Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 335i ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erh4be
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 341
    • Helsinki

    E92 335i ostamassa

    Nyt on jonkin verran tullut kahlattua läpi tietoutta 335i liittyen ja hankintaa ajatellen muutamia kysymyksiä herännyt..

    Onko nuo HPFP:t edelleenkin täysin kuluvaa tavaraa eli voi joutua uusimaan muutaman 10 tkm välein ja kuuluu näissä vehkeissä asiaan?

    Miten turbojen kestävyys yleisesti, vetelevätkö esim. n. 150 tkm ajetussa viimeisiään ellei jo uusittu?

    Tarkoitus hankkia tällainen E92 koppainen ihan jokapäiväiseksi käyttöautoksi ja todennäköisesti automaattina, mutta ei manuaalikaan täysin poissuljettu jos hyvä yksilö sattuu kohdalle. Omiin tarpeisiin riittäisi varmasti se JB4 ja joku ~380 hv, tuolla setillä ei taida vielä luotettavuus juurikaan kärsiä
    E90 325i M-Sport -06
    --------------------------
    Ex: E36 325i Coupe -94
    Ex: E39 523i -98
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    #2
    Originally posted by Erh4be View Post
    Nyt on jonkin verran tullut kahlattua läpi tietoutta 335i liittyen ja hankintaa ajatellen muutamia kysymyksiä herännyt..

    Onko nuo HPFP:t edelleenkin täysin kuluvaa tavaraa eli voi joutua uusimaan muutaman 10 tkm välein ja kuuluu näissä vehkeissä asiaan?

    Miten turbojen kestävyys yleisesti, vetelevätkö esim. n. 150 tkm ajetussa viimeisiään ellei jo uusittu?

    Tarkoitus hankkia tällainen E92 koppainen ihan jokapäiväiseksi käyttöautoksi ja todennäköisesti automaattina, mutta ei manuaalikaan täysin poissuljettu jos hyvä yksilö sattuu kohdalle. Omiin tarpeisiin riittäisi varmasti se JB4 ja joku ~380 hv, tuolla setillä ei taida vielä luotettavuus juurikaan kärsiä

    kyllähän maailmalta kuuluu että aika kulutustavaraa Olis noi korkeapainepumput, mutta mulla esim. Kesti 135tkm alkuperäinen, Eli ei ne nyt ihan kulutustavaraa ole. Luulen että Monissa tapauksissa ollut suuttimissa vika ja vaihdettu turhaan korkeapainepumppuja samalla kun suuttimetkin vaihdettu.
    Turbothan näistä menen 80-150 TKm välissä, eli Jos autolla ajettu 150tkm ei ainakaan pitkälle enään pääse alkuperäisillä turboilla. Kustannus n.3000€ luokkaa liikkeessä.

    Viritetty 335i toimii ihan hyvin käyttöautona Jos kaikki tyyppiviat korjattu / huollettu, esim puolat ja tulpat Kannattaa vaihtaa uusin Aina kun rupeaa virittelemään n54.

    Itsellä 600hv ja jokapäiväisessä ajossa, eikä mitään ongelmaa.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • larippa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 110
      • hki

      #3
      Itse ostin auton 4/2015 80tkm ajettuna, 2015 kesällä vaihdettiin DP:t ja JB4.
      Tämän jälkeen mitä tehty(102tkm):
      - Ajoituksenmuuntimen solenoidiventtiili hajosi
      - Tulpat ja puolat (antoi samantien missfireä kun laitettiin JB4)
      - Vesipumppu hajosi kesken matkan, termostaatin ja vesipumpun vaihto
      - Apparin ovi vuosi vettä sisään autopesussa, oven sisällä olevan vesisuojan korjaus
      - Narinahela taakse
      - MHD race flash ja samalla pähkinäpuhallus imukanaviin
      - Öljynsuodattimen "jalka" vuosi öljyä, tiivisteen vaihto

      Ahtimet ulisee ja niiden hajoamista tässä aletaan jo pelkäämään, PA-pumput on tuntunut toistaiseksi kestävän itsellä hyvin eikä suuttimissakaan onneksi ole ollut mitään.

      Autohan kuluttaa PK-seudun pyörittelyssä n. 10l / 100 ja E85:sen kanssa 12-15l itsellä. Vakuutukset täyskaskolla 1200e / v, tässä tietenkin muuttujia paljon.

      Siistejä pelejähän nämä N54-moottorilla olevat autot on, mutta kyllä kannattaa olla autoista kiinnostunut ja niiden kanssa pelaamiseen valmis jos tälläisen hankkii. En silti kyllä vaihtaisi mihinkään autoon 30 000€ hintaluokassa. Auto toimii täydellisesti käyttöautona, todella hyvä yhdistelmä normaalia ja "urheiluautoa".
      Last edited by larippa; 26-07-2016, 07:58.
      e90 335i AT
      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

      Comment

      • Markojs
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 160
        • Kirkkonummi

        #4
        Originally posted by miyli View Post
        Turbothan näistä menen 80-150 TKm välissä, eli Jos autolla ajettu 150tkm ei ainakaan pitkälle enään pääse alkuperäisillä turboilla. Kustannus n.3000€ luokkaa liikkeessä.
        Itsellä meni juuri tänään auto turbojen vaihtoon, alkoi oireilemaan 145tkm
        ja nyt ajettu 155tkm ja aivan helvetinmoista rallatusta hukkaporteista.

        Etupään joku alustan osa kolisee hidasteissa, muuten toiminu moitteetta ja selvinnyt
        ilman ainuttakaan vikakoodia. (autossa procede softa myös)

        Imukanavat kans tarkotus jossain kohti tarkastuttaa ja mahdollisesti pähkinäpuhaltaa.
        Sitten joskus tulevaisuudessa kun turboremppa söi nämä kesälomarahat

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎