Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 LCI Comfort Access System / kaukkari ei toimi oikein

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Escobar91
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 15
    • Vantaa

    E90 LCI Comfort Access System / kaukkari ei toimi oikein

    Oon foorumilla melko kokematon ja tarvitsisin kokemuksia/tietoja jos jollain olisi keskuslukituksen ja CASin huonosta toimivuudesta. Mulla on 06/2009 E90 LCI alla ja autossa on Comfort Access System (CAS?). Ostin auton vuoden 2017 lokakuussa liikkeestä, joka on sen uittanu Saksasta. Alusta asti keskuslukituksen kaukosäätö ja Comfort Access on toiminut aikalailla huonosti. Vaihdoin heti oston jälkeen molempiin avaimiin uudet patterit ja oon avainta käyttänyt slotissakin, vaikken ole varma onko siinä akkua pariston lisäksi. Auto ei ole kertaakaan herjannut avaimen vähävirtaisuudesta, mutta Comfort Access toimii välillä ihan ok ja välillä varsinkaan lukitus ei meinaa kahvasta hipaisulla toimia. Avaus yleensä toimii vähän paremmin, joskin viime viikkoina sekin toiminut huonommin. Kaukosäätökään ei toimi mun mielestä tän tason premium autolle sopivalla tavalla, kun välillä avaa oven vasta kun on kirjaimellisesti 50cm päässä kuskin ovesta, joskus ei meinaa siltikään avata. Ja se lukitus kaukosäädöllä.. Kun kerta kahvan CAS hipaisulukitus toiminut huonolla prosentilla, oon käyttäny kaukosäätöä lukitukseen, mutta meinaa mennä hermo ku jos kerkeet kolme neljä askelta ottaa autolta poispäin niin eipä enää menekään ovet lukkoon kun ei "kantama riitä".. Täytyy mennä hieroo avainta melkein kylkeen ennenku alkaa lukitsee ovia. Jostain kulmasta toimi kaukosäätö mun mielestä vähän paremmin/pitemmältä mutta en nyt muista mistä. Joskus auton käynnissä ollessa, avaimen ollessa taskussa alkaa kesken ajon herjaamaan ettei avainta löydy. yritin tossa lueskella muita threadeja mut just näillä samoilla oireilla en löytäny järkevää keskustelua. Olisko kellään mitään hyviä ideoita mitä vois kokeilla ennen ku menen marmorilta kyselee vian selvityksestä lähtien..?

    Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!
    F31 LCI 335XdA -16
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    #2
    Antennivahvistin rikki tai joku niistä monesta lukituksen anturista. Selviää testerillä. Itselläni sama ongelma sigun farmarissa. CAS ei toimi ollenkaan enää kuten ei myöskään keyless-Go. Ovet saa auki vain kirjaimellisesti pitämällä avainta takalasin spoilerin päällä jonka sisällä antennivahvistin on farmareissa. Sedanissa jossain takakontin sisällä.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1614
      • Vantaa

      #3
      ite menisin liikkeeseen hieromaan diiliä kun se sieltä on ostettu
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

        #4
        Originally posted by reekoon View Post
        Antennivahvistin rikki tai joku niistä monesta lukituksen anturista. Selviää testerillä. Itselläni sama ongelma sigun farmarissa. CAS ei toimi ollenkaan enää kuten ei myöskään keyless-Go. Ovet saa auki vain kirjaimellisesti pitämällä avainta takalasin spoilerin päällä jonka sisällä antennivahvistin on farmareissa. Sedanissa jossain takakontin sisällä.
        Sedanissa on antennivahvistin lisäjarruvalon kotelon alla, takalasissa. Ainakin pre lci:ssä..
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

        Comment

        • N.T
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 49
          • LPR

          #5
          itsellä oli ongelmia comfort accessin kanssa kun nykyisen ostin.
          Molemmat ovenkahvat antoi vikakoodia ja joku oli ilmeisesti yrittänyt korjata ja repinyt vahvistimen irti lasista rikkoen antennin kiinnitykset. Vaihtoon meni molemmat kahvat ja takalasi.
          E91 330IA M-performance BLACK SAPPHIRE METALLIC
          EX:e91 320i

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            CAS ja comfort access on sitten kaksi eri asiaa. Mutta joo testerillä voi testata koko roskan ihan läpikotaisin
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎