Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 xdrive vikatila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonzu
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 15
    • Suomi

    E91 xdrive vikatila

    Mikähän lie taas tuli kun hävisi ajossa absi jarrut ja luistonesto sekä veto kokonaan etupyöriltä, ja mittaristo herjaa kaikkien näiden vikavaloa

    Kestää taas hetki ennenkuin saa vikakoodit luettua niin onko muilla käynyt tämmöstä? Voisiko olla ihan vaan viallinen abs anturi?
    Kolmen litran diiseli kyseessä.
  • awd-69
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 229
    • Sawo

    #2
    Itsella meni toissa kesana jakolaatikon saatomoottorin matovaihde. Samanlainen valoshow oli mittaristossa.

    Touhutonni Laakkoselle vilahti. Samalla meni j-laatikon oljyt vaihtoon ja jotain pikkuista myos.

    Eli uusittiin saatomoottori.
    F10 530d xdrive LCI

    EX: E90 320d xdrive LCI

    Comment

    • Jonzu
      Newbiemmer
      • Feb 2018
      • 15
      • Suomi

      #3
      Elikkä kättä taas vähän syvemmälle taskuun..

      Comment

      • Jonzu
        Newbiemmer
        • Feb 2018
        • 15
        • Suomi

        #4
        Näkyy schmiedmanilla olevan vajaan 500e tuo uusi säätömoottori. Onkohan mitenkä työläs vaihtaa?

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Koko servon saa kyllä edullisemminkin. KLIK

          Tyypillisesti noista taitaa mennä säätömoottorin matoruuvi ja senkin saa kyllä erikseen. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Jonzu
            Newbiemmer
            • Feb 2018
            • 15
            • Suomi

            #6
            Kiitoksia tiedosta! Pitääkö tuo yleensä mitään ääntä hajotessaan? Jostain voimansiirrosta kuului semmosta pientä vinkumista ennen tuota vikatilaan menoa jonka ajattelin menevän hajonneen pyöränlaakerin piikkiin mikä ei sen vaihdolla täysin poistunut.

            Comment

            • awd-69
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 229
              • Sawo

              #7
              Itse en huomannut mitaan aanta. Tiesin kylla tuon ruuvin vaihtomahdollisuuden.

              Otin entisen osan mukaani, etta puran sen ja vaihdan siihen uuden ruuvin.

              Se video missa ruuvi vaihdetaan uuteen, niin ei naytetty sita poisottoa.
              Nyt ymmarran miksi, ei mikaan ihan lapihuuto.
              Oli todella tiukka sovitus.

              Onnea vaan jos itse alkaa vaihtamaan.

              Luvattoman hento on ruuvin rakenne.
              F10 530d xdrive LCI

              EX: E90 320d xdrive LCI

              Comment

              • Jonzu
                Newbiemmer
                • Feb 2018
                • 15
                • Suomi

                #8
                Pitääkö tuohon ruuvin vaihtoon olla tuo joku erikoistyökalu? Vai saako jollain tavan ulosvetäjällä vedettyä pihalle?

                Comment

                • awd-69
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 229
                  • Sawo

                  #9
                  Tai ottaa lammolla pois... Ulosvetajalla (tavallisella) on hankalaa/mahdotonta.
                  F10 530d xdrive LCI

                  EX: E90 320d xdrive LCI

                  Comment

                  • Jonzu
                    Newbiemmer
                    • Feb 2018
                    • 15
                    • Suomi

                    #10
                    Noniin nyt ois vaihdettu kokonaan uusi säätömoottori rikkinäisen tilalle mutta ei suostu millään tekemään kalibrointia, onkohan sitten jakolaatikosta jotain muutakin rikki vai joku ohjainlaite vika. Mistään muualta ei anna vikakoodeja.
                    Autossa ollut talven alla pinnoitetut kitkat joissa näköjään vähän erilaiset vierintäkehät mitattuna etu-ja taka akselilla, liekköhän tämä sitten syöny vaikka kytkinlevyt sieltä lootasta.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Jonzu View Post
                      Noniin nyt ois vaihdettu kokonaan uusi säätömoottori rikkinäisen tilalle mutta ei suostu millään tekemään kalibrointia, onkohan sitten jakolaatikosta jotain muutakin rikki vai joku ohjainlaite vika. Mistään muualta ei anna vikakoodeja.
                      Autossa ollut talven alla pinnoitetut kitkat joissa näköjään vähän erilaiset vierintäkehät mitattuna etu-ja taka akselilla, liekköhän tämä sitten syöny vaikka kytkinlevyt sieltä lootasta.
                      Millä laitteella koodit luettu ja kalibrointi yritetty?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jonzu
                        Newbiemmer
                        • Feb 2018
                        • 15
                        • Suomi

                        #12
                        Paikallisella merkkiin erikoistuneella korjaamolla, en sen tarkemmin tiedä millä laitteilla. Ei kai se auta kun etsiä jostain purkuautosta käytetty jakolaatikko, varmaan tuon rengastuksen takia luistanut koko ajan se laatikko sen verran että kuluttanut loppuun.

                        Comment

                        • Jonzu
                          Newbiemmer
                          • Feb 2018
                          • 15
                          • Suomi

                          #13
                          Nyt lähti sitten mystisesti toimimaan absit ja luistonesto, liekköhän tässä sekoilee joku ohjainlaite??

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Jonzu View Post
                            Nyt lähti sitten mystisesti toimimaan absit ja luistonesto, liekköhän tässä sekoilee joku ohjainlaite??
                            Osattiinko siellä merkkiin erikoistuneella korjamolla sanoa mitään? Näkemättä autoa melko mahdoton tarkemmin kenenkään neuvoa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • hasba
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 584
                              • 05900

                              #15
                              Millä ohjelmalla nämä adaptaatiot saa nollattua?

                              ...ilmeisesti ihan perus inpalla pitäs onnistua?
                              Last edited by hasba; 29-03-2018, 17:57.
                              E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                              Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎