Ongelma alkoi siis edellisen ongelman ratkeamisen myötä. Eli, lähtötilanne oli se, et takalasin pyyhin ei toiminut vaan pysähtyi toimimasta. Huollossa vaihdettiin pyyhkijän akseli ja ongelma ratkesi. Tän seurauksena kuitenkin takalasi alkoi pomppia auki aina kun kuskin oven laittaa kiinni tai kesken ajon. Ei sillä oikeastaan ole mitään logiikkaa. Mietin noita johdotuksia, mitä monessa muussa ketjussa veikkaillaan syyksi. Koko johdotuksen uusiminen käsittääkseni aika kallis pajalla.. Voisko kuitenkin olla, että ne on huollossa rikkoneet sen lasin avauksen mikrokytkimen? Huollosta epäiltiin mikrokytkimen vikaa ja väittivät sen olevan nyt kunnossa mut eipä pysy lasi kiinni hetkeäkään. Akkua ei ainakaan toistaiseksi vielä pura, että tiiä sit noista johdotuksista.. Mun mielestä avattava takalasi on täysin turha lisävaruste, osaako joku suositella halvaksi huolloksi ihan ton sulakkeen poistamista? Mikähän sulake se vois olla? En löytänyt äkkiseltään oikeaa.. Ja onko takalasin sulakkeen takana mitään muita? Kiitos jo vastauksista!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 takalasi pomppaa auki
Collapse
X
-
Tarkistaisin kyllä ne takakontin johdot. Ne kun alkaa katkeilemaan, niin kohta ei sitten saa koko luukkua auki -> pakko korjata.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Täältä myös ääni koko johtosarjan uusimiselle. Itsellä taisi myös tuo (monen muun takaluukkuun liittyvän ongelman lisäksi) tulla silloin tällöin eteen. Takaluukulta katsottuna oikeanpuoleisesta haitarikumista kun otti kiinni ja liikutteli koko johtonippua, sai aikaan kaikkea jännää, kuten takalasin aukeamisen, takaluukun lukkomottorin toimintaa, virheilmoituksia palaneista valoista ym. Että sitä liikuttelemalla voi ainakin kokeilla, onko johtoja poikki.
Ja vaikka ei olisi vielä mitään, niin tuo rakenne on sellainen, että ei tule kestämään. Omaan kulkineeseen uusin 250tkm kohdalla. 27 johdosta vain 3 oli täysin ehjiä, loput oli joko poikki tai vähintään eristeet rikki.
Comment
-
-
Ja lopputulos oli siis se, että huollossa oli takalasin pyyhkimen akselin vaihdon yhteydessä mikrokytkimen johdin jäänyt jotenkin jumeksiin ja siksi aiheutti häikkää mikrokytkimessä. Huollosta suositeltiin mikrokytkimen uusimista mutta tässä tapauksessa siihen ei tietty tarvinnut mennä, vaan johtimen vapauttaminen riitti. Johdot tsekattiin samalla kuitenkin haitariletkun sisältä ja tottahan sielä oli eristeet kuoriutuneet joistain johdoista mutta itse johdot olivat ehjät. Ne täytyy uusia jossain vaiheessa mutta nyt ei lähdetty vielä uusimaan koko johtosettiä. Kuoriutuneet johdot korjattiin.
Comment
-
Comment