Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 käsijarruongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hapaa_
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 89
    • Vaasa

e90 käsijarruongelma

Moro,
    Olis ongelmia paremman puoliskon e90 käsijarrun kanssa. Eli alunperin ei ottanut katsastuksessa tarpeeksi. Levyt oli jo parhaat päivänsä nähnyt, joten vaihdoin levyt palat ja käsijarrukengät. Silti uusilla hiluilla ei vieläkään käsijarru pidä vaikka kuinka säätää. Kahvan päässähän ei ilmeisesti ole säätöä, kuten yleensä?
    Säädin kengät niin että jarru laahasi ja sen jälkeen vähän takaisin päin. Käsijarru tuntui muutaman vedon verran ihan hyvältä, mutta ajossa ei kuitenkaan pitänyt kuten pitää ja kahvan liikematkakin piteni muutaman nykäisyn jälkeen. Säädin kenkiä lisää, ja sama tilanne toistui kolme kertaa ja ideat loppuivat kesken. Eli onkohan viimeinen vaihtoehto vaihtaa vaijerit tai onko muita ideoita?
    Uusintakatsastus lähenee, kiitos jo etukäteen!
    525d e61
    320i e90
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

Kahvan päässä ei ole säätöä, mutta automaattinen esikiristys löytyy.
    Sen olen ainakin itse aina napauttanut löysäksi ja sitten säätänyt kengät pultin rei'istä.
    Lopuksi tuo esikiristys taas "päälle" ja hyvin on pelannut.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

Comment

• hapaa_
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 89
      • Vaasa

Originally posted by siksta View Post
      Kahvan päässä ei ole säätöä, mutta automaattinen esikiristys löytyy.
      Sen olen ainakin itse aina napauttanut löysäksi ja sitten säätänyt kengät pultin rei'istä.
      Lopuksi tuo esikiristys taas "päälle" ja hyvin on pelannut.
      Ensin kiristelin suoraan takapäästä, kunnes tajusin tuon kiristimen. Mutta vaikka koitin senkin painaa "huoltoasentoon", säädin kengät ja vapautin sen jousen niin siltikään ei pysy säätö päällä kuin pari nykäisyä. Aina on onnistunut käsijarrun säädöt mutta nyt kyllä vastustaa. Tuskin kengätkään kuluu niin äkkiä että kokoajan joutuu kiristämään ja jos vaijerit on venyneet niin eikai nekään nyt loputtomiin veny/välillä tunnu tiukalta...
      525d e61
      320i e90

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎