Kyselläänhän tuas viisaammilta et mistähän moinen et yhtäkkiä e90 320d 189tkm ajettu rupes vedätyksissä putruttamaan mustoo "woima" savua...
Eli huitasin tuos vähän reippaammalla vauhdilla pitemmän matkan motarilla, niin sen jälkeen putken pää oli meleko nokinen...
Bemuun on talvella laitettu ohjelma ja paikalleen jätettiin Egr ja Dpf. Vaikka kuinka oon bemulle happee antanut liikennevaloista ja mutkissa, niin ikinä ei oo putkenpää mustunut ollenkaan... ja eikös tuo dpf juuri ehkäise sen?
Vähän laiskemmalta nyt tuntuu turbon vetoalue, eli tuntuu siltä et ei vedä 1,2,3 ja 4 vaihteella loppuun asti yhtä hyvin, kuin ennen ku tuon pitkänmatkan kovan ajon jälkeen... 5 ja 6 vaihteella ei oikein huomaa eroa..
Vikakoodeja ei oo tullut ku tänään ne tsekkasin ja eikä häiriövaloja kojetauluun... Ahtopaineet vedättäessä 1.vaihde 0,8, 2.vaihde 1.0, 3.vaihde 1.2, 4.vaihde 1.3 ja 5-6 vaihde 1.5
Onko nyt niin et joku anturi on rikki tai dpf/egr tiensä päässä?
Jos joku tietäis asiasta, niin minäpä kiitän asiasta etukäteen
Eli huitasin tuos vähän reippaammalla vauhdilla pitemmän matkan motarilla, niin sen jälkeen putken pää oli meleko nokinen...
Bemuun on talvella laitettu ohjelma ja paikalleen jätettiin Egr ja Dpf. Vaikka kuinka oon bemulle happee antanut liikennevaloista ja mutkissa, niin ikinä ei oo putkenpää mustunut ollenkaan... ja eikös tuo dpf juuri ehkäise sen?
Vähän laiskemmalta nyt tuntuu turbon vetoalue, eli tuntuu siltä et ei vedä 1,2,3 ja 4 vaihteella loppuun asti yhtä hyvin, kuin ennen ku tuon pitkänmatkan kovan ajon jälkeen... 5 ja 6 vaihteella ei oikein huomaa eroa..
Vikakoodeja ei oo tullut ku tänään ne tsekkasin ja eikä häiriövaloja kojetauluun... Ahtopaineet vedättäessä 1.vaihde 0,8, 2.vaihde 1.0, 3.vaihde 1.2, 4.vaihde 1.3 ja 5-6 vaihde 1.5
Onko nyt niin et joku anturi on rikki tai dpf/egr tiensä päässä?
Jos joku tietäis asiasta, niin minäpä kiitän asiasta etukäteen
Comment