Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320D Öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppaboi
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 9
    • Vantaa

    E91 320D Öljyvuoto

    Eli auto tiputtaa melko runsaasti öljyä jostain koneen takaa. Ongelmat alkoivat pari päivää sen jälkeen, kun vaihdettiin uusi huohotin. Purin muoveja sen verran että ainakin huohottimen kotelo oli öljyinen. Näyttää tiputtavan myös jostain huohottimen luota öljyä pakosarjan päälle, joka muuttuu savuksi ja tulee ihan kabiiniin asti.

    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa/vinkkejä mistä lähteä paikallistamaan?
  • Diisseli
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 34
    • Helsinki

    #2
    Onkos kumpi kone M47 vai N47?
    Ajossa: E39 528iA & VW Golf Mk1 GTD 205hp 380Nm

    Ex BMW autot:
    E61 530D M-Sport 265hp 620Nm
    E34 520iA
    E46 330D Khrelix Desing
    E30 316i

    Muut:
    VW Passat TDI & 1.8t, Mazda 626, Toyota Corolla, Subaru Legacy & Outback 3.0R, Ford Fiesta 1.4TDCi, Volvo S40 T4

    Comment

    • Samppaboi
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 9
      • Vantaa

      #3
      Sori, Siis M sarjalainen 150hp.

      Comment

      • baku
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 346
        • Kausala

        #4
        Lainataan vanhaa threadiä. Eli tässä tapauksessa kyseessä N47 kone ja jostain moottorin takaa tämäkin tiputtelee öljyä. Olivat pajalla sen verran purkaneet tavaraa edestä, että olivat päässeet peilin kanssa koneen taakse katelemaan.

        Eli vuotaa koneen takaa kuskin puolelta. Venttiilikoppa oli ollut kuiva ja näyttää siltä että vuotaisi jostain kannentiivisteen tienoilta. Onko tuolla mitään muuta kuin kannentiiviste mistä mokoma vuoto voisi tulla? Ja mikä ihme tuollaiseta paikasta tiivisteen pullauttaisi? Ei ole mitään tietoa onko jakopään kanssa koskaan mitään tehty
        F20 116d
        E63 645
        E28 528
        F30 320d x-drive
        F31 335d x-drive

        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

        KTM 1290 Super Adventure
        K1200S
        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

        Comment

        • jessemikkola
          BTCF Member
          • Dec 2014
          • 83
          • Kuusankoski

          #5
          Originally posted by baku View Post
          Lainataan vanhaa threadiä. Eli tässä tapauksessa kyseessä N47 kone ja jostain moottorin takaa tämäkin tiputtelee öljyä. Olivat pajalla sen verran purkaneet tavaraa edestä, että olivat päässeet peilin kanssa koneen taakse katelemaan.

          Eli vuotaa koneen takaa kuskin puolelta. Venttiilikoppa oli ollut kuiva ja näyttää siltä että vuotaisi jostain kannentiivisteen tienoilta. Onko tuolla mitään muuta kuin kannentiiviste mistä mokoma vuoto voisi tulla? Ja mikä ihme tuollaiseta paikasta tiivisteen pullauttaisi? Ei ole mitään tietoa onko jakopään kanssa koskaan mitään tehty
          N47
          Onko varma että imusarjan puolelta öljyn lauhduttimen tiiviste vuoda. Se sotkee ja vuotaa aika reilusti, tai ainaki mulla vuoti. Oli koko kone sen näkönen että kaikki vuotaa. Mut sit se rauhottu ku vaihto kaikki lauhduttimen tiivisteet. Jos jakopää tehty ilman et kantta irrottaa nii voi se kannentiiviste jäädä vuotaa

          Comment

          • baku
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 346
            • Kausala

            #6
            Originally posted by jessemikkola View Post
            N47
            Onko varma että imusarjan puolelta öljyn lauhduttimen tiiviste vuoda. Se sotkee ja vuotaa aika reilusti, tai ainaki mulla vuoti. Oli koko kone sen näkönen että kaikki vuotaa. Mut sit se rauhottu ku vaihto kaikki lauhduttimen tiivisteet. Jos jakopää tehty ilman et kantta irrottaa nii voi se kannentiiviste jäädä vuotaa
            Tuo oli kolme vuotta sitten ostaessa ihan kuiva kone. Joskus öljyjä vaihtaessani sain katkaistua mittatikun putken ja luulin, että koko noihin aikoihin alkanut vuoto johtuu siitä. Ei auttanut uusi putki tiivisteineen mitään. Nyt alkukesästä raksin kaikki pohjamuovit pois ja pesin kaikki minne pääsi liukkaria ja painepesuria tarjoamaan. Laatikko oli aivan öljyssä ja kone tosiaan kuskin puolelta takaa lähtien. Täytyy varmaan ottaa joku viikonloppu projektiksi purkaa kaikki pois edestä ja kaivaa vuotokohta esiin.
            F20 116d
            E63 645
            E28 528
            F30 320d x-drive
            F31 335d x-drive

            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

            KTM 1290 Super Adventure
            K1200S
            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

            Comment

            • Bimmer85
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 89
              • Seinäjoki

              #7
              Onko muille esiintynyt tätä öljyn vuotamista otsikon kulkineessa? Eli M47 kuskin puoleinen moottorin kylki aivan märkänä öljystä. Venttiilikopan viitisteen vaihto tai muu toimenpide auttanut?
              Ajossa: E91 320d - 2006

              Ex. E46 320i touring -00
              Ex. E36 328i cabrio -95
              Ex. E36 320i sedan -97
              Ex. E36 325i sedan -91

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1119
                • suomi

                #8
                Originally posted by Bimmer85 View Post
                Onko muille esiintynyt tätä öljyn vuotamista otsikon kulkineessa? Eli M47 kuskin puoleinen moottorin kylki aivan märkänä öljystä. Venttiilikopan viitisteen vaihto tai muu toimenpide auttanut?
                Tai sitten imusarjan/imusarjan läppien tiivisteet ”vuotavat”..

                Comment

                • Bimmer85
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 89
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by arben View Post
                  Tai sitten imusarjan/imusarjan läppien tiivisteet ”vuotavat”..
                  Onko näissä moottoreissa esiintynyt öljyvuotoja moottoriöljynsuodattimen jalassa. Otin töissä tänään puheeksi öljyvuodon ja eräs kertoi vaihteneensa ( N47 ) öljys.jalan tiivisteen ja öljynvuoto lakkasi. Tänään kävin motonetista kyselemässä kys. tiivistettä ja eipä se niitten valikoimassa ollu tai ole tulemassakaan.
                  Last edited by Bimmer85; 12-12-2017, 22:15. Reason: Muoks. järkevämmäksi
                  Ajossa: E91 320d - 2006

                  Ex. E46 320i touring -00
                  Ex. E36 328i cabrio -95
                  Ex. E36 320i sedan -97
                  Ex. E36 325i sedan -91

                  Comment

                  • Bimmer85
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 89
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Tuli siinä pestyä imusarja ja vaihdettua tiivisteet. Pitää seurata tuleeko öljyä vielä kuinka moottorin kylkeen.
                    Haluan nostaa esille vielä pari asiaa. Ehkä tämä auttaa muita jatkossa.
                    - imusarjan pois otto. Huomasin että minulta tippui konetilaan 2kpl imusarjan
                    backup ringsejä niitä ei pitkän etsimisen jälkeen löytynyt joten mieleen tuli että olisiko ne alunperin puuttuneetkin. Toki kävi sekin mielessä että huonolla tuurilla ne olisi sujahtaneet imusarjanporteista sisälle.
                    - backup ringsin (07) sijainti real oemissa on virheellinen. Osa kuuluu kohtaan 13.
                    - kiristys momentti imusarjan kiinnitykseen. Sitä selailin netistä. Löysin luvun 20nm. Voin kertoa että sillä saa ylemmät m10 pultit poikki. Niin tapahtui minulle jo noin 10nm kohdalla. Eli nyt hakemaan varaosaa nro 05.

                    Öljynsuodattimen jalantiiviste ja venttiilikopantiiviste löytyy vielä mutta tulin siihen tulokseen ettei taitoni riitä niiden vaihtoon..
                    Ajossa: E91 320d - 2006

                    Ex. E46 320i touring -00
                    Ex. E36 328i cabrio -95
                    Ex. E36 320i sedan -97
                    Ex. E36 325i sedan -91

                    Comment

                    • Japetcu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2012
                      • 43
                      • Muurame

                      #11
                      Ei kyllä pitäisi M10 pultin mennä poikki jos vääntää ns. 1kp/m.

                      Edit: Se olikin M6×42 kun katsoin. Siitä huolimatta pitäisi 2 kiloa kestää vääntää.
                      Last edited by Japetcu; 01-02-2018, 23:42.
                      BMW 318D touring -10
                      Ex: BMW 320D Touring -03

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Japetcu View Post
                        Ei kyllä pitäisi M10 pultin mennä poikki jos vääntää ns. 1kp/m.

                        Edit: Se olikin M6×42 kun katsoin. Siitä huolimatta pitäisi 2 kiloa kestää vääntää.
                        Mulla kävi sama.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Mulla kävi sama.
                          Sellainen huomio että osa momenttiavaimista näyttää aivan mitä sattuu. Tiedä sitten vaikka kyseessä olisi ollut valmistusvika.

                          Kalibroin omani ja kaverin momenttiavaimet. Motonetin kallein 1/4" momenttiavain pitää paikkansa mutta samanlainen kuin mitä se myy halvimpana valehteli miltei puolet. Todellinen oli vähemmän. Ostopaikka oli ollut joku muu kuin mötönet. Olisko ollut clasohlson. Vähän käytetty avain kyseessä.

                          ROMU

                          testipenkki, avaimessa 25nm asetettuna ja taulussa tulos.


                          Tälläinen piti kutinsa: 59€


                          Myös TOPTUL merkillä myytävät 3/8" ja 3/4" avaimet mitä ebaysta saa melko edullisesti pitävät kutinsa ja vaikuttivan hintaansa nähden laadukkailta.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 346
                            • Kausala

                            #14
                            Jaa a. Tuli taas tutkittua tuota muutama postaus taaksepäin mainittua N47 öljyvuotoa. Vieläkään en selvästi löytänyt mistä öljy voi moottorin takaa vuotaa, mutta samalla löytyi uusi ongelma.

                            Eli kun paikat oli auki, niin huomasin, että venttiilikopan kannen päällä on öljyä, eniten 4- sylinterin kohdalla, mutta myös jonkin verran kolmosessa. 4- sylinterin suutin oli kiinni oikein kunnolla, kun muut taas lähti irti pienellä suuttimen käännöllä ja ylös nostamalla. Kopan kansi irti, uudet tiivisteet ja suuttimien ja poteroiden puhdistus ja tietenkin suuttimetkin uusilla kuparitiivisteillä kasaan. Pienen testiajon jälkeen näytti jo lupaavalta, mutta kun kone lämpeni reilummin, alkoi vuoto uudelleen. Ei tuosta oikein selvää ottanut että mistä se öljyä pukkaa, mutta ei ainakaan suuttimen juuresta. Ensimmäinen epäilys oli suuttimen kiinnityspultin juuri, tai sitten olisi tiiviste mennyt asentaessa huonosti paikalleen.

                            Kopan kansi uudelleen irti ja tutkimaan. Kaikki tiivisteet olivat juuri siellä missä pitikin. Putsasin kopan kunnolla uudelleen ja yritin etsiä mahdollisia halkeamia, mutta ei ainakaan minun silmääni sattunut oikeastaan mitään edes epäilyttävää. Pistin kopan uudelleen kasaan ja nyt lisäksi tiivisteliimaa noihin suuttimien ympärillä oleviin tiivisteisiin. Myöskin suuttimien kiinnityspulttien juureen pyöritin liimaa, siis ihan vaan läpiviennin kohdalle pulttia kiristäessä.

                            Annoin liiman kuivua yön yli ja aamulla kokeilemaan. 30km lenkin lopputulos oli, että taas tuolla on öljyä. Mistäs pirusta tuota tuonne voi päästä? Läpivientejä ei kopassa ole suutinten lisäksi kuin nokan asentoanturi ja sen lähitienoo on ihan kuiva. Vai onko ihan suosiolla vaan vaihdettava uusi kopan kansi?

                            Edit. Ja kopan kannesta sitten lopulta löytyi halkeama, Nyt ollut paikattuna ajossa puoli vuotta eikä vuotoja
                            Last edited by baku; 05-05-2019, 22:19.
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • kautsi300
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 219
                              • Järvenpää

                              #15
                              Tuli näköjään sama ongelma etee, N47 320 dieseli vuotaa hieman öljyä kuskinpuolelta.

                              Onko kukaan viimeaikoina hommannut tiivisteitä (suodattimenjalan + O-renkaat) marmorilta, jos niin mihin hintaan?


                              Entäs vaihtotyö?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎