Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 nykii lämpimänä alle 1500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    N54 nykii lämpimänä alle 1500rpm

    Tälläinen outo "ominaisuus" vaivaa ja ei tunnu löytyvän syytä.

    Tämä alkoi hiipien eli tyhjäkäynnillä on nyt pieniä tärähtelyjä, ja välillä kun lähti ajamaan niin kierrokset "pumppasivat" ylös alas, eli rankempaa nykimistä.
    Kylmänä ei mitään nykimistä, täysin lineaarinen kaasuvaste.

    Alkaa suurinpiirtein kun öljyn lämmöt 75-80 astetta.

    Mitä käyty läpi:

    - LPFP antaa 5000 hPa tyhjäkäynnillä = tehtaan arvoissa
    - Ei misfire ilmoituksia
    - ei vikakoodeja

    Rheingoldilla, ei vikoja

    - lambda arvot, ok
    - vanokset avattu ja putsattu, ok

    Kun resetoin TCV adaptaatiot niin nykiminen hävisi, mutta palasi noin 100km ajon jälkeen.

    Eli onko joku kokenut tätä samaa ja saanut fiksattua?

    Ja pakko sanoa että perstuntumalla vähän uupuisi villihevosia..

    Ja laatikko ei ole syypää, täysin rempattu 8tkm sitten, automaatti.

    - Nöyhtää imukanavissa?
    - alipainevuoto / säätimet (tai siis aktuaattori liian lyhyenä/alipaine säädin jumittaa) turboille?

    Ideoita?
    Last edited by poteroa; 04-11-2016, 04:46.
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
  • 315i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2014
    • 241
    • Arctopolis

    #2
    Moro.

    Itellä joskus käy niin, että kun lähden tyhjäkäynnillä liikenteeseen ja kevyellä kaasulla (tosi kevyellä) liikkumaan saattaa hieman tehdä vastaava. heitto parisataa kierrosta, ja kun hieman painaa kaasua niin ei mitään vikaa. Itellä just tulpat vaihdettu ja on tehnyt sitä ennenkin.
    Olisko joku VANOS juttu jumissa tai jotai, viksummat varmaan kertoo miten tuo VANOS solenoidei oireilee, mistä oon lukenut.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      En ihmettele jos imukanavien karstoittuminenkin aiheuttaisi moista.
      Kukahan PK-seudulla tekisi puhallusta? Itsellä tarvetta. Blitziä ei tunnu saavan ainakaan foorumin kautta kiinni.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        En ihmettele jos imukanavien karstoittuminenkin aiheuttaisi moista.
        +1, lisäksi katsoisin livedatasta HPFP:n painekäyrää. Vaikka vika onkin vain matalilla kierroksilla.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Ja milläs tuota sais katsottua parahaiten? INPA ei kyllä ole mistään kotoisin...

          Nollasin tuossa adaptaatiot ihan kaikesta, ei vaikusta, edelleen "tärähtelee".

          Rheingoldilla tuli sitten fiksattua se CF33 vikakoodi kun laatikon moduli sekos, ihan vinkkinä vain muillekin jos lootaa tai adaptaatiota/modulin vaihtaa, tosi simppeli verrattuna INPAan..
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            En ihmettele jos imukanavien karstoittuminenkin aiheuttaisi moista.
            Kukahan PK-seudulla tekisi puhallusta? Itsellä tarvetta. Blitziä ei tunnu saavan ainakaan foorumin kautta kiinni.
            Aika viiveellä vastailee, itse kun kyselin niin ajattelin että koko mies hävinnyt palstalta.

            Taisi kestää 2 vko ennen kuin vastasi kyselyyn.

            Pökköä vaan pesään.. Kyllä se siitä, ehkä.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5425
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by poteroa View Post
              Ja milläs tuota sais katsottua parahaiten? INPA ei kyllä ole mistään kotoisin...
              JB4 on näissä datan analysointiasioissakin asioissa lyömätön.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #8
                Vanos-soloneidit olit tsekannut ja putsannut.
                Oletko ajossa läppärillä seuraillut vaelteleeko imu- tai pakopuoli jotenkin vai käyttäytyvätkö 'samalla lailla' molemmat? Koska puolat on uusittu (vaikkei misfireä olisikaan)?
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Vanos-soloneidit olit tsekannut ja putsannut.
                  Oletko ajossa läppärillä seuraillut vaelteleeko imu- tai pakopuoli jotenkin vai käyttäytyvätkö 'samalla lailla' molemmat? Koska puolat on uusittu (vaikkei misfireä olisikaan)?
                  Joo vanokset oli siistit ei mitään klönttejä tms, ja öljyt vaihdettu 3tkm sitten.

                  INPAa en ole oikein käyttänyt kun jotenkin kömpelö softa ainakin tuohon, Rheingold ihan toista maata.. Pitäs tutustuu että onko siinäkin livedataa.

                  Puolia en ole vaihtanut auto ollut vasta 7tkm omassa ajossa, edellinen omistaja kyllä laiminlyönyt koko autoa, joten pitää aloittaa perus hommista, tulpat, b.suodin jne.

                  Millä te ootte noita hpfp paineita kattonu? Vai pitääkö tässä nyt ostaa JB4
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    #10
                    MHD:llä myös helppo seurata livedataa ja halvemmaks tulee kuin JB4 ja INPA kaapelillahan tuo toimii. Ja hyvä APPi muutenkin jos alat virittelee autoa. Pystyy myös resetoimaan adaptaatioita ja lukee ja nollaamaan vikakoodit. Android laitteen tarviit siis toki myös, koska APPi ainoastaan tehty androidille.



                    Tuossa nyt mitä ite loggaillu eilen ku selvittelen misfire vikaa omassa autossa.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • poteroa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 311
                      • Tuusula

                      #11
                      Nyt on takana +200km kun nollasin kaikki adaptaatiot lootaa myöten, ei nyi ja kaasuvaste aivan erilainen. Tuli nyt tilattua uudet bosch tulpat ja 1 kpl puolia niin pääsee katsomaan jos joku löisi maihin tai alkaa antautua kuumana. Onhan niillä jo +20tkm menty huoltokirjan mukaan

                      Selkeästi käy kyllä nyt paremmin ja vaihtaa siistimmin myös vaihteet, jopa heittää isompaa kun ajaa D:llä aiemmin kuin ennen totaalinollausta. Eli perstuntumalla olisi vääntö parantunut ja tehoja tullut takaisin.

                      Pitänee kaivaa map esiin ja puhdistaa samalla kun lyö uudet kynttilät kiinni, ja kun kerran moniura hihnakin menee vaihtoon niin samalla ahtopuolen putket käy läpi.

                      Pistän infoa taas kun kilometrejä kertyy lissää.
                      E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                      E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                      Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                      Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                      Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                      Ex: E34 520i "winter wagen"
                      Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                      Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                      Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                      Comment

                      • poteroa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 311
                        • Tuusula

                        #12
                        Nyt 400+km ja edelleen toimii kuin sveitsiläinen kello.. Pitää koputtaa puuta..
                        Last edited by poteroa; 19-11-2016, 09:27.
                        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                        Ex: E34 520i "winter wagen"
                        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎