Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e9x ketjunkiristimen vaihto.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sweiznail
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 3
    • Espoo

Bmw e9x ketjunkiristimen vaihto.

Elikkäs -08vm 318i:stä olisi tarkoitus vaihtaa ketjunkiristin.

Tämä uudemmalla N43B20a koneella.

Bemarilta tullut uudenmallinen kiristin joka on ilmeisesti jäykempi ja pidempi kuin tehtaalla asennettu.

Tarkoitus olisi vaihtaa ko. osa aivan varmuudeksi, vaikkakin ei kuulemma kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan.

Osaako kukaan kertoa missä kiristin sijaitsee, mitä vaihtoon tarvitsee tai kannattaako ylipäätänsä vaihdella itse.
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

Originally posted by sweiznail View Post
    Osaako kukaan kertoa missä kiristin sijaitsee, mitä vaihtoon tarvitsee tai kannattaako ylipäätänsä vaihdella itse.
    Lähtökohtaisesti, ellei tiedä missä jakoketjun kiristin sijaitsee. Ei sitä kannata lähteä itse vaihtamaan.
    BMW F32 435d

Comment

• sweiznail
      Newbiemmer
      • Oct 2016
      • 3
      • Espoo

Originally posted by Pluto View Post
      Lähtökohtaisesti, ellei tiedä missä jakoketjun kiristin sijaitsee. Ei sitä kannata lähteä itse vaihtamaan.
      Selvä, schmiedmanilla luultavasti hallitsevat homman?

Comment

• Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17845
        • PKS

Erittäin helppo homma muuten, mutta vesiletku tulee eteen pahasti ja ainakin itse totesin että helpompi tyhjentää koko järjestelmä jos sen haluaa saada ulos, uuden tilalle ja oikeaan momenttiin.

Vähän karrikoiden mutta samaa mieltä aiemman postaajan kanssa.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• sweiznail
          Newbiemmer
          • Oct 2016
          • 3
          • Espoo

Originally posted by Dualfun View Post
          Erittäin helppo homma muuten, mutta vesiletku tulee eteen pahasti ja ainakin itse totesin että helpompi tyhjentää koko järjestelmä jos sen haluaa saada ulos, uuden tilalle ja oikeaan momenttiin.

Vähän karrikoiden mutta samaa mieltä aiemman postaajan kanssa.
          Joo näin ajattelinkin että ei mahdoton tehtävä mutta en rupea tuota järjestelmää tyhjäämään kun ei ole kunnon tiloja niin teetän työn schmiedmannilla.

Kiitos avusta.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎