Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318dA 2010 LCI DPF-vikavalo ... 😥

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ushva
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 5
    • Kokkola

    BMW 318dA 2010 LCI DPF-vikavalo ... 😥

    Otsikon mukaisessa autossa syttyy DPF -vikavalo noin 15 min ajon jälkeen. CarlyBMW iphone softalla ja kalikalla poltto menee päälle ihan ok jne... Jotenkin on alkanut vaikuttamaan, että vikavalo on kilometreistä johtuva (270tkm) ... Olisko Kokkolan seudulla ketään, joka pystyis mittaamaan paineet / kertomaan autolle, että suodatin on vaihdettu!

    INPA 5.50 ja kaapeli myös löytyy itseltä, mutta en ole onnistunut saamaan mitenkään yhteyttä ecuun ... Tulee vain fh-0009 no response from control unit. Käyttis on Win 7 32-bit ja mielestäni kaikki on asennettu ohjeen mukaan ja COM -portti tarkistettu / ajuri asennettu jne... Tähänkin kaipais apua!
    Last edited by ushva; 06-11-2016, 13:18.
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #2
    Onhan tuo kaapeli can bus kaapeli? Sillä 2010 ei toimi k-line kaapelilla.
    Ero siis että vanhemmat ovat k-line ja uudemmat can bus.

    Jos et saa mitään modulia vastaamaan niin joko kaapeli tai inpan asetukset väärin.
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • ushva
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 5
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by poteroa View Post
      Onhan tuo kaapeli can bus kaapeli? Sillä 2010 ei toimi k-line kaapelilla.
      Ero siis että vanhemmat ovat k-line ja uudemmat can bus.

      Jos et saa mitään modulia vastaamaan niin joko kaapeli tai inpan asetukset väärin.
      Kaapeli on K+DCAN ja mukana tuli jatkokaapeli, jossa pitäis olla pinnit 7&8 yhdistettynä.

      Edit: Jatkokaapeli mitattu -> Jatkokaapelia käytettäessä pinnit 7 & 8 yhdistetty
      Last edited by ushva; 06-11-2016, 16:35.

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        #4
        Onhan sarjaportin latency 1ms ja inpaan ne pääsivun 2 palloa on mustina kun virrat päällä?

        Inpa config filu oikein? Jos tuo on Kiinan kaapeli ja sen mukana tullut softa niin voi olla kinkkinen saada toimimaan, mutta ei mahdoton.

        Pistäs nyt vähän lisää infoa ettei tarvitse kysellä..

        Linkit kaapeliin jne..
        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • ushva
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 5
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by poteroa View Post
          Onhan sarjaportin latency 1ms ja inpaan ne pääsivun 2 palloa on mustina kun virrat päällä?

          Inpa config filu oikein? Jos tuo on Kiinan kaapeli ja sen mukana tullut softa niin voi olla kinkkinen saada toimimaan, mutta ei mahdoton.

          Pistäs nyt vähän lisää infoa ettei tarvitse kysellä..

          Linkit kaapeliin jne..
          - Portin latency tarkistettu ... 1ms
          - INPA:n pääsivun pallot mustina
          - Kaapeli ja softat on http://www.ikatech.fi/ ... Ei vaan enää näytä olevan sivuilla ko. tuotetta

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #6
            Originally posted by ushva View Post
            Kaapeli on K+DCAN ja mukana tuli jatkokaapeli, jossa pitäis olla pinnit 7&8 yhdistettynä.

            Edit: Jatkokaapeli mitattu -> Jatkokaapelia käytettäessä pinnit 7 & 8
            yhdistetty
            Yleensä noissa kiinakaapeleissa pinnit 7&8 on tinattu yhteen, jolloin kaapeli ei toimi DCAN:lla. Itsekin jouduin kolvihommiin ennenkuin sain kaapelin toimimaan tuon oman kulkineeni kanssa..
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • ushva
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 5
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by JTP View Post
              Yleensä noissa kiinakaapeleissa pinnit 7&8 on tinattu yhteen, jolloin kaapeli ei toimi DCAN:lla. Itsekin jouduin kolvihommiin ennenkuin sain kaapelin toimimaan tuon oman kulkineeni kanssa..
              Siis ilman jatkokaapelia pinnit 7 & 8 erillään ja jatkokaapelia käytettäessä 7 & 8 yhdessä ... Kummalla kaapelilla tämän E91 LCI 2010 pitäis toimia?

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #8
                Originally posted by ushva View Post
                Siis ilman jatkokaapelia pinnit 7 & 8 erillään ja jatkokaapelia käytettäessä 7 & 8 yhdessä ... Kummalla kaapelilla tämän E91 LCI 2010 pitäis toimia?
                Pinnit erillään toimii LCI:ssä..
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎