Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monivaivainen e91 320d -09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    IMHO, katsopa niiden modulien VIN-koodit, ja katso että mitkä kaikki ylipäätään löytyy autosta. Lisäksi tarkista bagin merkkivalon toiminta, kuten arska86 ehdotti. Ja katso siitä oikeasta umpiosta osanumero.

    Joka tapauksessa tuohon on tuo kojelauta vaihdettu, onko sitten vaan haluttu retrofitata navi vai onko keula vetäisty jonnekin, en tiedä, mutta kokonaisuus kuulostaa hieman epäilyttävältä: italia-viro-suomi, kojelauta vaihdettu, keulassa enteitä kolarista (lampun kiinnikkeitä poikki), kaikki modulit ei vastaa jne.

    Jos tunnet olosi epämukavaksi ISTA:n kanssa, niin kannattaa ottaa yhteyttä lähimaastossa vaikuttavaan foorumilaiseen jolla on kokemusta enemmän. Tuo voi olla melkoinen savotta saada toimimaan oikein, jos se on palapeli.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • MtR
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 36
      • Vantaa

      #17
      Ainaki yks E61 on oireillu vesivaurion takii yhtä laajasti ja tarkkaa tietoa ei vieläkään oo onko vaan ecu kastunu. Täl hetkellä kulkee enää varaohjelmalla, mut käsittääkseni jonku aikaa oli vähä vikaa siellä sun täällä mitkä ei korjautunu kyseisten modulien vaihdolla.
      Adaptiivisist ajovaloista on mun tietääkseni menny moduleita rikki ku polttimon vaihdon jälkee jääny se kansi raolleen ja sitä kautta päässy vettä sisää.

      Kai se todennäkösin tapahtumasarja on kuitenki, kolaroitu italiassa -> "korjattu" virossa -> myyty suomeen ku ei mennykää ihan nappii. Saiskoha italiast vakuutusyhtiöltä tietoa jos sen aikane rekkari löytyis?
      Aina pitää yrittää

      E70 3.0d
      Ex
      E91 320dA, E61 530dA, E91 320d, E65 730dA, E46 320d

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Jonttunen View Post
        Joo pitää alkaa peräkontin bokseja kahtelemaan, kun luin vähän nuita foorumin navivika juttuja. Itseltänikin löytyy jollain tasolla toimivat Ista ja Inpa. Istalla nuo koodit katoinkin. PDC, RLS, ccc-BO ja GW jäivät helottamaan punaisiksi koodien luvussa ja nollauksessa. Tunnisti autoa aivan sairaan kauan joku 20min välillä tulikin MOST reset ja aika laskuri 30s->1s ja lopulta meni läpi. Sama homma nollauksessa ikuisuus verrattuna edelliseen E60. Hiukkasloukun arvot on tapissaan Inpalla katottuna ja auto kyllä työntää kiihdyttäessä reiluhkosti nokea ulos. Vaan kulutus on kyllä pieni
        Esim. CCC vika aiheuttaa joskus, että koodien lukeminen kestää todella pitkään ISTA:lla. Silloin kun kaikki näyttää toimivan kannattaa lukaista koodit. Silloin pitäisi saada kaikkiin yksiköihin yhteys. Samalla sitten tosiaan katsoa ne runkonumerot ja varustelistat moduuleilta (kuten tuossa jo aiemmin sanoin). Tuo Suomeen tulo reitti ei kyllä kuulosta lupaavalta, mutta toivottasti tuostakin saisi vielä järkevästi toimivan auton.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jonttunen
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 22
          • Valtimo

          #19
          On nyt tullut viikon verran autoa jonkin verta tutkiskeltua ja purettuakin ja se nyt on varmaa et autossa on CIC. Usbikin löyty varmaan sieltä ihan normaalista paikastaan. Autosta en ole kyllä merkkejä suuremmista kolaroinneista tavannut vaikka tosiaan on tullut purettuakin jonkun verran sisustaa. Runkonumerot on täsmänneet mitä rungosta on löytynnä. Sähköistäkään ei ole mitään patenttiratkaisun näköisiä löytynnä. Näyttö/äänet ei ole tällä viikolla enää ollenkaan heränneet vaikka siihen CIC paneeliin virrat näkyy tulevankin. Siitä syystä ei oo saanna koodejakaan enempää luettua. Mutta eipä ole autokaan enää kyykkäillyt vikatilaan nilkuttamaan, kaikin puolin muuten toiminna hyvin ja niinkuin pitääkin.
          Niin siihen ratkaisuun oon tullunna et purin sen CIC yksikön irti konsolista ja katoin numerot, kait se pitää sen uusimisesta lähtee liikkeelle.
          Yksikön numero on 6512 CI 9214932 01 eikä ebay näytä niitä kovin montaa pursuavan. Korjaako joku noita suomessa?

          btw Jo toinen bimmeri peräkkäin mikä ei anna nollata öljynvaihto laskuria ei vaikka istalla koittas.. Se on näköjään kirous jo miinukselle pääsee laskuri
          Last edited by Jonttunen; 27-08-2017, 18:48.

          Comment

          • kautsi300
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 219
            • Järvenpää

            #20
            Keskikulutuksen näytön voi vaihtaa mittaristosta, viiksen päästä auto käynnissä menusta oikea valikko ja sieltä löytyy näyttääkö litara/km vai kilometriä/litra tai mailia/gallona ym.

            Huoltovalikon palautus ohjelmistopäivitylsellä. Löytyy oma keskustelu aiheesta hieman alempaa.

            Comment

            • Jonttunen
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 22
              • Valtimo

              #21
              Puuttuvat moduulit löytyivät CIC yksikön vaihdolla. Otin latvian pojalta Plug and play paketin, hienosti toimii kaikki nyt paitsi oikeanpuolen etuvalo. Siitä puuttui isompi sisälokarin luukuista ja oisko vesi päässyt lopulta sitäkautta sisään. Noh uusi ohjausyksikkö onjo, odotan vielä uutta askelmoottoria, kahtoo jospa se sillä korjautuisi.

              Auto kaatuilee vielä kiihdyttäessä saannöllisen epäsäännöllisesti saatta mennä tonnikin ilman mitään, vaan epäilen ilmamäärämittaria, kun sitä herjaa. Start and stop ei toimi paitsi jos stumppaa vaihteella näkyy itsekseen starttaavan käyntiin.

              Outo juttu on että silloin tällöin seistessä resetoin kellon ja päivämäärän. Eli virta häviää, vaan ikinä ei muutoin oo sitä tehnynnä ajossa yms.

              Comment

              • Jonttunen
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 22
                • Valtimo

                #22
                Nyt on valoihin vaihdettu ledit rinkuloihin ja oikeelle puolen se ohjauskortti. Valot rupes kääntymään paitsi, että nyt oikeenpuolen valo mihin tuli uusi kortti kääntää valoa juurikin vääräänpäin mutkaan ajettaessa ja näyttää vieläkin hivenen alas onko tuohon käytökseen jotain selvää syytä olemassa?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Jonttunen View Post
                  On nyt tullut viikon verran autoa jonkin verta tutkiskeltua ja purettuakin ja se nyt on varmaa et autossa on CIC. Usbikin löyty varmaan sieltä ihan normaalista paikastaan. Autosta en ole kyllä merkkejä suuremmista kolaroinneista tavannut vaikka tosiaan on tullut purettuakin jonkun verran sisustaa. Runkonumerot on täsmänneet mitä rungosta on löytynnä. Sähköistäkään ei ole mitään patenttiratkaisun näköisiä löytynnä. Näyttö/äänet ei ole tällä viikolla enää ollenkaan heränneet vaikka siihen CIC paneeliin virrat näkyy tulevankin. Siitä syystä ei oo saanna koodejakaan enempää luettua. Mutta eipä ole autokaan enää kyykkäillyt vikatilaan nilkuttamaan, kaikin puolin muuten toiminna hyvin ja niinkuin pitääkin.
                  Niin siihen ratkaisuun oon tullunna et purin sen CIC yksikön irti konsolista ja katoin numerot, kait se pitää sen uusimisesta lähtee liikkeelle.
                  Yksikön numero on 6512 CI 9214932 01 eikä ebay näytä niitä kovin montaa pursuavan. Korjaako joku noita suomessa?

                  btw Jo toinen bimmeri peräkkäin mikä ei anna nollata öljynvaihto laskuria ei vaikka istalla koittas.. Se on näköjään kirous jo miinukselle pääsee laskuri
                  DDE:lle softapäivitys, niin saa taas nollattua. Joku foorumilainen voi auttaa asiassa.

                  Originally posted by Jonttunen View Post
                  Nyt on valoihin vaihdettu ledit rinkuloihin ja oikeelle puolen se ohjauskortti. Valot rupes kääntymään paitsi, että nyt oikeenpuolen valo mihin tuli uusi kortti kääntää valoa juurikin vääräänpäin mutkaan ajettaessa ja näyttää vieläkin hivenen alas onko tuohon käytökseen jotain selvää syytä olemassa?
                  Eiköhän tuo koodaamalla tuosta ala toimimaan oikein.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎