Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 318d ongelmaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _pitbull_
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 1
    • Finland

    E91 318d ongelmaa!

    Nyt rupee pikkuse sapettaa koko auton ostos.
    Onhan toi auto kerenny meil olee jo kuukauden.
    Elikkä muutama päivä alko vitulliset viat autos.

    Potilas on E91 318D vm 07, koneena m47
    mittarilukema 200000 tuli just täyteen...

    Menee vissii vika tilaan, ja sit hävii tehot aivan täysin.

    4212 - Hehkutulppa sylinteri 1, aktivointi - katkonainen

    4222 - Hehkutulppa sylinteri 2, aktivointi - katkonainen

    4242 - Hehkutulppa sylinteri 4, aktivointi - katkonainen

    Noista antaa heti vikakoodia kun nollauksen jälkeen käynnistää auto.

    Seuraavat koodit tulee hetken ajon jälkeen, tai kun pikkusenki enempi koittaa antaa kaasua.

    3FF1 - Ilmamassamittari - katkonainen

    4530 - Ahtopaineen ohjauspiiri; positiivinen poikkeama - katkonainen

    3F25 - Ahtoilman putki, valvonta - katkonainen

    41A2 - Ahtopaineventtiili, aktivointi - katkonainen

    449A - Ahtopaineen säätöventtiili - katkonainen

    Eli noi tulee aina muutamien metrien ajon jälkeen.

    Sit veden lämmöt o ollu 55-70c välis, eli termari paskana?
    Korotetulla tyhjäkäynnillä saan nousemaan sen 85-90c paikkeil,
    mut ajossa ei sinne nouse.

    Voisko ton takia nyt olla niin että DPF ois tukossa?

    Olen kattonu päällisin puolin ahoputket läpi näytti ok:lta,
    ahtopaineen ilma tunnistimen vai mikälie se o,
    ilmamäärämittarin putsasin ja kattonu läpi.
    Kokeilin ajaa ilman johtoa, mutta sillon ei tapahtunut yhtään mitään,
    meni vissiin vikatilaan.

    Eli mistä helkutista tota rupeis tutkimaan, ku monta herjaa ni ei raaskeis jokaista osaa ruveta vaihtamaan?..

    Ja sit tein tasaisenkäynni mittauksen ni näytti
    sylinteri 1: -0,3 mg/isku
    sylinteri 2: -0,5 mg/isku
    sylinteri 3: -0,5 mg/isku
    sylinteri 4: 1.3 mg/isku

    Siin nyt alkuun jotai.
    Kaikki neuvot ja vinkit ois tarpeen nyt, et sais auton takas ajoon.
    Tietäis mitä sielt viel kattelis tai kokeilis ja mitä joutuu vaihtamaan.

    T:_pitbull_
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Aloittaisin ihan siitä, että katsoisin ajossa live-dataa. Sieltä katsoo ahtopaineet ym, niin näkee että toteutuuko pyydetyt vai ei jne. Niin tietää sitten vähän mistä alkaa tutkimaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

      #3
      Tutki tarkkaan se ahtimelta välijäähdyttimelle menevä putki. Voi olla halki sellaisesta kulmasta ettei näy yläpuolelta katsomalla.

      Hehkut ja termarit eivät aiheuta vikatilaa. Niissäkin on kyllä vikaa.
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

      tied. 0407247465

      Comment

      • MtR
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 36
        • Vantaa

        #4
        Jos liikkeestä ostit nii sinne järkevintä mennä neuvottelemaa ekana, jos nyt sattus livedataa tai vikahistoriaa näkemää ennen sitä nii vois olla vähä kättä pidempääki neuvottelupöytään
        Aina pitää yrittää

        E70 3.0d
        Ex
        E91 320dA, E61 530dA, E91 320d, E65 730dA, E46 320d

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎