Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 täristää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Semiamis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 89

    E91 täristää

    Seuraavanlainen ongelma ilmeni takajarrulevyjen ja -palojen vaihdon jälkeen: Auto täristää kaikilla nopeuksilla enemmän ja vähemmän. Pahimmat tärinät tulee moottoritiellä yli 110km/h nopeudessa ja jos heittää vaihteen vapaalle. Myös veto päällä täristää. Noin 100km/h nopeudella ja sitä alemmilla nopeuksilla tärinän kyllä aistii, mutta ei niin pahasti. Tuossa 110-130 km/h nopeudessa tuntuu, että paikat putoaa hampaista.

    Rengastus on pysynyt samana, vaihdoin renkaat päittäin akseleilta toisille, ei vaikutusta.

    Ennen jarruremonttia vaihdettu kaikki iskarit, kaikki iskareiden kiinnikkeet+muut tilpehöörit, narinahelat ja koiranluut eteen.

    Olisiko ehdotuksia, että mistä lähtisi hakemaan vikaa?
  • Samii-
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 679
    • Klaukkala

    #2
    Kato että ne jarrut ei käy takana kuumana. Jos ajettu loppuu palat ja sitte vaihettu uudet niin se mäntä jarrukengässä vähä jumittaa kun ei ole vähää aikaa mäntä liikkunu niin paljoa. Tuo on yksi teoria mikä voisi aiheuttaa tuon tärinän ja sillon kuin käy kuumana niin vähä kopauttaa vasaralla tai jollai kenkään niin aukee jumituksesta..

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1016
      • Pikis

      #3
      Tuo että männät jumii on ihan mahdollista mutta sen kyllä huomaa kun koetat onko kuuma ajon jälkeen (älä polta sormiasi). Toinen vois olla että on jäänyt jotain roskaa navan ja levyn väliin jonka takia levy ei ole suorassa napaan nähden.
      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • Semiamis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 89

        #4
        Navan koetin mahdollisimman tarkkaan putsata (porakoneeseen teräsharjalaikka ja sillä päästelin ruosteet pois). Mutta pitää koettaa huomenna työmatkan jälkeen, että onko levyt kuumat. Sitten ollaan vähän viisaampia.

        Vasaralla kopauttaa kenkään, eli mihin?

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1016
          • Pikis

          #5
          Satulaa varmaan meinas mutta ei se kyllä koputtelemalla mitään korjaannu, kaverin kanssa voit koittaa niin että satula käteen, painat männän sisään, kaveri painelee jarrupolkimella männän taas ulos ja saman toistoa kunnes liikkuu herkästi. Jos jumii vielä uudestaan niin sitten satulan purku ja huolto tai uusi satula.
          Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • Semiamis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 89

            #6
            Jees, kiitoksia vinkeistä Täytyy koettaa tuota kooman ehdottamaa herkistelyä. Levyt olivat takana hieman kuumemmat, kuin mitä edessä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎