Exäni 318i 2008 alle 150.000km ajettu peli ei käynnistynyt. Kuljetettiin Saloon Bemarihuoltoon ja siellä kannen avaus osoitti, että nokkaketjusta on jäljellä metallisia murusia. Mitään kuvaa ei tapauksesta ole, exäni on vain nähnyt korjaajan käsissä noita murusia.
Asumme Hangossa, joten kuvien otto on ajomatkan päässä ja siksi kysynkin teiltä:
1. Onko tuon todennäköisesti N43 moottorin nokka-akseli keulassa vai takana?
2. Onko nokka-akselin ketju samassa tilassa kuin moottorin öljy?
3. Onko kyseisen moottorin osalta kyse tyypillisestä viasta?
4. Pitääkö moottori tiputtaa pois jotta tilannetta pääsisi paremmin selvittämään?
5. Korjaamo väittää, että korjauskulut olisi vähintään 4500€, eikä kustannukset olisi halvemmat vaikka moottori olisikin korjattavissa ... kuulostaako ryöstöltä?
Autan siis exääni ihan säälistä, koska rahaa hänellä ei ole muuta kuin lainaa ottamalla, eli toivon mielipiteitä ilman keljuilua ja niistä kiitos kaikille.
Asumme Hangossa, joten kuvien otto on ajomatkan päässä ja siksi kysynkin teiltä:
1. Onko tuon todennäköisesti N43 moottorin nokka-akseli keulassa vai takana?
2. Onko nokka-akselin ketju samassa tilassa kuin moottorin öljy?
3. Onko kyseisen moottorin osalta kyse tyypillisestä viasta?
4. Pitääkö moottori tiputtaa pois jotta tilannetta pääsisi paremmin selvittämään?
5. Korjaamo väittää, että korjauskulut olisi vähintään 4500€, eikä kustannukset olisi halvemmat vaikka moottori olisikin korjattavissa ... kuulostaako ryöstöltä?
Autan siis exääni ihan säälistä, koska rahaa hänellä ei ole muuta kuin lainaa ottamalla, eli toivon mielipiteitä ilman keljuilua ja niistä kiitos kaikille.
Comment