Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x öljykorkin alla "murua"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tietämätönluuseri
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 20
    • Ex e46 328i

    E9x öljykorkin alla "murua"

    Terve. Nyt sellaista kyselisin kun kurkkasin öljykorkin alle niin kertynyt tuollaista mustaa murua joka murenee sormien välissä. Ei siis ole metallisilppua. Mistä mahtaisi johtua? Muuten kyllä käy normaalisti. Kuva murusista liitteenä.
    Attached Files
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #2
    Äkkiseltään näyttää kondenssiveden, pitkäksi ajetun longlifeöljyn, ja ruosteen aikaansaannoksille. Ihan yleistä autoissa millä ajettu paljon lyhyttä matkaa, vanhoilla öljyillä jne. Toki ääritilanteessa voi johtua myös tukketuneesta huohottimesta jolloin kosteus jää moottorin sisälle, tai tihkuttavasta kannentiivisteestä.

    Mitä ajettu? Miten huollettu? Millaisilla öljyillä ja vaihtoväleillä? Millaista ajoa?
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Tietämätönluuseri
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 20
      • Ex e46 328i

      #3
      Jeps. Tosiaan kannen tiiviste vuosi öljyä aiemmin ja se on vaihdettu. Siitä se varmaan johtui. Teetin tossa samalla moottorin sisäpuhdistuksen ja uudet öljyt koneeseen. Toivotaan että sillä korjaantui. Ajellaan nyt jatkossa kun bemarilla kuuluukin. Kovaa.

      ¶Huolettomia kilometrejä¶

      Comment

      • Tietämätönluuseri
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 20
        • Ex e46 328i

        #4
        Lisäyksenä tosiaan 335i n54 n. 200tkm ajettu hyvällä huollolla pidetty. Paljon lyhyttä kaupunkiajoa, mistä saattaa myös johtua karstan kertyminen. Viimeksi huollettu ennen moottorin sisäpuhdistusta 2000km LL öljyillä laakkosella.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17845
          • PKS

          #5
          Oolrait, millainen sisäpuhdistus, missä teetit?

          Eihän noista täyttä varmuutta saa kuin irroittamalla venakopan kannen ja kurkkaamalla sisälle. Mutta tosiaan aika normaalia näissä uudemmissa moottoreissa tuollaiset, mikäli ei ole ajettu pitkää matkaa.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎