Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330D N57 haisee käynnistettäessä sisälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    E91 330D N57 haisee käynnistettäessä sisälle

    Mikä vaivaa kun ohjaamoon tulee voimakas pakokaasun (diesel käryn) tuoksu heti käynnistyksen jälkeen? Tästä on luultavasti joku ottanut DPF:n pois kun katsoo putken päitä.

    Edellisestä E60 530d M57n2:sta oli kans DPF otettu pois ja muistaakseni oli samoja oireita.

    Tuleekohan tuo käry putken päästä jotenkin sisälle vaiko vuotaako jokin paikka ja menee suoraan kabiinin ilmanottoon..

    Alkaa pikku hiljaa pänniä kun pitää laittaa sisäkierto päälle aina startatessa. Puhumattakaan että jälkipolvi vetelee henkosia alku kk lähtien..

    Ja auto on 2009 330d farkku N57 tekniikalla
    Ei mitään hajua mitä on autolle tehty aiemmin...

    Autossa olisi lisäturva kun liikkeestä ostin mutta jos sillä jotain saisi korjautettua jos löytyy jotain

    ***

    Edit. Vika löytyi ahtopaineen anturin tiivisteestä. Käry ja päänsäryt auton sisällä loppui��
    Last edited by JarnoE36; 30-10-2017, 18:15. Reason: edit: kirj.virhe kone tyypissä
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Mikä vaivaa kun ohjaamoon tulee voimakas pakokaasun (diesel käryn) tuoksu heti käynnistyksen jälkeen? Tästä on luultavasti joku ottanut DPF:n pois kun katsoo putken päitä.

    Edellisestä E60 530d M57n2:sta oli kans DPF otettu pois ja muistaakseni oli samoja oireita.

    Tuleekohan tuo käry putken päästä jotenkin sisälle vaiko vuotaako jokin paikka ja menee suoraan kabiinin ilmanottoon..

    Alkaa pikku hiljaa pänniä kun pitää laittaa sisäkierto päälle aina startatessa. Puhumattakaan että jälkipolvi vetelee henkosia alku kk lähtien..

    Ja auto on 2009 330d farkku N59 tekniikalla
    Ei mitään hajua mitä on autolle tehty aiemmin...

    Autossa olisi lisäturva kun liikkeestä ostin mutta jos sillä jotain saisi korjautettua jos löytyy jotain
    Eipä mitään sittenkään.
    Last edited by aku1979; 26-08-2017, 00:18.

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1197
      • Tyrnävä

      #3
      Ymmärrän, että tympiihän ne pienetkin murheet tuoreessa autossa, mutta aika voimakkaita reaktioita on nyt ilmoilla. Kyseisestä moottorityypistä ei ole itselläni mitään käryä, jos niin voi tässä kohtaa sanoa, mutta korimallista samalla käyttövoimalla kylläkin. Itselläni on kahteen vuoteen vaihdettu kahdesti pakoputken joustopätkä uuteen, koska vanha on ollut irti poikki tai lähes irti. Eli kannattaa se katsoa tai katsotuttaa.

      Toisekseen ei ne mustat putken päät tarkoita, että sieltä olisi dpf poistettu, sillä omassani on myös aivan pikimusta ja dpf on edelleen toiminnassa. Ennemminkin sanoisin, että auto on softattu eli lastutettu melko suurella todennäköisyydellä, sillä itselläni (autossa) putken pää alkoi tummua ohjelmoinnin jälkeen, kun taas sitä ennen putki kiilteli kuin se papin ...kalju.

      Tuorein omakohtainen kokemus kärystä hytissä johtui puuttuneesta tiivisteestä turbon ja dpf:n välisestä pakoputken pantaliitoksesta edellä mainitun joustopätkän uusimisen yheydessä, sillä en huomannut vanhasta liitoksesta tippunutta tiivistettä, jolloin uuteen liitokseen en aluksi laittanut ollenkaan tiivaria. Tiivisteen laittamisella käryt loppuivat.
      I01 i3s 94

      Comment

      • arska86
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 309
        • Helsinki

        #4
        Kyllä ne hajut yleensä konehuoneesta tulee. Kannattaa katsoa näkyykö missään nokea. Juuri tuo DPF:n ja turbon välinen laippa voi vuotaa tai EGR jäähyn putki voi olla murtunut.

        Comment

        • JarnoE36
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 253
          • Uusimaa

          #5
          Kiitti vinkeistä. Pitäis nostaa pukille, aiemmin jo katselin näkyykö nokea tai saako paikallistettua hajua mutta päältä ei näy. Pakkohan se on olla jossain pakopuolella kun haju tulee heti kabiiniin. Ei siis pikku tuoksu vaan sellainen selvä noen haju. Täytyy viedä jonnekin tsekattavaksi
          Jarppa

          Toyota GT86
          (330d Sport F31 N57 2014)
          ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
          (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
          ( 530da E60 M57N2 2006)
          ( 520da E60 2006)
          ( 520 E39x3)
          (E46x2)
          (Z3)

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #6
            Suuttimen tiiviste vuotaa?
            Egr-coolerin haitari halki?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Ja raitisilmasuodattimeksi aktiivihiili malli ni ei pitäis haista sisään.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎