Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d n47 täristää ja käy vikatilassa kovassa vedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 289
    • Jyväskylä

    320d n47 täristää ja käy vikatilassa kovassa vedossa

    Auto toimii muuten virheettömästi ja tehot on tallessa kaikin puolin, mutta kovemmassa vedossa kone täristää hetken ja menee vikatilaan. Kun kaasun löystää ja jatkaa tasaisella vedolla, vikatila poistuu ja kaikki toimii taas normaalisti. Vikakoodeja en ole vielä ehtinyt selvittää, mutta tarina kertoo että turbolle tulisi over boost- herja tjsp. Tätä rakkinetta on yritetty sitkeästi korjata tärinän vuoksi voimansiirron puolelta, mutta vika ei ole siellä. Myös suutinvika on on poissuljettu kokeilemalla ehjillä suuttimilla. Vikatilassa auto ei ole alkuvaiheessa käynyt vaikka tärinä on ollut, mutta nyt käy joka kerta kun kovemmin vedättää.

    Onko kellään tullut samaa vastaan? En kohtalaisella haulla ja selailulla löytänyt oikein mitään.

    Kiitos kun luit ja vielä isompi kiitos jos löytyy vinkkiä.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Aloita lukemalla vikakoodit. Mahdollisia aiheuttajia on useita, joten vikakoodeista kannattaa lähteä liikkeelle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 289
      • Jyväskylä

      #3
      Sen verran selvisi jo että tärinä ja vikatila on kaksi erillistä vikaa. Turbon aktuaattori on vikatilan aiheuttaja todennäköisemmin.

      Tuo tärinä tämän auton osalta on ilmeisesti puitu täällä jo joskus, löytäisi vaan keskustelun jostain.

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 289
        • Jyväskylä

        #4
        Vikatilaan auto ei enää mene, voitelin ahtimen ja servon välisen tangon päät, ja auto alkoi rokkaamaan virheettömästi. Ei mene vikatilaan enää vaikka kuinka yrittää. Ilmeisesti tanko takersi vipujen päissä niin paljon että servo ei enää jaksanut liikuttaa.

        Toinen "vika" eli auton hetkellinen värinä kovassa vedossa ja tietyllä käyntitaajudella vielä jäi. Sen syystä mulla on jo vahva epäilys, mutta ehdin seuraavan kerran ropaamaan vasta ensi viikolla.

        Tämä keissi on siinä mielessä mielenkiintoinen että tätä vaivaa on etsitty useamman toimesta jo pidemmän aikaa. Autoon on vaihdettu mm. tehdaskunnostettu vaihdelaatikko, kokeiltu parilla eri kardaanilla, jarrut käyty läpi, vetarit tutkittu, kokeiltu toisilla suuttimilla jne. Tampereen suunnan kaverit saattaa tunnistaa mistä on kysymys.

        Comment

        • JyrkiK79
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 19
          • Kuusamo

          #5
          omassa ilmenee kans täristystä reilummissa kiihdytyksissä noin 2000rpm paikkeilla. Tärinä ilmaantui optimoinnin jälkeen.
          mitään herjoja auto ei anna asiasta...
          Tärinä on aikalailla verrattavissa siihen kun ajaa tiehen jyrsittyihin reuna tai keskikuoppiin...

          Kerroppa sit jos saat aiheuttajan selville.

          Comment

          • arska86
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 309
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by JyrkiK79 View Post
            omassa ilmenee kans täristystä reilummissa kiihdytyksissä noin 2000rpm paikkeilla. Tärinä ilmaantui optimoinnin jälkeen.
            mitään herjoja auto ei anna asiasta...
            Tärinä on aikalailla verrattavissa siihen kun ajaa tiehen jyrsittyihin reuna tai keskikuoppiin...

            Kerroppa sit jos saat aiheuttajan selville.
            Jos alkoi heti ohjelmoinnin jälkeen, niin syynä todennäköisesti liian kova vääntö noilla kierroksilla. Turbiinista ääni.

            Comment

            • Stroop
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 289
              • Jyväskylä

              #7
              Ääntä ei pidä. Tietoa ei ole onko ohjelmoitu jossain kohti, se on kyllä mahdollista. Tsekkaan ton mekaanisen puolen ensin loppuun ja ihmetellään sitten lisää.

              Comment

              • Tonich
                Bimmer Rookie
                • Aug 2014
                • 55
                • Nilsiä

                #8
                Moottorin-/vaihdelaatikonkannatinkumit tarkastettu?
                E91 335D ///M-Sport -07
                Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

                Comment

                • Stroop
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 289
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Laatikon kumit on uudet, moottorin tyynyt menee tällä viikolla vaihtoon kunhan ehdin. Oikean puolen kumissa selvä pohjausjälki ja ovat vetelän oloiset vaikkakin ehjät. Tämä homma siis seuraavana listalla.

                  Comment

                  • Stroop
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 289
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Eipä ole kumityynyt koneeseen vielä vaihtuneet kun tuli tehtyä jakopää tässä välissä. Palataan tähän kunhan ehditään. En vaihtanut tyynyjä siinä yhteydessä kun kone oli paikallaan vaihdan kunhan seuraan ensin pitääkö öljypohjan tiivistys. Jos ei pidä niin siinä samalla menee sitten ne kumitkin kun konetta joutuu hivenen nostamaan. Tai ainakin kannattaa nostaa.

                    Comment

                    • Gramoud
                      Newbiemmer
                      • Sep 2017
                      • 4
                      • Pori

                      #11
                      Tota löysikkö vikaa? Kävin oman e91 bemun ohjelmoimassa ja mulla ilmenee samaa tärinää keulassa? Jos kaasun laittaa noin 50-60% paikkeille tärinä alkaa ilmetä niin kauan kuin kaasua hellittää tai lisää... Mutta pienissä vauhdeissa se ei oikein ilmene

                      Comment

                      • Stroop
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 289
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Auto on tekniikan puolelta läpikäyty kokonaan, ja jäljellä ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tuo ohjelmointihomma. Tärinä ilmenee vasta kovassa vedossa ja oire sama kuin sulla. Normiajossa ei häiritse yhtään joten en ole jumpannut sen enempää. Täytynee jossain vaiheessa katsoa jos ajattais vakiosoftan sisään.

                        Comment

                        • Gramoud
                          Newbiemmer
                          • Sep 2017
                          • 4
                          • Pori

                          #13
                          Joo! Käyn maanantaina tuolla firmassa missä ohjelmoittin tämän vehkeen (celtic tuning) niin voin lähettää viestiä jos vika löytyy! Mulla on muuten automaatti laatikolla.


                          https://www.youtube.com/watch?v=kJqTiiFimRg

                          Otin videon kyseisestä tärinästä ja tärinä tulee vaikka DSC on aktivoituna tai pois käytöstä
                          Last edited by Gramoud; 22-09-2017, 10:36.

                          Comment

                          • Stroop
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 289
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Automaatti tämäkin. Eiköhän se tuo softaus ole syypää.

                            Comment

                            • Gramoud
                              Newbiemmer
                              • Sep 2017
                              • 4
                              • Pori

                              #15
                              Joooh....

                              Ei ole löytynyt viel vikaa ku piti eka noi pikku hommat tehdä pois alta Jakopääremppa ja vesipumppu, moniurahihna ja kampiakseli hihnapyörä... Oletko kokeillut tukkia egr venttiiliä tai putsata? Ohjelmointi firmasta väitettiin että egr venttiili jää hieman auki niin se tekee kuulemma moisen tärinän???? Ite en ole kerinnyt kurkkaamaan vielä omasta egr venaa... ehkä ens viikonloppuna

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎