Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vauhtipyörän vaihto edessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtzuuuu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 125
    • Kauhajoki

    Vauhtipyörän vaihto edessä?

    Morjesta! Autona bmw e91 320d vm-06 ja nyt alkoi sellainen ongelma kun kytkintä painaa vain pikkuisen niin alkaa kolina kuulua konehuoneesta? Pohjaan painaessa ei äännä.. Olisiko kaksoismassa vai ääntääkö pelkkä painelaakeri?
    Olisiko jompikumpi sopiva vaihtoehto?
    http://m.ebay.co.uk/itm/120737635551?_mwBanner=1 tai
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tuolla vikakuvauksella vika tuskin on kaksoimassa vauhtipyörässä. Kaksoismassa kun kolisee yleensä kytkin ylhäällä/pienillä kierroksillä vedätettäessä. Noista kahdesta veikkaisin enemmin sitä painelaakeria.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Valtzuuuu
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 125
      • Kauhajoki

      #3
      Korjaamolla meinattiin kans painelaakeria viaksi, mutta kehuivat että vauhtipyörä olisi hajottanu laakerin, ettei kuulemma kannata mennä ostamaan pelkkää laakeria vaan koko kytkinsarjan vauhtipyörineen..?

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #4
        Ei tosiaan ole mielekästä kytkintä aukaista pelkän painelaakerin vaihtamiseksi, kyseessä kuitenkin sen verran iso työ. Jokohan Valeo tekee Kit 4P -sarjaansa tuohon koneeseen? Siinä tulisi kaikki tarvittava hieman edullisemmin samassa paketissa.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by Tojopa View Post
          Ei tosiaan ole mielekästä kytkintä aukaista pelkän painelaakerin vaihtamiseksi, kyseessä kuitenkin sen verran iso työ. Jokohan Valeo tekee Kit 4P -sarjaansa tuohon koneeseen? Siinä tulisi kaikki tarvittava hieman edullisemmin samassa paketissa.
          Juurikin näin. Jos sen kerran avaa, niin samalla vaivalla kaikki uusiksi. Eiköhän sieltä ala painelaakeri olemaan tiensä päässä. Koko setti vauhtipyörineen LUKilta alle 400e.

          EDIT: Sulla olikin jo näköjään linkattuna noita
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Valtzuuuu View Post
            Korjaamolla meinattiin kans painelaakeria viaksi, mutta kehuivat että vauhtipyörä olisi hajottanu laakerin, ettei kuulemma kannata mennä ostamaan pelkkää laakeria vaan koko kytkinsarjan vauhtipyörineen..?
            Kuten edellä sanottiin, niin pelkän painelaakerin vaihto ei kannata. Työ maksaa pienelläkin pajalla ihan kiitettäväksi.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • tommipommi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 225
              • sastamala

              #7
              Täällä taitaa olla yksi auto(318d 90kw -07) johon nuo kuvatut äänet sopii hyvin.. Kytkintä kun painaa ihan kevyesti vaan se ääntää hieman. Ja lähinnä liikkeelle lähdöissä ainakin ykkösellä juuri ihan pienillä kierroksilla ehkä 1000rpm kuuluu klopsotusta. Kai se kuuluisi isommillakin vaihteilla, mutta en ole raskinut vedättää riittävän pienillä kiekoilla. Se varmaan on sitten se kaksoismassa mikä siellä koplottaa? Ajattelin ensin, että minkälaista ääntä vetoakselit voi pitää takavetoisessa hajotessaan, kun tuli sellainen etuvetoisen vetarin koplotus mieleen ensinnä.. Mutta varmaan tässä saa alkaa suunnittelemaan sellaista kaksoismassa+kytkinpaketin tilausta ja vaihtotyötä, no hyvä jos saa 400€ ni ei kuulosta hirveen pahalta.. Kyseessä on muuten autokoulun vanha auto ja kilsoja 280+tkm, että ei se varmaan ihme ole jos noi jo menee vaihtoon.. Käsittääkseni ei ole aiemmin vaihdettu tuonne mitään?

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

                #8
                Onko kukaan laittanut kiinteää vauhtipyörää? Tai selvitellyt että käykö esim. vanhempien mallien kiinteä vauhtipyörä? Ainakin e46 on vielä saanut kiinteän vauhtipyörän paikalleen...
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎