Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 kaasunvaste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • works
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 123
    • Espoo

    N54 kaasunvaste

    Astetta kimurantimpi probleema N54:n kanssa, toivottavasti joku osaa jeesata.

    Auton vaste kaasupolkimeen ajaessa normaalisti, mutta myöskin kytkin ylhäällä ja auto liikkeellä (!), on kovin hidas. Eli:

    1. Auto on paikallaan
    - Vaihde vapaalla / kytkinpoljin ylhäällä -> throttle vastaa nopeasti kaasupolkimen asennon muutokseen
    - Vaihde vapaalla / kytkinpoljin alhaalla -> nopea vaste edelleen kuten voisi odottaa

    2. Auto liikkeessä (rullaa vapaasti)
    - Vaihde vapaalla / kytkinpoljin ylhäällä -> throttle vastaa viiveellä ja hitaasti nousten verrattuna verrokkiin
    - Vaihde vapaalla / kytkinpoljin alhaalla -> nopea vaste

    Datazap logia ongelmasta. Pyörivä massa ei muutu, joten mikään suoraan mekaaninen asia ei mielestäni tässä nyt ole ongelmana, vaan DME:n käytöstä ohjaa väärään suuntaan joku data tai sen puute.

    Parilla softalla kokeiltu ja tulos on sama. Mikähän sensori tuolla nyt on vinossa joka aiheuttaa tätä käytöstä? Kytkin on vaihdettu ja linjastoon on asennettu BMS:n aukiporattu clutch delay valve.
    135 E82 flexfuel / stg1 turbot
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    #2
    Ootko koittanu nollata kaasun adaptaatiot ? Onnistuu esim. mhd:lla.

    Toinen vaihtoehto olis kokeilla tuota linear throttle mappia, mikä poistaa tuon polkimen säätelyn ecun puolesta.

    Comment

    • works
      BTCF Member
      • Nov 2013
      • 123
      • Espoo

      #3
      Originally posted by tryffis View Post
      Ootko koittanu nollata kaasun adaptaatiot ? Onnistuu esim. mhd:lla.

      Toinen vaihtoehto olis kokeilla tuota linear throttle mappia, mikä poistaa tuon polkimen säätelyn ecun puolesta.
      Kiitos ehdotuksesta, mutta kumpaakin on jo kokeiltu.
      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

      Comment

      • works
        BTCF Member
        • Nov 2013
        • 123
        • Espoo

        #4
        Ollaan softapuolella tätä ratkottu jo hetken aikaa, mutta ei olla päästy eteenpäin. Kuulemma "The more popular causes were sticking WG's, leaks in the boost control system, a leak in the manifold, or a bad throttle body."

        - wastegatet on just huollettu ja jotenkin tuntuu kaukaiselta verrattuna virheeseen
        - leaks in the boost control on plausible, noi alipaineletkut on sen 10+v ikäiset
        - leak in manifold, epäilen. ongelmia oli jo ennen kuin se otettiin irti koneesta pähkinäpuhallusta varten
        - bad throttle body, no tästä lähdetään liikkeelle ja kokeillaan toista kaasuläppäasetelmaa

        Palaan asiaan jahka tätä saadaan vietyä eteenpäin ja testailtua lisää.
        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎