Astetta kimurantimpi probleema N54:n kanssa, toivottavasti joku osaa jeesata.
Auton vaste kaasupolkimeen ajaessa normaalisti, mutta myöskin kytkin ylhäällä ja auto liikkeellä (!), on kovin hidas. Eli:
1. Auto on paikallaan
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin ylhäällä -> throttle vastaa nopeasti kaasupolkimen asennon muutokseen
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin alhaalla -> nopea vaste edelleen kuten voisi odottaa
2. Auto liikkeessä (rullaa vapaasti)
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin ylhäällä -> throttle vastaa viiveellä ja hitaasti nousten verrattuna verrokkiin
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin alhaalla -> nopea vaste
Datazap logia ongelmasta. Pyörivä massa ei muutu, joten mikään suoraan mekaaninen asia ei mielestäni tässä nyt ole ongelmana, vaan DME:n käytöstä ohjaa väärään suuntaan joku data tai sen puute.
Parilla softalla kokeiltu ja tulos on sama. Mikähän sensori tuolla nyt on vinossa joka aiheuttaa tätä käytöstä? Kytkin on vaihdettu ja linjastoon on asennettu BMS:n aukiporattu clutch delay valve.
Auton vaste kaasupolkimeen ajaessa normaalisti, mutta myöskin kytkin ylhäällä ja auto liikkeellä (!), on kovin hidas. Eli:
1. Auto on paikallaan
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin ylhäällä -> throttle vastaa nopeasti kaasupolkimen asennon muutokseen
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin alhaalla -> nopea vaste edelleen kuten voisi odottaa
2. Auto liikkeessä (rullaa vapaasti)
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin ylhäällä -> throttle vastaa viiveellä ja hitaasti nousten verrattuna verrokkiin
- Vaihde vapaalla / kytkinpoljin alhaalla -> nopea vaste
Datazap logia ongelmasta. Pyörivä massa ei muutu, joten mikään suoraan mekaaninen asia ei mielestäni tässä nyt ole ongelmana, vaan DME:n käytöstä ohjaa väärään suuntaan joku data tai sen puute.
Parilla softalla kokeiltu ja tulos on sama. Mikähän sensori tuolla nyt on vinossa joka aiheuttaa tätä käytöstä? Kytkin on vaihdettu ja linjastoon on asennettu BMS:n aukiporattu clutch delay valve.
Comment