Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330xd Vikatilassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonpsa
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 13
    • vilppula

    E91 330xd Vikatilassa

    Elikkä 330xd e91 vikatilassa? Remontin jälkeen jossa vaihettiin öljypohja, korjattiin etuperä ja etumainen kardaani. Onkohan kenelläkään ollut vastaavaa tapausta, selviääkö pelkästään että käyttää tietokoneessa, ja mitä mahtaa kustantaa..
    // Sen verran obd:lla pääsi käsiksi, vikakoodi "Awd limp home mode activated"
    Attached Files
    Last edited by jonpsa; 28-11-2016, 12:46.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Koodit lukuun DSC:ltä niin ollaan viisaampia.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • m.h
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 45
      • Jns

      #3
      Tarkistappas onko akkuun menevät kaapelit kunnolla kiinni.

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        #4
        Tämäkö ei korjaantunut kääntämällä rattia paikallaan auton ollessa käynnissä ensin äärioikealle ja sitten vasemmalle? Tuohan taitaa tulla aina kun käyttää akun irti.

        Comment

        • jonpsa
          Newbiemmer
          • Sep 2016
          • 13
          • vilppula

          #5
          Originally posted by m.h View Post
          Tarkistappas onko akkuun menevät kaapelit kunnolla kiinni.
          Tarkistettu monta kertaa, toisella akulla en kyllä ole kokeillut, kun sen verran lueskellut että saattaa akussakin olla vika, miinusnapa oli remontin ajan irti.

          Comment

          • jonpsa
            Newbiemmer
            • Sep 2016
            • 13
            • vilppula

            #6
            Originally posted by aku1979 View Post
            Tämäkö ei korjaantunut kääntämällä rattia paikallaan auton ollessa käynnissä ensin äärioikealle ja sitten vasemmalle? Tuohan taitaa tulla aina kun käyttää akun irti.
            Noup Ei anna Idriveen vikakoodin kuin sillon kun on käyttänyt miinusnapaa irti, seuraavalla käynnistyksellä ei enään Idrive herjaa, mutta silti auto kiertää ajossa nipinnapin ~3k:think Ja vikakoodit tulee obd:lla myöskin vain silloin kun käyttää miinusnapaa irti, eikä enään seuraavan käynnistyksen/nollauksen jälkeen.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by jonpsa View Post
              Noup Ei anna Idriveen vikakoodin kuin sillon kun on käyttänyt miinusnapaa irti, seuraavalla käynnistyksellä ei enään Idrive herjaa, mutta silti auto kiertää ajossa nipinnapin ~3k:think Ja vikakoodit tulee obd:lla myöskin vain silloin kun käyttää miinusnapaa irti, eikä enään seuraavan käynnistyksen/nollauksen jälkeen.
              Mitä etuperästä korjattiin ja miten se hajosi?

              Comment

              • jonpsa
                Newbiemmer
                • Sep 2016
                • 13
                • vilppula

                #8
                Originally posted by aku1979 View Post
                Mitä etuperästä korjattiin ja miten se hajosi?
                Etuperästä lohkesi vaan se olake mistä vetoakseli menee läpi, menee siis öljypohjan sisään hiukan, etumaisen kardaanin ristikko petti, ja kardaani muljasi etuperän ja öljypohjan väliin joka rikkoi öljypohjan totaalisesti..

                Comment

                • jonpsa
                  Newbiemmer
                  • Sep 2016
                  • 13
                  • vilppula

                  #9
                  Noniin, ajatusten selvittyä tuosta kardaaniremontista, samaan remonttiin vaihtelin sitten hehkut, ja poistin imusarjan läpät. Voiko ne vaikuttaa, hehkujen kannalta tuskin, mutta mitenkäs tuo läppien poisto sitten, jätin alipainekellon ja muut paikalleen, ja laitoin liittimenkin vielä takaisin paikalleen. Toinen minkä tarkistan tänään on maf, sen liittimen kun ottaa irti, autonhan pitäisi antaa jonkinnäköinen "varasuunnitelma" sen irrotuksen jälkeen eli syöttää tietoa vaikka maf on irti? Voiko jokin turbon vivusto olla jumissa, heti kun kolina kuului, sammutin moottorin heti, siinä ei paljon jälkikäyttöä ehtinyt miettiä kun öljyvana seuraa autoa..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎