Originally posted by WarHead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 öljylämmöt
Collapse
X
-
Originally posted by Cunttory View PostNetistä luetun mukaan ekoissa malleissa ei cooleria ollut, tuli jossakin vaiheessa -06? kun lämpöongelmia ilmeni.BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostTätä on vaikea uskoa todeksi, sillä itsellä 9/2006 ensimmäisenä valmistuskuukautena ulostullut 335 ja mulla on myös cooleri.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostMitään faktaa ei ole, vain mitä netissä tarinoidaan lontooksi. Mutta onko sinulla sitten jo niin "uusi" malli että ovat ehtineet laittaa tai se on asennettu jälkikäteen. Kyllä 335i e92:sia on valmistettu jo ainakin 4/06, mahdollisesti aiemminkin.BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostAi, on niin aikaisin. Olen ollut väärässä tiedon luulossa. Mitään tietoa ei ole, että olisi asennettu jälkikäteen. Auto oli 2kk näyttelyautona, 1kk varastossa ja sen jälkeen Suomessa yhdellä omistajalla ennen minua. Ehkä olettaisin, että on sitten siinä mielessä "uusi", että on jo tehtaalta tulleessaan ollut valmiina.
vin: PW78000Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostTerve.
Autona -09 335i. Ulkolämpötilat n. +5 astetta eikä öljynlämmöt nouse minkäänlaisessa ajossa yli 80, harvoin edes sinne.
Teemariko? Muita mahdollisia aiheuttajia?E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by Zoppa View PostItselläni nousee siihen 90-95 asteen paikkeille näillä keleillä, ja pysyy siinä.
Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:thinkE91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostPakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..
Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:thinkKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostPakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..
Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:think
Näyttääkö lukijalla öljynlämmöt samaa kuin mittarin viisari?
Voihan siellä olla "öljytermostaatissa" joku patentti tai esim. burgerin tai muun valmistajan "termostaatti" jolla öljynlämmöt saa alemmaksi. Mistä näistä käytetyistä tietää, kun suurimmassa näistä X35i:ssa jonkinasteista viriä on. Ootko kattonu onko jotain lisäjäähyä öljylle laitettu? Ei varmaan öljyn lämmöt nouse näillä keleillä normaaliajossa jos oil cooler valve ja vielä lisäkenno öljylle olisi.
Öljynlämmöt ei nouse kovin korkealle viileällä ilmalla jos ei kovin poljeta autoa. Itellä viime talvena piti ihan jonkun verran ajella pienellä vaiheella, revitellä, yms. että sai öljyt yli sadan. Ajelin jatkuvasti lyhyttä pätkäajoa, niin aattelin että kannattaa lämmittää öljyt ainakin kerran viikkoon kuumaksi.
Mittarista tuli mieleen kun itellä tuli joku feelu bensamittariin ja ei näyttänyt enää oikein (näytti enemmän kuin oikeasti oli ainetta tankissa, bensavalo ja jäljellä oleva matka oli kuitenkin oikein, ainoastaan viisari väärässä asennossa hieman), liittyy jotenkin varmaan JB4, tms. kun "vika" ilmaantui sen jälkeen kun olin käyttänyt bensamittaria ahtopaineen, tms. tarkkailuun. Vika ei kuitenkaan poistunut vaikka jb4 oli irroitettu autosta.Last edited by bemmeri; 29-10-2016, 18:56.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostPakko siellä on sitte jotai vikaa olla. 25km jälkeen ei öljynlämpömittari hievahdakkaan. Välillä oon ajellu lukijan kanssa niin eipä nuo nesteiden lämmötkään päätä huimaa..
Autoon on vaihdettu vuosi sitten Saksassa vesipumppu ja termari, autoa hakiessa lämmöt pelasivat Saksassa normaalisti ulkolämpötilan ollessa +20. Onko mahdollista että sinne on laitettu joku saksan mallin termari joka suomen syys ja talvikeleissä aukeaa liian aikaisin?:thinkG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNo paljon ne nesteen lämmöt oli, jos eivät kerran päätä huimaa?
Näyttääkö lukijalla öljynlämmöt samaa kuin mittarin viisari?
Voihan siellä olla "öljytermostaatissa" joku patentti tai esim. burgerin tai muun valmistajan "termostaatti" jolla öljynlämmöt saa alemmaksi. Mistä näistä käytetyistä tietää, kun suurimmassa näistä X35i:ssa jonkinasteista viriä on. Ootko kattonu onko jotain lisäjäähyä öljylle laitettu? Ei varmaan öljyn lämmöt nouse näillä keleillä normaaliajossa jos oil cooler valve ja vielä lisäkenno öljylle olisi.
Öljynlämmöt ei nouse kovin korkealle viileällä ilmalla jos ei kovin poljeta autoa. Itellä viime talvena piti ihan jonkun verran ajella pienellä vaiheella, revitellä, yms. että sai öljyt yli sadan. Ajelin jatkuvasti lyhyttä pätkäajoa, niin aattelin että kannattaa lämmittää öljyt ainakin kerran viikkoon kuumaksi.
Mittarista tuli mieleen kun itellä tuli joku feelu bensamittariin ja ei näyttänyt enää oikein (näytti enemmän kuin oikeasti oli ainetta tankissa, bensavalo ja jäljellä oleva matka oli kuitenkin oikein, ainoastaan viisari väärässä asennossa hieman), liittyy jotenkin varmaan JB4, tms. kun "vika" ilmaantui sen jälkeen kun olin käyttänyt bensamittaria ahtopaineen, tms. tarkkailuun. Vika ei kuitenkaan poistunut vaikka jb4 oli irroitettu autosta.
Nesteiden lämmöt 60-80 luokkaa pitkienkin ajojen jälkeen. Kävin ajamassa 60km lenkin ja poletin ihan huolellakin öljyjen lämmöt 76. Mittari näyttää samaa kun lukija.
Mitään muuta öljyn lisäjäähdytintä ei pitäis kyllä olla. Pyöräkotelossa se mikä siellä kuuluukin.. Auto on kyllä kaikin puolin vakio.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostÖlynlämmölle on Oma termari siinä öljynsuodatin kotelossa.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
Comment