Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan savuttavasta 320d:stä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skelektor
    Newbiemmer
    • Dec 2003
    • 20
    • Kuopio

    Vinkkejä otetaan mielellään vastaan savuttavasta 320d:stä

    Kyselläänhän tuas viisaammilta et mistähän moinen et yhtäkkiä e90 320d 189tkm ajettu rupes vedätyksissä putruttamaan mustoo "woima" savua...
    Eli huitasin tuos vähän reippaammalla vauhdilla pitemmän matkan motarilla, niin sen jälkeen putken pää oli meleko nokinen...

    Bemuun on talvella laitettu ohjelma ja paikalleen jätettiin Egr ja Dpf. Vaikka kuinka oon bemulle happee antanut liikennevaloista ja mutkissa, niin ikinä ei oo putkenpää mustunut ollenkaan... ja eikös tuo dpf juuri ehkäise sen?

    Vähän laiskemmalta nyt tuntuu turbon vetoalue, eli tuntuu siltä et ei vedä 1,2,3 ja 4 vaihteella loppuun asti yhtä hyvin, kuin ennen ku tuon pitkänmatkan kovan ajon jälkeen... 5 ja 6 vaihteella ei oikein huomaa eroa..

    Vikakoodeja ei oo tullut ku tänään ne tsekkasin ja eikä häiriövaloja kojetauluun... Ahtopaineet vedättäessä 1.vaihde 0,8, 2.vaihde 1.0, 3.vaihde 1.2, 4.vaihde 1.3 ja 5-6 vaihde 1.5

    Onko nyt niin et joku anturi on rikki tai dpf/egr tiensä päässä?

    Jos joku tietäis asiasta, niin minäpä kiitän asiasta etukäteen ��
    Last edited by Skelektor; 21-05-2017, 00:29.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Skelektor View Post
    Kyselläänhän tuas viisaammilta et mistähän moinen et yhtäkkiä e90 320d 189tkm ajettu rupes vedätyksissä putruttamaan mustoo "woima" savua...
    Eli huitasin tuos vähän reippaammalla vauhdilla pitemmän matkan motarilla, niin sen jälkeen putken pää oli meleko nokinen...

    Bemuun on talvella laitettu ohjelma ja paikalleen jätettiin Egr ja Dpf. Vaikka kuinka oon bemulle happee antanut liikennevaloista ja mutkissa, niin ikinä ei oo putkenpää mustunut ollenkaan... ja eikös tuo dpf juuri ehkäise sen?

    Vähän laiskemmalta nyt tuntuu turbon vetoalue, eli tuntuu siltä et ei vedä 1,2,3 ja 4 vaihteella loppuun asti yhtä hyvin, kuin ennen ku tuon pitkänmatkan kovan ajon jälkeen... 5 ja 6 vaihteella ei oikein huomaa eroa..

    Vikakoodeja ei oo tullut ku tänään ne tsekkasin ja eikä häiriövaloja kojetauluun... Ahtopaineet vedättäessä 1.vaihde 0,8, 2.vaihde 1.0, 3.vaihde 1.2, 4.vaihde 1.3 ja 5-6 vaihde 1.5

    Onko nyt niin et joku anturi on rikki tai dpf/egr tiensä päässä?

    Jos joku tietäis asiasta, niin minäpä kiitän asiasta etukäteen ��
    Live-datasta katsomaan seuraako pyydetty ja toteutunut ahto toisiaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JakeFly
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 25
      • Suomi

      #3
      Melko varmasti vuoto ahtoputkessa/letkussa. Oma volkkari teki aikoinaan aivan samaa, kun edellisen omistajan asentama lohkolämmittimen johto hiersi koneen alta ahtoputkeen reiän. Juurikaan ei ollut alkuun tehoeroa, mutta savua niin paljon, ettei peilestä nähnyt mitään.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎