Tuliko tähän selvyyttä? Itsellä on nyt viikonlopun jälkeen syttynyt tuo sama vikavalo (keltainen ratti + huutomerkki) pari kertaa, mutta sammuu myös ajan kanssa itsestään. Kun "vika" on päällä, niin ohjaustehostin toimii ja rattia pystyy kääntämään normaalisti. Rattia käännettäessä ohjaustehostin kuitenkin ihan pienesti ravistaa/nypyttää rattia. Yhden käynnistyskerran jälkeen ratin kääntäminen tuntui raskaalta muutaman sekunnin ajan, mutta muuttui sitten taas normaaliksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ohjaustehostin meni, mistä vikaa etsimään?
Collapse
X
-
Originally posted by DTR View PostTuliko tähän selvyyttä? Itsellä on nyt viikonlopun jälkeen syttynyt tuo sama vikavalo (keltainen ratti + huutomerkki) pari kertaa, mutta sammuu myös ajan kanssa itsestään. Kun "vika" on päällä, niin ohjaustehostin toimii ja rattia pystyy kääntämään normaalisti. Rattia käännettäessä ohjaustehostin kuitenkin ihan pienesti ravistaa/nypyttää rattia. Yhden käynnistyskerran jälkeen ratin kääntäminen tuntui raskaalta muutaman sekunnin ajan, mutta muuttui sitten taas normaaliksi.
Comment
-
-
Originally posted by DTR View PostTuliko tähän selvyyttä? Itsellä on nyt viikonlopun jälkeen syttynyt tuo sama vikavalo (keltainen ratti + huutomerkki) pari kertaa, mutta sammuu myös ajan kanssa itsestään. Kun "vika" on päällä, niin ohjaustehostin toimii ja rattia pystyy kääntämään normaalisti. Rattia käännettäessä ohjaustehostin kuitenkin ihan pienesti ravistaa/nypyttää rattia. Yhden käynnistyskerran jälkeen ratin kääntäminen tuntui raskaalta muutaman sekunnin ajan, mutta muuttui sitten taas normaaliksi.Originally posted by Sterling View PostTämä kiinnostaisi myös itseä. Tasan yhden kerran on vilahtanut tuo keltainen ratti, mutta tästä on nyt vajaa vuosi aikaa. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Saattaa johtua myös heikosta akusta muistelen jostain lukeneeni. Auto kanssa lci eli sähköinen tehostin.
Sitten toimi n. 20min ja taas sama vika. Vittu että vitutti tuossa tilanteessa, sitten meni paikalliselle nykyautosaajalle, Teppo Lampénille.
Hän huomasi että ohjaustehostimen johto oli rispaantunut lähes poikki. Eli ajoittain vain otti kosketusta. Se tinasi sen johdon yhteen ja suojasi, nyt on toiminut moiteetta tähän asti, mutta edelleen vähän jäykän tuntuinen ohjaus, mutta ei mitään verrattuna siihen että ei ollut tehostinta ollenkaan.
Lähtisin teinä tutkimaan kosketushäiriötä sähköissä. Sen tarkemmin en osaa neuvoa.F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
Comment