Moro, taas tullaan ongelman kera forkalle.
Autona sigun E90 LCI M57N2 6v manuaaliaskilla, 275tkm ajettu.
Toissapäivänä ohjelmoitu, lukemia ei vielä tiedetä kun ei ole penkitetty tai ei päästy kokeilemaan rail-paineiden kautta laskemista.
Eilen tosiaan niin yhtäkkiä alkoi tyhjäkäynnillä kauhea kalkatus ja kierrosten hyppiminen, ja auton heiluminen. Heti kun nosti kierrokset tasaisesti 900 tyhjäkäynnillä, käy normaalisti.
Vedossa ei mitään ongelmia, ei ravista, ei jurise tms. Normaaliajossa ei oireile, muuten kuin silloin tällöin nykäisee moottorijarrutuksessa tai tasaisessa, hiljaisessa kiihdytyksessä, ja tuntuu että tulee juurikin tuolta laatikon/kytkimen alueelta.
Tyhjäkäynnillä kun kolisee, ääni tulee selkeästi auton alta. Kova kolina. Ekana epäiltiin kaveriporukalla että vaihdelaatikon kiinnitykset ois pettäny, taas vanhempi kaveri sano suoraan et "sulta on kaksoismassa menny".
Oireisiin kuuluu myös että ajon jälkeen kun hiljentää vauhtia, tai pysähtyy, tulee sellainen kumin/jarrujen käry kabiiniin, ja paikansin hajun laturin suunnalle. Samoihin aikoihin tuli ilmoitus, että akku ei pysty lataamaan itseään paikallaan, ja sitten ilmoitus että akku ei lataa ollenkaan, mutta se hävisi 1min jälkeen. Nyt aloin lataamaan akkua ja akku ollut nyt melkein 24h latauksessa. Kun aloitin latauksen, varausta oli 11.6V, nyt 12,5V.
Onko akulla mitään tekemistä muka kytkimen kanssa? Nämä tuli melkein ihan samaan aikaan.
Luin foorumia läpi ja googlettelin, kuulostaa vahvasti vauhtipyörän oireilta, mutta varmistetaan nyt täältä ennekuin aletaan tuhansia taas sijoittamaan bemariin.
Samalla kysyn, että onko "kestävämpää" kytkinasetelmaa lastutetulle autolle? Kovaan vauhtipyörään ei ilmeisesti ole koskemista noilla väännöillä?
Tästähän tuli pitkä, kiitos kaikille jo etukäteen jos jaksoitte lukea ja auttaa!
EDIT:
Vikana oli dampperi. Vaihdoin dampperin ja samalla moniurahihnan. Mitää edellämainituista vioista ei tullut takaisin.
Autona sigun E90 LCI M57N2 6v manuaaliaskilla, 275tkm ajettu.
Toissapäivänä ohjelmoitu, lukemia ei vielä tiedetä kun ei ole penkitetty tai ei päästy kokeilemaan rail-paineiden kautta laskemista.
Eilen tosiaan niin yhtäkkiä alkoi tyhjäkäynnillä kauhea kalkatus ja kierrosten hyppiminen, ja auton heiluminen. Heti kun nosti kierrokset tasaisesti 900 tyhjäkäynnillä, käy normaalisti.
Vedossa ei mitään ongelmia, ei ravista, ei jurise tms. Normaaliajossa ei oireile, muuten kuin silloin tällöin nykäisee moottorijarrutuksessa tai tasaisessa, hiljaisessa kiihdytyksessä, ja tuntuu että tulee juurikin tuolta laatikon/kytkimen alueelta.
Tyhjäkäynnillä kun kolisee, ääni tulee selkeästi auton alta. Kova kolina. Ekana epäiltiin kaveriporukalla että vaihdelaatikon kiinnitykset ois pettäny, taas vanhempi kaveri sano suoraan et "sulta on kaksoismassa menny".
Oireisiin kuuluu myös että ajon jälkeen kun hiljentää vauhtia, tai pysähtyy, tulee sellainen kumin/jarrujen käry kabiiniin, ja paikansin hajun laturin suunnalle. Samoihin aikoihin tuli ilmoitus, että akku ei pysty lataamaan itseään paikallaan, ja sitten ilmoitus että akku ei lataa ollenkaan, mutta se hävisi 1min jälkeen. Nyt aloin lataamaan akkua ja akku ollut nyt melkein 24h latauksessa. Kun aloitin latauksen, varausta oli 11.6V, nyt 12,5V.
Onko akulla mitään tekemistä muka kytkimen kanssa? Nämä tuli melkein ihan samaan aikaan.
Luin foorumia läpi ja googlettelin, kuulostaa vahvasti vauhtipyörän oireilta, mutta varmistetaan nyt täältä ennekuin aletaan tuhansia taas sijoittamaan bemariin.
Samalla kysyn, että onko "kestävämpää" kytkinasetelmaa lastutetulle autolle? Kovaan vauhtipyörään ei ilmeisesti ole koskemista noilla väännöillä?
Tästähän tuli pitkä, kiitos kaikille jo etukäteen jos jaksoitte lukea ja auttaa!
EDIT:
Vikana oli dampperi. Vaihdoin dampperin ja samalla moniurahihnan. Mitää edellämainituista vioista ei tullut takaisin.
Comment