Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 318d -11 MAF ja DPF vikakoodeja Inpalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1199
    • Tyrnävä

    E91 318d -11 MAF ja DPF vikakoodeja Inpalla

    Monia aihetta läheltä liippaavia keskusteluja löytyi foorumilta, mutta ei yhtään juuri samanlaista, joten rohkenin avata uuden säikeen.

    Ongelma: Moottorin vikavalo palaa. Syttyy vikakoodien kuittaamisen jälkeen heti seuraavalla ajolenkillä tai vasta parin päivän päästä (vikakooditkin ovat aina samat). Auto tuntuu toimivan kuitenkin normaalisti oli vika päällä tai ei.

    Inpan antamat vikakoodit: 3FF0 Luftmassenmesser; 4892 Luftsystem, luft- zu AGR-massenstromplausibilität; 4CE0 Partikelfiltersystem (kuvakaappaukset alla)









    Tehtyä: Uusi ja alkuperäinen Bosch ilmamassamittari vaihdettu. Ei vaikutusta muuhun kuin polttoaineenkulutukseen, jota tuntuu menevän 0,5-1 litraa vähemmän /100 km. EGR-venttiili puhdistettu pahimmista paskoista sekä imusarjan "huulilta" poistettu enimmät karstat.

    Johtopäätöksiä: Vika ei ollut maffissa. Foorumia lueskellessa vastaavantyyppisissä ongelmissa on ollut egr:n ja/tai sen ohjaussolenoidin toimimattomuutta sekä ahtovuotoa. Tai ainakin niitä on epäilty syyllisiksi. Kuitataanko egr:stä mahdollisesti aiheutuvat ongelmat softasta näpläämällä egr pois käytöstä vai vaatiiko silti toimivat osat (itse egr-venttiilin ja ohjaussolenoidin)?

    Auto on 12/2010 valmistunut 318d 143 heppaisella N47N-moottorilla ja ajettu on 185 tkm.
    I01 i3s 94
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by huupi View Post


    Johtopäätöksiä: Vika ei ollut maffissa. Foorumia lueskellessa vastaavantyyppisissä ongelmissa on ollut egr:n ja/tai sen ohjaussolenoidin toimimattomuutta sekä ahtovuotoa. Tai ainakin niitä on epäilty syyllisiksi. Kuitataanko egr:stä mahdollisesti aiheutuvat ongelmat softasta näpläämällä egr pois käytöstä vai vaatiiko silti toimivat osat (itse egr-venttiilin ja ohjaussolenoidin)?

    Auto on 12/2010 valmistunut 318d 143 heppaisella N47N-moottorilla ja ajettu on 185 tkm.
    Ei vaadi toimivia osia vaan pelkkä ohjelmointi riittää. Väitän, että EGR poistolla auto tulee kuntoon!
    Last edited by VolvoTDi; 07-05-2016, 18:48.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1199
      • Tyrnävä

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Ei vaadi toimivia osia vaan pelkkä ohjelmointi riittää. Väitän, että EGR poistolla auto tulee kuntoon!
      Kiitos selväsanaisesta vinkistä.
      I01 i3s 94

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1199
        • Tyrnävä

        #4
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Ei vaadi toimivia osia vaan pelkkä ohjelmointi riittää. Väitän, että EGR poistolla auto tulee kuntoon!
        Muutaman sadan ajetun testikilometrin perusteella melkein uskaltaisin sanoa, että näin todella kävi.
        I01 i3s 94

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎