Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 m3 laiskuus pintakaasulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fixit
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 8
    • Helsinki

    E92 m3 laiskuus pintakaasulla?

    Pari viikkoa sitten tuli vaihdettua 335cia '08 saman ikäiseen manuaali ämmään ja vaikka M auto onkin ihan mahtava noin yleisesti, niin edelleen välillä ihmetyttää voiko se oikeasti olla noin laiska pintakaasulla? Koneen asetukset olen vaihtanut sport+:lle mutta sekin tuntuu ponnettomalta suhteessa koneen reserveihin. Menohan muuttuu toki repiväksikin, kun painaa kaasua raskaalla jalalla mutta onkohan tuolle pintakaasun vasteelle tehtävissä mitään vai onko se vain totuttelu kysymys? Jotain ohjelmiahan näihinkin on saatavissa, onkohan niistä mitään apua?
  • Johto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 378
    • Finnland

    #2
    Jos epäilet jotain vikaa autossa, niin kannattaa ehdottomasti ihan ensimmäiseksi lukea vikakoodit.

    335i:stä siirtyessä M3:een, niin itseasiassa kaasuvasteessa pitäisi olla selkeä etu M3:n eduksi. Varsinkin kun M3:ssa on power asetus laitettu sport plussalle, niin kaasunvaste muuttuu todellä ärhäkäksi.
    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

    EX:F80 M3 Mineral Weiss
    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

    Comment

    • Fixit
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 8
      • Helsinki

      #3
      Pitää varmaan lukea koodit varmuudeksi mutta kyllä itsellä on sellainen fiilis nyt toistaiseksi, että 335 oli selkeästi herkempi kulkemaan siis nimenomaan pienillä kierroksilla. Tiedossahan se oli ettei ämmässä ole alavääntöä samaan tapaan mutta tuntuma on kyllä laiskempi kuin odotin..ehkä oma 335 oli sitten keskivertoa parempi lagin suhteen, koska en sitä huomannut oikeastaan koskaan, meno oli aikalailla välitöntä.

      Comment

      • larippa
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 110
        • hki

        #4
        Kumpaakin autoa ajaneena epäilen että autossa ei ole vikaa. Se moottori ei vaan ole kovin vahva vaikka muuten hieno auto onkin. Semmonen kierroskone, vähän tuli mieleen edellisen polven Civic Type-r. Muutamalla muullakin tutulla ollut samoja fiiliksiä kun 335:sen jälkeen ajaa M3:sta.
        e90 335i AT
        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

        Comment

        • tommi69
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 419
          • Helsinki

          #5
          Juuri näin, hieno kori ja kierroskone.
          M140 xDrive v.2017
          Kawasaki zH2 v.2020

          Comment

          • tommi69
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 419
            • Helsinki

            #6
            Kaverin faija piti viimekesänä 2kk ja myi pois, nettiautossa on edelleen musta v.2010 69tkm ajettu.
            M140 xDrive v.2017
            Kawasaki zH2 v.2020

            Comment

            • Johto
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 378
              • Finnland

              #7
              Koittakaa nyt edes vähän ryhdistäytyä. Jos ei ole oikeasti mitään annettavaa topicin alkuperäiseen aiheeseen, niin hyvä vaihtoehto on olla kirjoittamatta mitään. Viittaan kahteen edelliseen viestiin.

              Itse aiheesta. Tarkoitaako topicin aloittaja tässä alakierrosten puhdittomuutta, eli alakierrosten vääntöä vai ns. kaasunvastetta, eli kuinka herkästi auto reagoi kaasun painamiseen?

              Omat kokemukset molemmat autot omistaneena on, että herkkyys miten auto vastaa kaasuun on aivan omaa luokkaansa M3:ssa (sama päti E46 M3:een) ja niinhän se faktana onkin tuollaisessa isohkossa korkeaviritteisessä vapaastihengittävässä koneessa. Alavääntöä 335i:ssä varsinkin softattuna on enemmän kuin M3:ssa. Softaamaton 335i on taas todella vaparimainen ja puhditon.
              Mercedes-AMG C63 T-Modell.

              EX:F80 M3 Mineral Weiss
              EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

              Comment

              • Fixit
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 8
                • Helsinki

                #8
                No siis sellainen kaasuun vastaavuus ja herkkyys tuosta ämmäläisestä puuttuu alakierroksilla mutta on tuo nyt hieman korjaantunut, kun olen tottunut enemmän ajamaan tuolla. 335 jälkeen nilkan liike oli ilmeisesti tottunut kaasupolkimen kanssa niin pieneksi että tuntui kuin tuota m3 saisi polkea ihan lattiaan asti ennen kuin tapahtuu mitään mutta tuo siis lähinnä vain n. 2000rpm asti, sen jälkeen reagointi sport+ asetuksella hyvä joten ihan kulttuurishokki tämä taisi lopulta olla. Auto ei kyllä lähde myyntiin, helppo tämä ei ole samalla tavalla kuin 335 + automaatti mutta sitten taas ajettavuutta ja luonnetta löytyy, kun laite alkaa tulla tutuksi. Tietynlainen haastavuus tuon ajamisessa on itselle se M auton suola tylsistymistä tällä vaihdolla lähdin tappamaan ja se kyllä onnistui, mitään järkeähän tuossa ämmäläisessä ei käyttöautona ole, 335 oli paljon parempi ihan pelkkää käytännöllisyyttä arvioiden.

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by larippa View Post
                  Kumpaakin autoa ajaneena epäilen että autossa ei ole vikaa. Se moottori ei vaan ole kovin vahva vaikka muuten hieno auto onkin. Semmonen kierroskone, vähän tuli mieleen edellisen polven Civic Type-r. Muutamalla muullakin tutulla ollut samoja fiiliksiä kun 335:sen jälkeen ajaa M3:sta.
                  Samaa mieltä.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    #10
                    Originally posted by Johto View Post
                    Softaamaton 335i on taas todella vaparimainen ja puhditon.
                    Tässä tapauksessa auto on rikki. Jos turbot on kunnossa niin N54 vääntää alhaalta ihan eri mallia kuin S65. 4000:n kinttailla alkaa S65 moottorissa todellakin tapahtua.
                    Oletan topicin aloittajan tarkoittavan nimenomaan alavääntöä.
                    Last edited by Tommix; 05-01-2017, 13:43.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Johto
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 378
                      • Finnland

                      #11
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Tässä tapauksessa auto on rikki. Jos turbot on kunnossa niin N54 vääntää alhaalta ihan eri mallia kuin S65. 4000:n kinttailla alkaa S65 moottorissa todellakin tapahtua.
                      Oletan topicin aloittajan tarkoittavan nimenomaan alavääntöä.
                      Oma kokemukseni perustuu omaan ehjään 335i:n joka oli mulla pari vuotta. 335i ei vakiona ole mikään kovin kummoinen, viritettynä sitten aivan eri luokkaa. Teillä joilla on tappiin asti viritetyt 600hv N54:t niin taitaa aika kullata muistot vakio 335i:stä

                      Se moottori ei vaan ole kovin vahva vaikka muuten hieno auto onkin.
                      Kovin vahva mihin verrattuna? Välillä kyllä huvittaa yleinen N54 jumalointi
                      Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                      EX:F80 M3 Mineral Weiss
                      EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                      Comment

                      • tommi69
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 419
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Tässä tapauksessa auto on rikki. Jos turbot on kunnossa niin N54 vääntää alhaalta ihan eri mallia kuin S65. 4000:n kinttailla alkaa S65 moottorissa todellakin tapahtua.
                        Oletan topicin aloittajan tarkoittavan nimenomaan alavääntöä.
                        Tommixin kanssa samaa mieltä. N54 kuningas moottori.
                        M140 xDrive v.2017
                        Kawasaki zH2 v.2020

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5400
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by Johto View Post
                          Oma kokemukseni perustuu omaan ehjään 335i:n joka oli mulla pari vuotta. 335i ei vakiona ole mikään kovin kummoinen, viritettynä sitten aivan eri luokkaa. Teillä joilla on tappiin asti viritetyt 600hv N54:t niin taitaa aika kullata muistot vakio 335i:stä
                          No joo, taitaa se näin olla. Kun itse pääsin M3:ta puikottamaan niin omassa oli jo se 450 hv.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Chris Sharma
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 43
                            • Espoo

                            #14
                            Mikäli M3:ssa on M-säädöt kohdallaan, on kaasuvaste aivan eri planeetella kuin 335i:llä. Se että kone ei väännä alakierroksilla on toinen juttu, mutta kyllä moottori reagoi kaasuun välittömästi.

                            S65 on ylivoimaisesti hienoin moottori, mikä itsellä on koskaan autossa ollut, Bemareita kuitenkin ollut kymmenkunta, joukossa myös 335i -07. Kertakaikkiaan fantastinen moottori.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎