Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d moottorihäiriövalo kiihdyttäessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naru79
    Newbiemmer
    • Aug 2018
    • 14
    • Finland

    318d moottorihäiriövalo kiihdyttäessä?

    Moro

    Muutamia kertoja nyt tehnyt kun kovemmin lähtenyt kiihdyttämään niin tuo moottorihäiriövalo on syttynyt ja hetken päästä sit on poistunut.
    Mikäköhän tuota tekee ?
    Auto vasta kävi huollossa tuon takia ja vaihtoivat jonkun polttoaine paine anturi tai joku vastaava. Mutta nyt taas muutaman kerran tuota tehnyt.
    Ei viitsisi taas viedä huoltoon saamaan valohoitoa ja -500e köyhempi.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Naru79 View Post
    Moro

    Muutamia kertoja nyt tehnyt kun kovemmin lähtenyt kiihdyttämään niin tuo moottorihäiriövalo on syttynyt ja hetken päästä sit on poistunut.
    Mikäköhän tuota tekee ?
    Auto vasta kävi huollossa tuon takia ja vaihtoivat jonkun polttoaine paine anturi tai joku vastaava. Mutta nyt taas muutaman kerran tuota tehnyt.
    Ei viitsisi taas viedä huoltoon saamaan valohoitoa ja -500e köyhempi.
    Vikakoodit lukuun, muuten mahdoton selvittää. Joillain forumilaisilla on myös laitteita ja lukevat koodit edullisemmin kuin liikkeessä. Mieluiten joku bemarin ohjelma jotta saa tolkullisia koodeja ulos.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Naru79
      Newbiemmer
      • Aug 2018
      • 14
      • Finland

      #3
      Jääkö vikakoodi talteen jos häiriö poistunut ?

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 284
        • Jyväskylä

        #4
        Jos valosyttyy reippaassa kiihdytyksessä ja sammuu kun olet höllännyt kaasun niin rasvaa turbon vipu teflonöljyllä ensimmäisenä.

        Comment

        • Naru79
          Newbiemmer
          • Aug 2018
          • 14
          • Finland

          #5
          Joo joku turbon säätelyn vikakoodi ollut. Säätö jumissa ??? Nyt en ole taas saanut häiriövaloa syttymään vaikka kuinka kiihdytellyt. Täytyy tuota rasvausta tehdä .

          Comment

          • Naru79
            Newbiemmer
            • Aug 2018
            • 14
            • Finland

            #6
            Originally posted by Stroop View Post
            Jos valosyttyy reippaassa kiihdytyksessä ja sammuu kun olet höllännyt kaasun niin rasvaa turbon vipu teflonöljyllä ensimmäisenä.
            Missään videota ym josta näkisi hommata tai edes mitä rasvailisi ? Tiedä sit missä sellainen vipu on 😀?
            Huollossa sanovat että turbon vaihto ja maksaa sen n2500e . Auto toimii ihan normaalisti, mitä nyt joskus toi häiriö tulee kovasti kiihdyttäessä. En ala 2500e maksamaan kun auto pelaa kuitenki normaalisti.

            Comment

            • _Pietu_
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 3660
              • Kuopio / Maaninka

              #7
              Originally posted by Naru79 View Post
              Missään videota ym josta näkisi hommata tai edes mitä rasvailisi ? Tiedä sit missä sellainen vipu on 😀?
              Huollossa sanovat että turbon vaihto ja maksaa sen n2500e . Auto toimii ihan normaalisti, mitä nyt joskus toi häiriö tulee kovasti kiihdyttäessä. En ala 2500e maksamaan kun auto pelaa kuitenki normaalisti.
              320d ja turbon vaihto +öljynvaihto +huohottimen vaihto osineen~1600€.

              Ja oireili siten et alkuun hävis pari kertaa tehot ja antoi vikakoodin, vaan läks pelaamaan kuittaamalla. Lopulta ei lähteny, turbo jumissa ja eikun pajalle. No, uusi turbo paikallaan ja vanhaa hieman elvytetty (putsattu, rasvailtu) ja sekin pyörii taas.
              BMW F25 xDrive 20d
              ex BMW e91 320dA
              ex BMW e36 325i
              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Naru79 View Post
                Missään videota ym josta näkisi hommata tai edes mitä rasvailisi ? Tiedä sit missä sellainen vipu on 😀?
                Huollossa sanovat että turbon vaihto ja maksaa sen n2500e . Auto toimii ihan normaalisti, mitä nyt joskus toi häiriö tulee kovasti kiihdyttäessä. En ala 2500e maksamaan kun auto pelaa kuitenki normaalisti.
                Saa niitä vanhoja kunnostettuakin joten ei kannata vaihtaa uutta(paitsi jos raha polttaa taskuja)..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Naru79
                  Newbiemmer
                  • Aug 2018
                  • 14
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by _Pietu_ View Post
                  320d ja turbon vaihto +öljynvaihto +huohottimen vaihto osineen~1600€.

                  Ja oireili siten et alkuun hävis pari kertaa tehot ja antoi vikakoodin, vaan läks pelaamaan kuittaamalla. Lopulta ei lähteny, turbo jumissa ja eikun pajalle. No, uusi turbo paikallaan ja vanhaa hieman elvytetty (putsattu, rasvailtu) ja sekin pyörii taas.
                  Ok Täytyypä kysellä vähän toisiltakin pajoilta paljon homma maksaisi kuin tuolta bmw huollosta jos noin paljon hintaeroa. Siellä sanoivat että pelkät osat maksaa vähän päälle 2000e ...

                  Comment

                  • _Pietu_
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 3660
                    • Kuopio / Maaninka

                    #10
                    Originally posted by Naru79 View Post
                    Ok Täytyypä kysellä vähän toisiltakin pajoilta paljon homma maksaisi kuin tuolta bmw huollosta jos noin paljon hintaeroa. Siellä sanoivat että pelkät osat maksaa vähän päälle 2000e ...
                    Uusi ns.originelli Mitsun ahdin ~1200€
                    BMW F25 xDrive 20d
                    ex BMW e91 320dA
                    ex BMW e36 325i
                    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1197
                      • Tyrnävä

                      #11
                      Ehkä kannattaisi vähän malttaa sen ahtimen vaihdon kanssa ja toimia kuten heti ensimmäisessä vastauksessa kehotettiin: lukea vikakoodit jonkun harrastajan kanssa. Oman kylän harrastaja löytyy paremmin, kun kertoo oman sijaintinsa.

                      Nakellaan arvauksena ahtoilman lämpötila-anturi (jos N47-moottori), joka omassa entisessä kulkupelissä sytytteli samankuuloisessa tilanteessa vikavaloa. Anturin vaihtamalla ei vikaa enää kuulemma tullut (auto vaihtoi omistajaa tässä vaiheessa).
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • BuBIh
                        BTCF Member
                        • May 2018
                        • 7
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Toi Huupin vanha pitkäkatto (e91lci 318d) on ollu ajossa nyt vuoden verran. Oston jälkeen vilautteli vikavaloa reippaammassa kiihdytyksessä, vikakoodi tuli rail-ruiskulta. Imuilman lämpötilaanturi uusiksi ja toimi hienosti yli puoli vuotta. Sama ongelma palasi tossa kesällä, ei kestänyt kiihdyttää ollenkaan aina oli valo tiskissä (temppuili yhden tankin ajan Nesteen futura deellä). Nyt laitan tankkiin pelkkää Pro dieseliä sillä toimii hienosti. Mutta kyllä oma kanta tähän asiaan on että kahen kybän anturin voi vaihtaa ja isommat remontit sit kun savu nousee. Ei se mylly siitä vikavalosta hajoa, sähköt vaan kiukuttelee.

                        Comment

                        • Naru79
                          Newbiemmer
                          • Aug 2018
                          • 14
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by huupi View Post
                          Ehkä kannattaisi vähän malttaa sen ahtimen vaihdon kanssa ja toimia kuten heti ensimmäisessä vastauksessa kehotettiin: lukea vikakoodit jonkun harrastajan kanssa. Oman kylän harrastaja löytyy paremmin, kun kertoo oman sijaintinsa.

                          Nakellaan arvauksena ahtoilman lämpötila-anturi (jos N47-moottori), joka omassa entisessä kulkupelissä sytytteli samankuuloisessa tilanteessa vikavaloa. Anturin vaihtamalla ei vikaa enää kuulemma tullut (auto vaihtoi omistajaa tässä vaiheessa).
                          Auto siis kävi bmw huollossa ja lukivat koodit ja sen perusteella totesivat kun turpon vivun irroittivat että on jumissa.
                          Nyt auto pelannut kuitenki ihan normaalisti ilman varoitusvaloja, taitaa lähteä myös kiertoon, ennenkuin alan mitään remppoja tekemään.
                          Ja jos auto vielä jää taloon niin en todellakaan ala mitään turpoja vaihtamaan ennenkuin auto jää tienposkeen ja ei etene enää .
                          Last edited by Naru79; 28-08-2018, 15:11.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎