Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 330d manuaalilaatikko/kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turobimmer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 45
    • Imatra

    E9x 330d manuaalilaatikko/kytkin

    Mitenkäs tälläisen otsikonmukaisen auton manuaalilaatikko ja kytkin kestää takavetoisen kutittelun? Tuollainen olisi seuraavana hankintalistalla ja Ohjelmointiahan se pyytää välittömästi ja +300hp/+600nm lappu olisi tavoitteena siitä saada.. Eli mitenkäs on voimalinjan ja yleensä tekniikan kestävyys järkikäytöllä piristelyn jälkeen???
  • Turobimmer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 45
    • Imatra

    #2
    Ilmeisesti vauhtipyörä on se joka näissä voi alkaa kiukuttelemaan jossain vaiheessa, muuten kai aika vähän murheita näissä...
    Eiköhän tälläistä rueta hankkimaan tässä sitten

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Minkä ikäinen auto kyseessä ja millä koneella?
      Jos M57 ni sieltä saa sen 300hp/700nm ja jos N57 ni 330hp/700nm.

      Uusilla vakiohiluilla kestänee varmaankin 100tkm luokkaa. Toki voi myös hommata kestävämpää kytkintä kuten Sachsin tiukempi asetelma ja 4-lapainen sintteri.

      Kaksoismassa vauhtipyörää vaan ei ole kestävämpää tiedossa joten sillä joutuu menemään vakiolla, kiinteää vauhtipyörää en suosittele muuta kuin kestävyyden puolesta, muuten se onkin ihan perseestä.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Turobimmer
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 45
        • Imatra

        #4
        Väliltä 2006-2008 olevaa olen katsonut, coupe ja takaveto. Yksi olisi vm08, vajaa 160tkm ajettu 170kw ja toinen vm06 vajaa 200tkm 180kw versio... Koeajolla en ole vielä käynyt kummallakaan ja molemmissa varmasti puolensa yms.?.?.
        Vielä en ole päättävyt kumpaan kallistun.? Vai jatkanko vielä etsiskelyä..
        Onko hyviä vinkkejä heittää??

        Comment

        • Turobimmer
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 45
          • Imatra

          #5
          Vai olisiko se automaatti sitten näissä se ykkös juttu ja kaikin puolin kestävempi ja parempi valinta???

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6326
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Turobimmer View Post
            Vai olisiko se automaatti sitten näissä se ykkös juttu ja kaikin puolin kestävempi ja parempi valinta???
            Jeep, vähän aikaa kun vatkaa diselissä manuaalia niin väsyy siihenkin
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Originally posted by veku View Post
              Jeep, vähän aikaa kun vatkaa diselissä manuaalia niin väsyy siihenkin
              Tai sit ei.

              Kyllä kannattaa mennä ihan omien halujen mukana, kumpi kiinnostaa enemmän.

              Automaatti on mukava ja leppoisa, ei tarvi veivata keppiä.

              Manuaali taas selkeästi voimakkaamman tuntuinen ja sporttisempi.

              Toki automaatin kanssa saattaa päästä helpommalla softattuna, mutta ei se ihan heti tule uudestaan vastaan uusilla palikoilla manuaalissa.

              On niitä ongelmia ollut automaattienkin kanssa, ei toki softauksen vuoksi.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎