Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 325xia ilmastointi ei toimi koneremontin jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenone
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 266
    • Ruovesi

    E90 325xia ilmastointi ei toimi koneremontin jälkeen

    Moro!

    Kävipä semmonen homma, että disa venttiili rikkoutui ja meni koneesta läpi.
    Auto kävi merkkipajalla koneremontissa, jonka jälkeen ilmastointi ei toiminut.

    Auton noudon yhteydessä kun asia huomattiin niin järjestelmään vaihdettiin uudet kylmäaineet ja paineet pysyy sisällä.

    Liikkeessä sanottiin, että kompura olisi tullut tiensä päähän. Asia kuitenkin mietityttää kun ilmastointi toimi moitteettomasti huoltoon mennessä. Onko mahdollista, että remontin yhteydessä olisi jäänyt joku liitin irti vai onko tässä nyt vaan helvetikseen huonoa tuuria?
    kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.
  • kapupetri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 92
    • Vantaa

    #2
    hieman offtopic: kuvittelin, että bensakutosissa vasta 330i alkaen on disaventtiilit.
    325i e92 2011

    Comment

    • F-Lame
      BTCF Member
      • Jul 2015
      • 251
      • Helsinki-Porvoo

      #3
      Originally posted by Nenone View Post
      Moro!

      Kävipä semmonen homma, että disa venttiili rikkoutui ja meni koneesta läpi.
      Auto kävi merkkipajalla koneremontissa, jonka jälkeen ilmastointi ei toiminut.

      Auton noudon yhteydessä kun asia huomattiin niin järjestelmään vaihdettiin uudet kylmäaineet ja paineet pysyy sisällä.

      Liikkeessä sanottiin, että kompura olisi tullut tiensä päähän. Asia kuitenkin mietityttää kun ilmastointi toimi moitteettomasti huoltoon mennessä. Onko mahdollista, että remontin yhteydessä olisi jäänyt joku liitin irti vai onko tässä nyt vaan helvetikseen huonoa tuuria?
      Niin sanotusti kaikki voi olla mahdollista. Mutta kyllä tarkastaisin kaikki järjestelmään liittyvät johdot ja niille tulevan jännitteen ja onko mahdollisesti vikakoodeja ennen kuin vaihtaisin kompuraa uuteen. Voi olla myös jokin muu komponentti miksi ei toimi.
      Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

      1989 E30 316i 2D HARRASTE
      1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
      Ex. E92 335 CiA m-sport
      Ex. 2005 E87 130i m-sport
      ...monta muuta ennen sitä

      Comment

      • Nenone
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 266
        • Ruovesi

        #4
        Joopahan joo!

        Ohjausjännite tulee.
        Kompura vaihdettu, ei toimi.
        Kuivain vaihdettu, ei toimi.
        Seuraavana vaihdellaan (paisunta?)venttiili.

        Alkaa naamaa naurattamaan kun neljän tonnin koneremontin päälle saa vielä kahden tonnin ilmastointiremontin.

        ...ja artisti maksaa!
        kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

        Comment

        • F-Lame
          BTCF Member
          • Jul 2015
          • 251
          • Helsinki-Porvoo

          #5
          Originally posted by Nenone View Post
          Joopahan joo!

          Ohjausjännite tulee.
          Kompura vaihdettu, ei toimi.
          Kuivain vaihdettu, ei toimi.
          Seuraavana vaihdellaan (paisunta?)venttiili.

          Alkaa naamaa naurattamaan kun neljän tonnin koneremontin päälle saa vielä kahden tonnin ilmastointiremontin.

          ...ja artisti maksaa!
          Korjaatko tuota itse vai sama korjaamo edelleen ? Koska tuo nyt kuulostaa täysin hakuammunnalta osien vaihdon kannalta. Laita minulle yv:tä niin voin auttaa sinua tämän kanssa.
          Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

          1989 E30 316i 2D HARRASTE
          1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
          Ex. E92 335 CiA m-sport
          Ex. 2005 E87 130i m-sport
          ...monta muuta ennen sitä

          Comment

          • Nenone
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 266
            • Ruovesi

            #6
            Originally posted by F-Lame View Post
            Korjaatko tuota itse vai sama korjaamo edelleen ? Koska tuo nyt kuulostaa täysin hakuammunnalta osien vaihdon kannalta. Laita minulle yv:tä niin voin auttaa sinua tämän kanssa.
            Samalla pajalla edelleen.

            Jotain mystistähän siinä koneremontissa on tapahtunut, mutta kuka olisi niin viisas, että kertoisi mitä. Korjaamohan luonnollisesti kiistää kaiken.
            kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

            Comment

            • 0se
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 113
              • .

              #7
              Tekeekö kompura mitään? Ohjausjännite mitattu liitin kiinni? Paisuntaventtiili ei hajoa käytännössä koskaan jos järjestelmässä ei ole mitään irtomujua. Ensiksi vaihtaisin korjaamoa, jos eivät ymmärrä ilmastointilaitteesta yhtään mitään.

              Comment

              • kye
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 320
                • Forssa

                #8
                Ettei vaan olisi tulpattu ilmastoinnin putkia yms. jollain remontin ajaksi ja nyt joku putki on tukossa sinne jääneen tulpan takia?
                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                - N42/46 jakopäät
                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                tied. 0407247465

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #9
                  Tutulla auto kävi laakkosella korjattavana moottorista tulevan "kihnuttavan" äänen takia. Muistaakseni lopulta viaksi paljastui kampiakselin värinänvaimennin eli dampperi. Matkalla herrat kuitenkin vaihtoivat kaikki moniurahihnan kiristimen ja rullat. Laturin ja ilmastoinnin kompuran. Lopulta kun vika ei ollutkaan niissä niin purkivat laturin ja ilmastoinnin kompuran pois ja laskuttivat vain vaihdetuista osista. Lasku taisi olla jotain 700€ luokkaa...

                  Jos korjaamossa on kädetöntä väkeä ei lasku voi langeta asiakkaalle. Vie kuluttaja-asiamiehelle jos ei muuten sopua löydy. Uskomatonta touhua.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Nenone
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 266
                    • Ruovesi

                    #10
                    Kuulemma ohjausjännite tulee, en tiedä miten mitattu kun auto on edelleen korjaamolla.

                    Kuivaimesta oli löytynyt jotain metalliroinaa. Mistä se sinne nyt ykskaks yllättäen koneremontin aikana olisi tullut kun ilmastointi pelasi huoltoon mennessä? Järjestelmää ei kuulemma heidän puheidensa mukaan ole avattu.

                    Tästä on avattu kuluttajasuojaan jo tapaus.

                    Ihmetyttää vain se, että kun korjaamoilla on olemassa vastuuvakuutukset tämmöisiä tapauksia varten, niin mikä siinä on, ettei niitä haluta käyttää? Kiistetään vain viimeiseen asti.

                    Toki ymmärrän senkin, että ilmastointiin voi tulla vikoja ja se olisi täysin ok jos se jonain kauniina kesäpäivänä hajoaisi. Mutta sitä en ymmärrä, että vika "sattuu tulemaan" juuri sillä hetkellä kun se auto on korjaamolla.

                    Sama asia jos vien auton rengasliikkeeseen renkaanvaihtoon ja se palautetaan sieltä tukivarret mutkalla, niin eihän se nyt minun vikani ole.
                    kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                    Comment

                    • 0se
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 113
                      • .

                      #11
                      Originally posted by Nenone View Post
                      Kuulemma ohjausjännite tulee, en tiedä miten mitattu kun auto on edelleen korjaamolla.

                      Kuivaimesta oli löytynyt jotain metalliroinaa. Mistä se sinne nyt ykskaks yllättäen koneremontin aikana olisi tullut kun ilmastointi pelasi huoltoon mennessä? Järjestelmää ei kuulemma heidän puheidensa mukaan ole avattu.
                      Se on ihan normaalia että kuivaimessa on muutama kiiltävä metallihile. Kompuravauriossa voi irrota sitten sitä "metalliroinaa". Tiedä sitten kumpaa sieltä on löytynyt.
                      Jos järjestelmässä on metalliroinaa ja mustuneet öljyt, niin uusi kompura hajoaa aika nopeasti. Järjestelmä pitää siis huuhdella kompuravaurion jälkeen, muistivat varmaan korjaamolla tehdä sen?

                      Comment

                      • Nenone
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 266
                        • Ruovesi

                        #12
                        Originally posted by 0se View Post
                        Se on ihan normaalia että kuivaimessa on muutama kiiltävä metallihile. Kompuravauriossa voi irrota sitten sitä "metalliroinaa". Tiedä sitten kumpaa sieltä on löytynyt.
                        Jos järjestelmässä on metalliroinaa ja mustuneet öljyt, niin uusi kompura hajoaa aika nopeasti. Järjestelmä pitää siis huuhdella kompuravaurion jälkeen, muistivat varmaan korjaamolla tehdä sen?
                        Vika selvinnyt, uusi kompura oli myös rikki.
                        Se on nyt lähetetty valmistajalle takuuseen.
                        Mahdollisuuksia on kaksi, joko se on ollut alunperin rikki = valmistaja korvaa
                        Tai sitten kompura on hajonnut tuosta metallihileestä, jota järjestelmässä on ollut = menee korjaamon piikkiin.

                        Olipas kyllä tuskainen projekti prkl!
                        kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎