Vaihtelin eilettäin polttoainesuodattimen (Mann filter) ja nyt starttauttaa 1-2s ennenkuin käynnistyy. Aikaisemmin lähti käyntiin samantien. Jos käynnistää alle 5min päästä edellisestä sammutuksesta niin lähtee normaalisti. Kylmänä startti vieläkin pidempi. Tuntuu että häviää paineet linjasta ja siksi starttauttaa kauan? Vanhan Mahlen ja sen esilämmittimen välissä oli sellainen isompi musta littana O-tiiviste, uuden suodattimen mukana ei tullut mitään tiivistettä. Kuuluuko tuossa välissä olla tiiviste, ainakaan mitä juutuubista noita videoita vaihtohommasta kattelee niin ei niissä näy mitään tiivistettä.. No kyllähän minä sen tiivisteen laitoin tuon uuden suodattimenkin kanssa mutta oisko se pitäny jättää pois ja vuotaako se nyt paineet sen takia pois.. Dieseliä ei tosin vuoda. Vai käynkö marmorilta uuden suodattimen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325d dieselsuodatinongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Tome View PostVaihtelin eilettäin polttoainesuodattimen (Mann filter) ja nyt starttauttaa 1-2s ennenkuin käynnistyy. Aikaisemmin lähti käyntiin samantien. Jos käynnistää alle 5min päästä edellisestä sammutuksesta niin lähtee normaalisti. Kylmänä startti vieläkin pidempi. Tuntuu että häviää paineet linjasta ja siksi starttauttaa kauan? Vanhan Mahlen ja sen esilämmittimen välissä oli sellainen isompi musta littana O-tiiviste, uuden suodattimen mukana ei tullut mitään tiivistettä. Kuuluuko tuossa välissä olla tiiviste, ainakaan mitä juutuubista noita videoita vaihtohommasta kattelee niin ei niissä näy mitään tiivistettä.. No kyllähän minä sen tiivisteen laitoin tuon uuden suodattimenkin kanssa mutta oisko se pitäny jättää pois ja vuotaako se nyt paineet sen takia pois.. Dieseliä ei tosin vuoda. Vai käynkö marmorilta uuden suodattimen?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostNämä ilmaa itse itsensä
Tällainen ohje löytyy aiheeseen liittyen ameriikasta:
Originally posted by Pelicanparts E90: Diesel fuel filter changeOnce the new filter is installed, you will have to bleed the system. BMW suggests using a scan tool and following the instructions. I have done a bunch of these and bled them via a scan tool and some without. If you do not have a scan tool, do not worry. To bleed without one, press the START button. Do not start the engine, place it in the RUN position, so the warning lights 9-check engine are illuminated. The fuel pump will run. Leave it this way for one minute. The fuel pump will prime. Then reset the ignition and attempt to start the engine. Allow the engine to idle for ten minutes. Shut the engine OFF, and restart engine. The fuel system should be bled. Then recheck your work and confirm there are no fuel leaks. Once you are sure no fuel leaks are present, reinstall the fuel filter cover. Clean up any spilled fuel remaining and properly dispose of the old fuel filter.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Joo, oli mullakin minuutin verran virrat päällä ennen ekaa käynnistystä. Mutta en kyllä pitänyt tyhjäkäynnillä kuin muutaman minuutin kun käynnisty. Joka tapauksessa ajelin seuraavana päivänä pidemmän lenkin ja sen jälkeen on käynnistynyt normisti. Vissiin kesti ilmaantua aikansa. Ja voin vaikka vannoa että siinä uudessa suodattimessa ei ollut sitä mustaa tiivistettä siellä lämmittimen päässä. Liekkö hukkunut sitten jonnekin. Mitä kuvia kattelee niin ainakin orkkissuodattimessa on se littana tiiviste paikallaan siinä suodattimessa..
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostJoo, oli mullakin minuutin verran virrat päällä ennen ekaa käynnistystä. Mutta en kyllä pitänyt tyhjäkäynnillä kuin muutaman minuutin kun käynnisty. Joka tapauksessa ajelin seuraavana päivänä pidemmän lenkin ja sen jälkeen on käynnistynyt normisti. Vissiin kesti ilmaantua aikansa. Ja voin vaikka vannoa että siinä uudessa suodattimessa ei ollut sitä mustaa tiivistettä siellä lämmittimen päässä. Liekkö hukkunut sitten jonnekin. Mitä kuvia kattelee niin ainakin orkkissuodattimessa on se littana tiiviste paikallaan siinä suodattimessa..
Nyt kun muistelen niin se pieni o-rengashan tiivistää sen liitoksen, olisiko se suodattimen pohjalla oleva tiiviste sitten vaan pölysuoja tjmv. Vähän löysälle kyllä taisi lukitusklipsi jäädä omassa ilman sitä kumia siellä pohjalla. Mutta jos ei kerran vuoda ja klipsi pysyy kiinni niin kovaa ajoa vaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo sehän se sitten vaan oli, ilmaa järjestelmässä.
Nyt kun muistelen niin se pieni o-rengashan tiivistää sen liitoksen, olisiko se suodattimen pohjalla oleva tiiviste sitten vaan pölysuoja tjmv. Vähän löysälle kyllä taisi lukitusklipsi jäädä omassa ilman sitä kumia siellä pohjalla. Mutta jos ei kerran vuoda ja klipsi pysyy kiinni niin kovaa ajoa vaan.
Comment
-
Comment