Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytystulppien vaihto 318i E90 LCI vm09, neuvoja? Myös N53/N54/N55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supnalup
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 36
    • Helsinki

    Sytystulppien vaihto 318i E90 LCI vm09, neuvoja? Myös N53/N54/N55

    Moi,

    Ootte varmasti näitä tulppia vaihdellu niin osaatteko sanoa minkä pituinen pitää tuon räikän jatkovarsi olla että homma onnistuu? Ja tarviiko siinä jatkovarressa tai hylsyssä olla niveltä ? Kun tuo yksi tukivarsi menee juuri siitä ylitse niin sattuuko sen alle yhtään tulppaa? siinäkin on joku erikoiskierre niin ei löydy avainta suoraan siihenkään että saisi sen auki..
    (sattuuko joku tietämään mikä tämä erikoispultti on?)

    Pitää käydä ostamassa nuo kaikki räikän osat ja hylsyt niin mielellään hakis kerralla kaikki sopivat ennen kuin alkaa purkamaan.

    Eli onnistuuko suoraan esim tällä ja oikealla 12-kulma hylsyllä:



    Kiitos !

    PS. Mikäli joku tekemässä samaa niin tämän pitäisi olla oikea hylsy:

    tai kalliimpi versio:


    ja meinasin laittaa NGK tulpat:
    Sytytystulppa NGK ZKBR7A-HTU high power - 12120038349, 12 12 0 038 349, 0038349, 12120038349H - Sopii malleihin: E81 E82 E87LCI E88 E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E92LCI E93 E93LCI E60LCI E61LCI Touring F10 F11 Touring E63LCI E64LCI Cabrio
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Lyhyt, ohutseinäinen, magneettinen hylsy on paras. Tulpan kanava on hieman käyrä, joten pitkällä samanlaisella ei pääse kunnolla perille, ottaa mutkaan kiinni. Jatkovarren kanssa pääsee paremmin mutkan ohi hieromatta siihen kiinni.

    Tässä:


    Siihen yksi pitkä, miksei toinenkin, 3/8" jatkovarsi. Toista tarvii 3 ja 4 sylinterin kanssa kun loppuu tila kesken työskennellä.

    Tulpat ehdottomasti kiinni momenttiin pienellä momettiavaimella, 23Nm. Jos löysälle niin vuotaa, liian kireä niin saattaa tiivisterengas murtua. Nämä moottorit on todella tarkkoja sen suhteen.

    NGK tulppa on oikea ja sama kuin orkkis.

    Samat ohjeet toimii myös N53/N54/55 moottoreille, tosin tulppa on eri. Momentista en tiedä.
    Last edited by Dualfun; 16-04-2016, 21:13.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Lyhyt, ohutseinäinen, magneettinen hylsy on paras. Tulpan kanava on hieman käyrä, joten pitkällä samanlaisella ei pääse kunnolla perille, ottaa mutkaan kiinni. Jatkovarren kanssa pääsee paremmin mutkan ohi hieromatta siihen kiinni.

      Tässä:


      Siihen yksi pitkä, miksei toinenkin, 3/8" jatkovarsi. Toista tarvii 3 ja 4 sylinterin kanssa kun loppuu tila kesken työskennellä.

      Tulpat ehdottomasti kiinni momenttiin pienellä momettiavaimella, 23Nm. Jos löysälle niin vuotaa, liian kireä niin saattaa tiivisterengas murtua. Nämä moottorit on todella tarkkoja sen suhteen.

      NGK tulppa on oikea ja sama kuin orkkis.

      Samat ohjeet toimii myös N53/N54/55 moottoreille, tosin tulppa on eri. Momentista en tiedä.
      Momentti on 23nm
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • Supnalup
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 36
        • Helsinki

        #4
        Kiitoksia tiedoista, ostin tollasen paketin missä oli räikälle 3 eri pituista jatkovartta, olisko ollu 150mm ja 200mm ne pisimmät joiden avulla homma sujui oikein näppärästi. 1h10min kesti koko hommassa vaikka tein hitaasti ja samalla putsailin paikkoja.. Ja tää mun erikoispultti olikin ihan normaali torx hylsy x)

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎