Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 öljylämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by WarHead View Post
    ok... Muistan juutuubasta kattoneeni videon, jossa dude veivas itselleen öljynlauhduttimen nelivetoon. Miten se selitetään? Tuskin se on ollu lisävaruste?
    Netistä luetun mukaan ekoissa malleissa ei cooleria ollut, tuli jossakin vaiheessa -06? kun lämpöongelmia ilmeni.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • hoikkas
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1579
      • TURKU

      #17
      Originally posted by Cunttory View Post
      Netistä luetun mukaan ekoissa malleissa ei cooleria ollut, tuli jossakin vaiheessa -06? kun lämpöongelmia ilmeni.
      Tätä on vaikea uskoa todeksi, sillä itsellä 9/2006 ensimmäisenä valmistuskuukautena ulostullut 335 ja mulla on myös cooleri.
      BMW i4M50

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        #18
        Ai neliveto?

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by hoikkas View Post
          Tätä on vaikea uskoa todeksi, sillä itsellä 9/2006 ensimmäisenä valmistuskuukautena ulostullut 335 ja mulla on myös cooleri.
          Mitään faktaa ei ole, vain mitä netissä tarinoidaan lontooksi. Mutta onko sinulla sitten jo niin "uusi" malli että ovat ehtineet laittaa tai se on asennettu jälkikäteen. Kyllä 335i e92:sia on valmistettu jo ainakin 4/06, mahdollisesti aiemminkin.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            #20
            Originally posted by Cunttory View Post
            Mitään faktaa ei ole, vain mitä netissä tarinoidaan lontooksi. Mutta onko sinulla sitten jo niin "uusi" malli että ovat ehtineet laittaa tai se on asennettu jälkikäteen. Kyllä 335i e92:sia on valmistettu jo ainakin 4/06, mahdollisesti aiemminkin.
            Ai, on niin aikaisin. Olen ollut väärässä tiedon luulossa. Mitään tietoa ei ole, että olisi asennettu jälkikäteen. Auto oli 2kk näyttelyautona, 1kk varastossa ja sen jälkeen Suomessa yhdellä omistajalla ennen minua. Ehkä olettaisin, että on sitten siinä mielessä "uusi", että on jo tehtaalta tulleessaan ollut valmiina.
            BMW i4M50

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by hoikkas View Post
              Ai, on niin aikaisin. Olen ollut väärässä tiedon luulossa. Mitään tietoa ei ole, että olisi asennettu jälkikäteen. Auto oli 2kk näyttelyautona, 1kk varastossa ja sen jälkeen Suomessa yhdellä omistajalla ennen minua. Ehkä olettaisin, että on sitten siinä mielessä "uusi", että on jo tehtaalta tulleessaan ollut valmiina.
              Nyt saat kuivailla kahvit näppikseltä, 16.11.2005 on valmistettu ensimmäiset? e92 335i:t

              vin: PW78000
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                #22
                Öljyn lämmöt ei nouse tarpeeksi?

                Terve.

                Autona -09 335i. Ulkolämpötilat n. +5 astetta eikä öljynlämmöt nouse minkäänlaisessa ajossa yli 80, harvoin edes sinne.

                Teemariko? Muita mahdollisia aiheuttajia?
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 238
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  Terve.

                  Autona -09 335i. Ulkolämpötilat n. +5 astetta eikä öljynlämmöt nouse minkäänlaisessa ajossa yli 80, harvoin edes sinne.

                  Teemariko? Muita mahdollisia aiheuttajia?
                  Itselläni nousee siihen 90-95 asteen paikkeille näillä keleillä, ja pysyy siinä.
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • Bmw92
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 147
                    • Eteläkarjala

                    #24
                    Originally posted by Zoppa View Post
                    Itselläni nousee siihen 90-95 asteen paikkeille näillä keleillä, ja pysyy siinä.
                    Pakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..

                    Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:think
                    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                    E92 325i
                    E39 520i
                    E46 316i

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2089
                      • Naantali

                      #25
                      Originally posted by Bmw92 View Post
                      Pakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..

                      Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:think
                      Ölynlämmölle on Oma termari siinä öljynsuodatin kotelossa.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #26
                        Originally posted by Bmw92 View Post
                        Pakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..

                        Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:think
                        No paljon ne nesteen lämmöt oli, jos eivät kerran päätä huimaa?

                        Näyttääkö lukijalla öljynlämmöt samaa kuin mittarin viisari?

                        Voihan siellä olla "öljytermostaatissa" joku patentti tai esim. burgerin tai muun valmistajan "termostaatti" jolla öljynlämmöt saa alemmaksi. Mistä näistä käytetyistä tietää, kun suurimmassa näistä X35i:ssa jonkinasteista viriä on. Ootko kattonu onko jotain lisäjäähyä öljylle laitettu? Ei varmaan öljyn lämmöt nouse näillä keleillä normaaliajossa jos oil cooler valve ja vielä lisäkenno öljylle olisi.


                        Öljynlämmöt ei nouse kovin korkealle viileällä ilmalla jos ei kovin poljeta autoa. Itellä viime talvena piti ihan jonkun verran ajella pienellä vaiheella, revitellä, yms. että sai öljyt yli sadan. Ajelin jatkuvasti lyhyttä pätkäajoa, niin aattelin että kannattaa lämmittää öljyt ainakin kerran viikkoon kuumaksi.




                        Mittarista tuli mieleen kun itellä tuli joku feelu bensamittariin ja ei näyttänyt enää oikein (näytti enemmän kuin oikeasti oli ainetta tankissa, bensavalo ja jäljellä oleva matka oli kuitenkin oikein, ainoastaan viisari väärässä asennossa hieman), liittyy jotenkin varmaan JB4, tms. kun "vika" ilmaantui sen jälkeen kun olin käyttänyt bensamittaria ahtopaineen, tms. tarkkailuun. Vika ei kuitenkaan poistunut vaikka jb4 oli irroitettu autosta.
                        Last edited by bemmeri; 29-10-2016, 18:56.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by Bmw92 View Post
                          Pakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..

                          Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:think
                          Nyt muutamalla plusasteella omassa noin 10-12 min tai 10 km ajon jälkeen öljymittari alkaa värähtää.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            #28
                            Yhden täyden syksyn, talven, kevään ja kesän ajanut Sport oil cooler valvella ja se ei vaikuta juurikaan öljyn lämpöjen nousuun/nopeuteen siinä.
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • Bmw92
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 147
                              • Eteläkarjala

                              #29
                              Originally posted by bemmeri View Post
                              No paljon ne nesteen lämmöt oli, jos eivät kerran päätä huimaa?

                              Näyttääkö lukijalla öljynlämmöt samaa kuin mittarin viisari?

                              Voihan siellä olla "öljytermostaatissa" joku patentti tai esim. burgerin tai muun valmistajan "termostaatti" jolla öljynlämmöt saa alemmaksi. Mistä näistä käytetyistä tietää, kun suurimmassa näistä X35i:ssa jonkinasteista viriä on. Ootko kattonu onko jotain lisäjäähyä öljylle laitettu? Ei varmaan öljyn lämmöt nouse näillä keleillä normaaliajossa jos oil cooler valve ja vielä lisäkenno öljylle olisi.


                              Öljynlämmöt ei nouse kovin korkealle viileällä ilmalla jos ei kovin poljeta autoa. Itellä viime talvena piti ihan jonkun verran ajella pienellä vaiheella, revitellä, yms. että sai öljyt yli sadan. Ajelin jatkuvasti lyhyttä pätkäajoa, niin aattelin että kannattaa lämmittää öljyt ainakin kerran viikkoon kuumaksi.




                              Mittarista tuli mieleen kun itellä tuli joku feelu bensamittariin ja ei näyttänyt enää oikein (näytti enemmän kuin oikeasti oli ainetta tankissa, bensavalo ja jäljellä oleva matka oli kuitenkin oikein, ainoastaan viisari väärässä asennossa hieman), liittyy jotenkin varmaan JB4, tms. kun "vika" ilmaantui sen jälkeen kun olin käyttänyt bensamittaria ahtopaineen, tms. tarkkailuun. Vika ei kuitenkaan poistunut vaikka jb4 oli irroitettu autosta.

                              Nesteiden lämmöt 60-80 luokkaa pitkienkin ajojen jälkeen. Kävin ajamassa 60km lenkin ja poletin ihan huolellakin öljyjen lämmöt 76. Mittari näyttää samaa kun lukija.

                              Mitään muuta öljyn lisäjäähdytintä ei pitäis kyllä olla. Pyöräkotelossa se mikä siellä kuuluukin.. Auto on kyllä kaikin puolin vakio.
                              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                              E92 325i
                              E39 520i
                              E46 316i

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                #30
                                Originally posted by miyli View Post
                                Ölynlämmölle on Oma termari siinä öljynsuodatin kotelossa.
                                Onkohan se tämä, nro9? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3971
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎