Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin meni, mistä vikaa etsimään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DTR
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 387
    • Vantaa

    #16
    Tuliko tähän selvyyttä? Itsellä on nyt viikonlopun jälkeen syttynyt tuo sama vikavalo (keltainen ratti + huutomerkki) pari kertaa, mutta sammuu myös ajan kanssa itsestään. Kun "vika" on päällä, niin ohjaustehostin toimii ja rattia pystyy kääntämään normaalisti. Rattia käännettäessä ohjaustehostin kuitenkin ihan pienesti ravistaa/nypyttää rattia. Yhden käynnistyskerran jälkeen ratin kääntäminen tuntui raskaalta muutaman sekunnin ajan, mutta muuttui sitten taas normaaliksi.
    Mini Cooper S JCW -06
    Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
    Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
    Ex. E39 528i ///M -00
    Ex. E34 535i -91

    Comment

    • Sterling
      Newbiemmer
      • Sep 2017
      • 17
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by DTR View Post
      Tuliko tähän selvyyttä? Itsellä on nyt viikonlopun jälkeen syttynyt tuo sama vikavalo (keltainen ratti + huutomerkki) pari kertaa, mutta sammuu myös ajan kanssa itsestään. Kun "vika" on päällä, niin ohjaustehostin toimii ja rattia pystyy kääntämään normaalisti. Rattia käännettäessä ohjaustehostin kuitenkin ihan pienesti ravistaa/nypyttää rattia. Yhden käynnistyskerran jälkeen ratin kääntäminen tuntui raskaalta muutaman sekunnin ajan, mutta muuttui sitten taas normaaliksi.
      Tämä kiinnostaisi myös itseä. Tasan yhden kerran on vilahtanut tuo keltainen ratti, mutta tästä on nyt vajaa vuosi aikaa. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Saattaa johtua myös heikosta akusta muistelen jostain lukeneeni. Auto kanssa lci eli sähköinen tehostin.

      Comment

      • Croway
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 147
        • Karjalan perämetsät

        #18
        Originally posted by DTR View Post
        Tuliko tähän selvyyttä? Itsellä on nyt viikonlopun jälkeen syttynyt tuo sama vikavalo (keltainen ratti + huutomerkki) pari kertaa, mutta sammuu myös ajan kanssa itsestään. Kun "vika" on päällä, niin ohjaustehostin toimii ja rattia pystyy kääntämään normaalisti. Rattia käännettäessä ohjaustehostin kuitenkin ihan pienesti ravistaa/nypyttää rattia. Yhden käynnistyskerran jälkeen ratin kääntäminen tuntui raskaalta muutaman sekunnin ajan, mutta muuttui sitten taas normaaliksi.
        Originally posted by Sterling View Post
        Tämä kiinnostaisi myös itseä. Tasan yhden kerran on vilahtanut tuo keltainen ratti, mutta tästä on nyt vajaa vuosi aikaa. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Saattaa johtua myös heikosta akusta muistelen jostain lukeneeni. Auto kanssa lci eli sähköinen tehostin.
        Tuli selvyys. Elikkä ensimmäisenä uusin purkuautosta 30tkm vanhan tehostimen tilalle. Uusin siis koko osan (500e plus työt muistaakseni).

        Sitten toimi n. 20min ja taas sama vika. Vittu että vitutti tuossa tilanteessa, sitten meni paikalliselle nykyautosaajalle, Teppo Lampénille.

        Hän huomasi että ohjaustehostimen johto oli rispaantunut lähes poikki. Eli ajoittain vain otti kosketusta. Se tinasi sen johdon yhteen ja suojasi, nyt on toiminut moiteetta tähän asti, mutta edelleen vähän jäykän tuntuinen ohjaus, mutta ei mitään verrattuna siihen että ei ollut tehostinta ollenkaan.

        Lähtisin teinä tutkimaan kosketushäiriötä sähköissä. Sen tarkemmin en osaa neuvoa.
        F11 LCI 530d xDrive -16

        Ex: BMW 325d E90 LCI -09

        Comment

        • DTR
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 387
          • Vantaa

          #19
          Kosketushäiriöhän sieltä löytyi itseltäkin...
          Mini Cooper S JCW -06
          Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
          Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
          Ex. E39 528i ///M -00
          Ex. E34 535i -91

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎