Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel pump varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tower
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 27
    • Finland

    Fuel pump varoitusvalo

    Anteeksi jos on väärässä osastossa. Kyseistä mallia ei taida täältä muilta löytyä mutta sama moottori löytyy 335i mallista.

    Mistä johtuu kun tekee reilumman kiihdytyksen niin kaksi kertaa on syttynyt keltainen varoituskolmio mittaristoon ja idriveen fuel pump -varoitusteksti? Sammuvat kyllä itsestään melkein heti. Vikakoodeissa on ainoastaan 2FA3, joka on N54Tech-foorumin mukaan ilmeisesti joku "varjokoodi" lastutetuissa autoissa.

    Auto e60 535i ja MHD stage1+ kartta.
    E61 530D
    ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
    ex E60 LCI 535i
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    #2
    Etenkin pumpun vaihtaminen tehokkaampaan saa herkästi koodia tulemaan.

    Jos ajat vakio pumpulla ja ohjelmoidulla autolla niin on todella mahdollista että pumpun tuotto loppuu kesken. Kannattaisi tarkistaa missä mennään.

    Comment

    • Tower
      Newbiemmer
      • Sep 2016
      • 27
      • Finland

      #3
      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
      Etenkin pumpun vaihtaminen tehokkaampaan saa herkästi koodia tulemaan.

      Jos ajat vakio pumpulla ja ohjelmoidulla autolla niin on todella mahdollista että pumpun tuotto loppuu kesken. Kannattaisi tarkistaa missä mennään.
      Pumppu on vaihdettu kesällä uuteen mutta tod.näk. oem-pumppuun.
      E61 530D
      ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
      ex E60 LCI 535i

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5430
        • S:t Karins

        #4
        Kumpi pumppu vaihdettu uuteen, tankissa oleva sirtopumppu LPFP vai mosan kyljessä oleva korkeapainepumppu HPFP? Veikkaan jälkimmäistä, joka näissä N54 moottoreissa kyykkää yleensä.
        Mutta tuota HPFP:n jälkeistä painetta pitäisi nyt loggailla että missä mennään? Löytykö JB4:ta, INPA:a tms?
        Ja pelkällä bensalla ajelet?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 311
          • Rauma

          #5
          Tuolla on juttua aiheesta


          Mulla tekee tuota samaa varoitusta heti kun vähän reippaammin polkaisee.
          Mitään vikaa auton käynnissä ei huomaa mutta on se ärsyttävää.
          Stage2 pumppu ilmeisesti syö virtaa sen verran enemmän että aiheuttaa tuon herjan, oem-pumpun ei käsittääkseni pitäisi moista tehdä.
          Ajatko bensalla vai viinaseoksella, vakiopumppu ei riitä kuin matalalle e85% ja se voi aiheuttaa herjan ?
          Toki jos tuotto loppuu niin huomaa kyllä muutakin kuin varoitusvalon... mulla alkoi katkomaan polttoaineensyöttöä pois sylinterikohtaisesti.
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • Tower
            Newbiemmer
            • Sep 2016
            • 27
            • Finland

            #6
            Originally posted by Tommix View Post
            Kumpi pumppu vaihdettu uuteen, tankissa oleva sirtopumppu LPFP vai mosan kyljessä oleva korkeapainepumppu HPFP? Veikkaan jälkimmäistä, joka näissä N54 moottoreissa kyykkää yleensä.
            Mutta tuota HPFP:n jälkeistä painetta pitäisi nyt loggailla että missä mennään? Löytykö JB4:ta, INPA:a tms?
            Ja pelkällä bensalla ajelet?
            HPFP vaihdettu ja pelkällä bensalla ajan 98e. Ei ole muuta kuin mhd-käytössä.
            E61 530D
            ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
            ex E60 LCI 535i

            Comment

            • Tower
              Newbiemmer
              • Sep 2016
              • 27
              • Finland

              #7
              Originally posted by yarski View Post
              Tuolla on juttua aiheesta


              Mulla tekee tuota samaa varoitusta heti kun vähän reippaammin polkaisee.
              Mitään vikaa auton käynnissä ei huomaa mutta on se ärsyttävää.
              Stage2 pumppu ilmeisesti syö virtaa sen verran enemmän että aiheuttaa tuon herjan, oem-pumpun ei käsittääkseni pitäisi moista tehdä.
              Ajatko bensalla vai viinaseoksella, vakiopumppu ei riitä kuin matalalle e85% ja se voi aiheuttaa herjan ?
              Toki jos tuotto loppuu niin huomaa kyllä muutakin kuin varoitusvalon... mulla alkoi katkomaan polttoaineensyöttöä pois sylinterikohtaisesti.
              En ole huomannut muita oireita kuin varoitusvalon,joka sammuu melkein samantien. Bensalla 98e ajan.
              E61 530D
              ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
              ex E60 LCI 535i

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5430
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by Tower View Post
                HPFP vaihdettu ja pelkällä bensalla ajan 98e. Ei ole muuta kuin mhd-käytössä.
                Eikös tuohonkin saa ostettua lisäosion jolla voi loggailla? Ei pitäisi vakoin LPFP:n aiheuttaa mitään ongelmia kun pelkkää bensaa tankissa. Bensanpaineet kiinnostaisi. Koita vetää takaisin vakio softa moottorin eculle. Poistuuko ongelma?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Pohjoisen Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 464
                  • Lappi

                  #9
                  Kyykkää se oem-pumppu bensallakin kun tehoja otetaan lisää. Ihan lottoa on menkä verran sattuu jaksamaan. Silloin kun kyykkää niin antaa myös tuota koodia ihan niin kuin pitääkin antaa.
                  Boost under target koodia saa silloin samalla herkästi. Tosin mhd-saattaa sen blogata pois.

                  Tuskin Yarskilla kuitenkaan vikavaloa sytyttää?

                  Comment

                  • Tower
                    Newbiemmer
                    • Sep 2016
                    • 27
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                    Kyykkää se oem-pumppu bensallakin kun tehoja otetaan lisää. Ihan lottoa on menkä verran sattuu jaksamaan. Silloin kun kyykkää niin antaa myös tuota koodia ihan niin kuin pitääkin antaa.
                    Boost under target koodia saa silloin samalla herkästi. Tosin mhd-saattaa sen blogata pois.

                    Tuskin Yarskilla kuitenkaan vikavaloa sytyttää?
                    Mikä koodi 2FA3 on? Ja liittyykö se fuel pump varoitukseen? Tuo varoitus on tullut manuaalipuolella kiihdyttäessä, ei D tai DS -puolella jos sillä nyt on merkitystä?
                    E61 530D
                    ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
                    ex E60 LCI 535i

                    Comment

                    • yarski
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 311
                      • Rauma

                      #11
                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Tuskin Yarskilla kuitenkaan vikavaloa sytyttää?
                      Board computeriin tulee se pieni keltainen kolmio ja cic lukee "fuel pump" hetken aikaa. Häviää itsestään vajaassa 10sec.
                      Vikamuistiin ei jää mitään mutta olen kyllä flashista koittanut kääntää kaikki mahdolliset vikakoodit mitkä fuelpump viittaa pois päältä. Silti herjaa aina vaan
                      G26 i4 M50 supercharged
                      ex: F36 440i xdrive msport
                      ex: E91 335 lci xdrive msport

                      Comment

                      • Tower
                        Newbiemmer
                        • Sep 2016
                        • 27
                        • Finland

                        #12
                        Kyselin mhd:ltä oem-pumpun (hpfp) riittävyydestä stage1+ kartalla ja sain vastaukseksi:

                        "no pb even on stg2+ pump till e40".
                        E61 530D
                        ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
                        ex E60 LCI 535i

                        Comment

                        • Pohjoisen Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 464
                          • Lappi

                          #13
                          Matalapaine pumppu tankissa näissä kyykkää.

                          Ei sitä hpfp:tä voi parempaan vaihtaakkaan kun semmoista ei ole olemassa. (Joku voisi toki testata sen Vargasin shotganin). Hpfp kyllä kyykkä mukana jos sillä ei ole riittävästi polttoainetta mitä pumpata.

                          Jos matalapaine järjestelmän kapasiteetti on riittävä ja hpfp kyykkää on ainut vaihtoehto ruiskuttaa polttoainetta jostain välistä suoraan imusarjaan. Lähes kaikissa yli 450hv laitteissa on järjestelmä joka ruiskuttaa joko polttoainetta tai metanolia auton oman järjestelmän lisäksi.

                          Siis edelleen katse sinne tankin ja matalapaine järjestelmän suuntaan.

                          Comment

                          • Grandy
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 99
                            • Ristiina

                            #14
                            Kyllä samaa mieltä.. jos matalapaine puoli ei jaksa ruokkia korkeapaine puolta niin tulee ilmoituksia..katse matalapaine puolelle. MM-performancelta löytyy pumppu 700+ hevosille..en tiedä sitten? Hintakin on ihan kohdallaan
                            Last edited by Grandy; 03-02-2017, 19:17.

                            Comment

                            • Tower
                              Newbiemmer
                              • Sep 2016
                              • 27
                              • Finland

                              #15
                              Nyt ei ole herjoja tullut noiden kahden kerran jälkeen?
                              E61 530D
                              ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
                              ex E60 LCI 535i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎