Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd -06 check engine ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemyy
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 333
    • LAHTI

    330xd -06 check engine ongelma

    Tervehdys,

    Kävin eilen asennuttamassa Tuikun softan autooni ja kyllä vetää suun pielet ylöspäin. Mutta pieni ongelma tuli matkaan. Kun polkasee täydet niin ilmoittaa check enginellä ja vikakoodina 45A0 Plausibility for rail pressure - Exceeds maximum rail pressure. Oli jo puhetta ohjelmoitaessa että saattaa joutua vaihtamaan siirtopumpun. Kysynkin nyt että onko vika todella siirtopumpun riittämättömyydessä. Ja mikä olisi tehokkaampi pumppu jota käytetty ja soveltuu ko. Autoon. Vai missä vika mahtaisi olla? Uusi dieselsuodatin vaihdettu, että se ei ahdista.
  • tommylee
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 292
    • Haukipudas / Kello

    #2
    Originally posted by Bemyy View Post
    Tervehdys,

    Kävin eilen asennuttamassa Tuikun softan autooni ja kyllä vetää suun pielet ylöspäin. Mutta pieni ongelma tuli matkaan. Kun polkasee täydet niin ilmoittaa check enginellä ja vikakoodina 45A0 Plausibility for rail pressure - Exceeds maximum rail pressure. Oli jo puhetta ohjelmoitaessa että saattaa joutua vaihtamaan siirtopumpun. Kysynkin nyt että onko vika todella siirtopumpun riittämättömyydessä. Ja mikä olisi tehokkaampi pumppu jota käytetty ja soveltuu ko. Autoon. Vai missä vika mahtaisi olla? Uusi dieselsuodatin vaihdettu, että se ei ahdista.
    Rail - painettahan tuo herjaa. Ylittää maximi paineet. Eihän tuo pumppua herjaa.:think
    Ex: BMW 330 Xd E90
    Ex:BMW 335Xi E90
    Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

    Comment

    • Timo N
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 172
      • Ylöjärvi

      #3
      Onko nyt pyyntiä enemmän kuin pumppu saa aikaiseksi? Pumputhan vanhemmiten eivät tuota sitä mitä uutena.

      Comment

      • Jakke-80
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 9
        • Finland

        #4
        Originally posted by Bemyy View Post
        Tervehdys,

        Kävin eilen asennuttamassa Tuikun softan autooni ja kyllä vetää suun pielet ylöspäin. Mutta pieni ongelma tuli matkaan. Kun polkasee täydet niin ilmoittaa check enginellä ja vikakoodina 45A0 Plausibility for rail pressure - Exceeds maximum rail pressure. Oli jo puhetta ohjelmoitaessa että saattaa joutua vaihtamaan siirtopumpun. Kysynkin nyt että onko vika todella siirtopumpun riittämättömyydessä. Ja mikä olisi tehokkaampi pumppu jota käytetty ja soveltuu ko. Autoon. Vai missä vika mahtaisi olla? Uusi dieselsuodatin vaihdettu, että se ei ahdista.
        Mulla sama vikakoodi 45A0, 525d xDrive -09. Rail-Pressure Plausibility Delivery-Controlled. Kehoitettiin vaihtamaan siirtopumppu. Siirtopumppu vaihdettu (alkuperäinen), ei vaikutusta. 3500 rpm kohdalla tulee kyseinen koodi edelleen. Rail-paineet vikakoodin ilmaantuessa pyynnin mukaiset 1700 bar (max. 1800 bar / 4500 rpm) Autossa preLCI 530d suuttimet, R90 pumppu, 530d suutinkartta rukattuna by Tuikku, EGR off, DPF off.

        Onko kukaan ratkaissut ko ongelmaa vai onko ainut mahdollisuus pudottaa paineita ja syöttöjä (tehoja)?
        E46 330d, 2001
        E61 525d, 2006
        E61 525xd, 2009
        F34 320i, 2014
        F11 520d, 2013

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          Originally posted by Jakke-80 View Post
          Mulla sama vikakoodi 45A0, 525d xDrive -09. Rail-Pressure Plausibility Delivery-Controlled. Kehoitettiin vaihtamaan siirtopumppu. Siirtopumppu vaihdettu (alkuperäinen), ei vaikutusta. 3500 rpm kohdalla tulee kyseinen koodi edelleen. Rail-paineet vikakoodin ilmaantuessa pyynnin mukaiset 1700 bar (max. 1800 bar / 4500 rpm) Autossa preLCI 530d suuttimet, R90 pumppu, 530d suutinkartta rukattuna by Tuikku, EGR off, DPF off.

          Onko kukaan ratkaissut ko ongelmaa vai onko ainut mahdollisuus pudottaa paineita ja syöttöjä (tehoja)?
          Tulehan käymään, niin laitetaan asia kuntoon.


          Pieni tietoisku asiasta lienee paikallaan.

          Railpaineen säätöön vaikuttaa neljä asiaa, niiden yhteispeli.
          Lyhyt oppimäärä yksinkertaistettuna.

          osat
          Railputken takapäässä painetta säätävä venttiili.
          Railputken etupäässä painetta mittaava anturi.
          Korkeapainepumpun kyljessä polttoaineen määrää säätävä venttiili.
          Polttoainetankissa muuttuvatuottoinen pumppu, joka nostaa polttoaineen korkeapainepumpulle tilanteen vaatimalla paineella.

          Pääperiaate on, että määrää säätävä venttiili yhdessä tankkipumpun kanssa ruokkivat korkeapainepumppua riittävällä, muttei liian suurella polttoainemäärällä kussakin rasitustilanteessa, siten ettei suuttimien paluulinjaan muodostuisi juurikaan virtausta tankkia kohden.

          Auton diagnostiikka pystyy erottelemaan railpaineessa tapahtuvista häiriöistä sen, että johtuiko häiriö korkeapainepuolen säädön häiriöstä, vaiko matapaineen, eli tankkipumpun ja ecun yhteispelistä (delivery controlled).
          Jos polttoaineen esipaine korkeapainepumpulle jää liian pieneksi, on lopputuloksena liian pieni paine railputkessakin.
          Jos railpaine pysyy ja toteutuu, niin silloin ecu todennäköisesti näkee (esi)paineen väärin, vika voisi olla vaikkapa polttoainelinjan paineanturissa.

          Suuremmat suuttimetkin voivat aiheuttaa paineen säätöongelmaa, samoin erikokoinen määränsäädin, se ei ole kuitenkaan kovin yleistä.
          Jos railpaine pysyy, vaikka järjestelmä herjaa, eli ilmoituksesta ei ole mitään etua, haittaa vaan, niin yksittäisestä vikakoodista pääsee eroonkin.

          Käynnistäminen, tyhjäkäynti ja kylmä moottori ovat erikoistilanteita, joita en ota nyt tähän sotkemaan.
          Last edited by tuikku; 10-08-2019, 21:44.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Petri Henrik
            Newbiemmer
            • Dec 2016
            • 28
            • Finland

            #6
            Hei
            Mulla auto f31 ja tankin siirtopumppu vaihdettiin ja suuttimet,määräsäädin,railipaine anturi ja 550d pumppu mitään ei polttoaine puolelta jäänyt vaihtamatta. Autossa viri ahdin ja tuikun ohjelma . Auto oli kerran herjannut akkua ja kun akku vaihdettiin ei ole kertaakaan tullut vika esiin ja ajettu noin 1,5 vuotta yli 80000 km. Kannattaa tarkistaa ne auton akku onko herjoja tietokannassa.

            Comment

            • Petri Henrik
              Newbiemmer
              • Dec 2016
              • 28
              • Finland

              #7
              Siis vika oli vähän yli ja alle 3000 kierroksen aina herjas railipaineesta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎