Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 öljylämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peissi
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 12
    • Helsinki

    N54 öljylämmöt

    Terve,

    oon nyt muutamana päivänä katsellut tuota mittaristoa silmä kovana ja ihmetellyt normiajossa noita lämpötiloja. Motarilla 120-130 km/h lasissa ja lämmöt 110-120 astetta, onko normaalia?

    P.S. en löytänyt haulla vastaavaa. Jos kuitenkin on niin linkkiä ja tämän voi sulkea.
    Now playing:
    E89 '09 Z4 35iA

    Ex:
    F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
    E93 '07 335iA M-Sport
    E90 LCI '08 320iA M-Sport
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    #2
    Siinäkait ne normaalisti itselläkin huitelee n. 100-120 asteessa

    Comment

    • Peissi
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 12
      • Helsinki

      #3
      Ok, kiitti vastauksesta.
      Now playing:
      E89 '09 Z4 35iA

      Ex:
      F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
      E93 '07 335iA M-Sport
      E90 LCI '08 320iA M-Sport

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5428
        • S:t Karins

        #4
        Kannattaa kurkata edestä ja takaa missä kunnossa lauhdutin on. Yleensä se on ihan tukossa, kuraa ym.
        Siivous sitten varovasti ettei lamellit väänny...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Mulla on aika tasaisesti n. 105-110´c jopa näinä kuumina päivinä, tarkistitko öljyn määrän? (5 palkkia iDrivessa).

          Jossain tapauksissa mitä lukenut jenkkifoorumeilta, ovat saaneet eri öljyillä eri lämpötiloja, tiedä sitten onko oikeasti mitään vaikutusta.

          Lauhdutinhan on sen oikean eturenkaan etupuolella pyöräkotelossa, mitään teollisuus painepesuria en käyttäisi.

          Omassa oli aika hiekkainen, en tiedä missä kynnetty, puhdistuksen jälkeen kenno oli siisti ja varmasti menee ilma läpi..
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by poteroa View Post
            Mulla on aika tasaisesti n. 105-110´c jopa näinä kuumina päivinä, tarkistitko öljyn määrän? (5 palkkia iDrivessa).

            Jossain tapauksissa mitä lukenut jenkkifoorumeilta, ovat saaneet eri öljyillä eri lämpötiloja, tiedä sitten onko oikeasti mitään vaikutusta.

            Lauhdutinhan on sen oikean eturenkaan etupuolella pyöräkotelossa, mitään teollisuus painepesuria en käyttäisi.

            Omassa oli aika hiekkainen, en tiedä missä kynnetty, puhdistuksen jälkeen kenno oli siisti ja varmasti menee ilma läpi..

            Se pyöränkotelon jäähdytin on lisäjäähdytin, joka tais olla vain M-sporteissa tai oliko sit muissakin jostain vuosimallista lähtien. Sillä pysyy pikkasen viileämpänä öljyt. Sitten on niitä "venttiilikikkareita" jotka lisää öljynkiertoa jäähdyttimen kautta. Niilläkin saa laskettua öljynlämpöjä, mutta toisaalta sen kanssa öljyt lämpeää hivenen hitaammin. Se ei mihinkään talvikäyttöön ole mikään hyvä ratkaisu.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Peissi
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 12
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by poteroa View Post
              Mulla on aika tasaisesti n. 105-110´c jopa näinä kuumina päivinä, tarkistitko öljyn määrän? (5 palkkia iDrivessa).

              Jossain tapauksissa mitä lukenut jenkkifoorumeilta, ovat saaneet eri öljyillä eri lämpötiloja, tiedä sitten onko oikeasti mitään vaikutusta.

              Lauhdutinhan on sen oikean eturenkaan etupuolella pyöräkotelossa, mitään teollisuus painepesuria en käyttäisi.

              Omassa oli aika hiekkainen, en tiedä missä kynnetty, puhdistuksen jälkeen kenno oli siisti ja varmasti menee ilma läpi..
              Öljyä täydet 5 palkkia, iDrivesta tsekattu. Itseasiassa hauska juttu tuo öljyn laatu, nimittäin viime viikolla lisäsin litran ja mielestäni heti sen jälkeen lämmöt kohosivat tuohon 105-110 C tasolla.

              Entisistä öljyistä ei ollut tietoa, nyt meni 04 LongLifea koneeseen. 150tkm huolto on pian edessä, joten vaihtoonhan nuokin menee. Pitää kattoa toi lauhdutin myös.
              Now playing:
              E89 '09 Z4 35iA

              Ex:
              F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
              E93 '07 335iA M-Sport
              E90 LCI '08 320iA M-Sport

              Comment

              • larippa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 110
                • hki

                #8
                110-120 itselläkin, omasta mielestä normaalia. Muutenkin auto käy aika kuumana, kun pysäyttää niin paukahtelee kun kiuas
                Ja tosiaan se lisäcooleri on ilmeisesti lähes jokaisessa EU-mallissa? Itsellä ei ole M-sport ja cooleri löytyy (vm -07).
                Last edited by larippa; 09-05-2016, 10:05.
                e90 335i AT
                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #9
                  Mullon huitelee 100-120 välillä, vähän polkemisesta riippuen.
                  Miten muute nelivetoversiot, niissähän ei ole öljynlauhditinta, mitähän lämmöt heillä?
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • hoikkas
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 1579
                    • TURKU

                    #10
                    Minulla on ollut nyt kiinni noin 10kk sellainen Veeksin mainitsema kikkara. Tilattu BMS jenkeistä, ja ei ollut ihan sopiva itselle, mutta hiukan kaverin avustamana sitä muokattiin ja meni hienosti sisään. Sen jälkeen en ole saanut öljyn lämpöjä nousemaan yli 115 astetta vaikka on pikkasen ollut sellaisia settejä joissa normaalisti olisi noussut varmaan yli 125-130. Yleensä ei nouse yi 110 astetta, vain kerran noussut noin korkealle (115).

                    Tämä oli myös talvella ja ei mielestäni paljoa vaikuttanut öljyjen lämpeämiseen. Jos on vaikutusta niin se on pieni, ehkä minuutti tai kaksi tavanomaisessa kaupunkiajossa.

                    Kesällä näkee sitten mikä vaikutus esim. Radalla. Viime vuonna nousi Alastarolla 3-4kierroksen jälkeen 130-135 asteeseen. Mukana oli silloin yks Raumalainen frendi E91 335ix bemulla jossa oli se kikkara ja hänellä ei tainnut silloin nousta juuri 110-115 asteen ylitte juuri 3-4 kierroksella. Yarski korjannee jos muistan väärin...
                    BMW i4M50

                    Comment

                    • Mintaka
                      BTCF Member
                      • Sep 2014
                      • 15
                      • Tuusula

                      #11
                      Itselläni -07 335i ja lämpiminä päivinä stadin ruuhkassa hapuillaan siinä 120c pintamissa... Pyöräkotelosta löytyy lauhdutin, mutta eipä oo tullu koskaan sitä puhdistettua. Viime kesänä Ahvenistolla meni overheat limp-modeen kun öljyt käväisi yli 130~ asteen. Alkupäivä meni hyvin, mutta kolme kierrosta toisen auton perässä oli ilmeisesti liikaa jäähdytykselle.

                      Miten tuota lauhduttimen säleikköä lähtisi putsailemaan? Irrotus ja puunaus vai ihan paikallaan suihkuttelua?
                      BMW E92 335CiA

                      Comment

                      • samppa...
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 117
                        • .

                        #12
                        Nelikko täällä ja löytyy myös lauhdutin



                        Originally posted by WarHead View Post
                        Mullon huitelee 100-120 välillä, vähän
                        polkemisesta riippuen.
                        Miten muute nelivetoversiot, niissähän ei ole öljynlauhditinta, mitähän lämmöt heillä?

                        Comment

                        • yarski
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 311
                          • Rauma

                          #13
                          Originally posted by hoikkas View Post
                          ...Tämä oli myös talvella ja ei mielestäni paljoa vaikuttanut öljyjen lämpeämiseen. Jos on vaikutusta niin se on pieni, ehkä minuutti tai kaksi tavanomaisessa kaupunkiajossa.
                          Kesällä näkee sitten mikä vaikutus esim. Radalla. Viime vuonna nousi Alastarolla 3-4kierroksen jälkeen 130-135 asteeseen. Mukana oli silloin yks Raumalainen frendi E91 335ix bemulla jossa oli se kikkara ja hänellä ei tainnut silloin nousta juuri 110-115 asteen ylitte juuri 3-4 kierroksella. Yarski korjannee jos muistan väärin...
                          Juu, oikein muistettu, kyllä se kikkara tiputtaa öljynlämpöjä 10-15ast. En olisi uskonut kun on niin simppelin näköinen mutta kyllä se vaan toimii. Talveksi otin sen pois kun mulla lämpes taas aivan selkeesti hitaammin sen kanssa...
                          G26 i4 M50 supercharged
                          ex: F36 440i xdrive msport
                          ex: E91 335 lci xdrive msport

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            #14
                            Originally posted by samppa... View Post
                            Nelikko täällä ja löytyy myös lauhdutin
                            ok... Muistan juutuubasta kattoneeni videon, jossa dude veivas itselleen öljynlauhduttimen nelivetoon. Miten se selitetään? Tuskin se on ollu lisävaruste?
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • 315i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2014
                              • 241
                              • Arctopolis

                              #15
                              Alle 120 asteessa pysynyt. Normi 335, -06 vuoden malli ja syyläri löytyy oikeelta puolelta.
                              Pisimmät vedot on HKI-TRE motari sallittua ylinopeutta ja keikka Ouluun.
                              Tosin "nätitsti" ajettuna.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎