Pari kertaa on viime viikkoina tullut Engine fault ruudulle. Poistuu uudelleenkäynnistettäessä. Vikakoodeina tullut 2A98 ja 2AEC. Näissä on siis viittauksia ilmeisesti nokka-akselin asentovikaan ja NOx-anturiin? Kone toimii muuten ok, ei käyntihäiriötä tai starttivaikeuksia tms. Vian ilmestyminen osuu mielestäni kylmästä liikkeelle lähdettäessä.
Yhtenä vaihtoehtona nokka-akselin asentovikaan voisi kai olla vanoksen solenoidi. Onko siitä kannattava lähteä liikkeelle, 80€/kpl, joten vaihtaako se suoraan uuteen? Vai onko kuitenkin asentotunnistin itse ongelma? Mistä liikkeelle?
Entäpä tuo NOx? Autoon on kertaalleen NOx-anturi vaihdettu, kun autolla oli ajettu 37tkm. Nyt mittarissa 110tkm. Joko se on muka taas paskana?
Itsellä ei isompaan ihmettelyyn ole tiloja, joten asiantuntevat ja osaavat tyypit esim. Tampereen suunnalla voivat myös ilmoittautua...kiitos.
Yhtenä vaihtoehtona nokka-akselin asentovikaan voisi kai olla vanoksen solenoidi. Onko siitä kannattava lähteä liikkeelle, 80€/kpl, joten vaihtaako se suoraan uuteen? Vai onko kuitenkin asentotunnistin itse ongelma? Mistä liikkeelle?
Entäpä tuo NOx? Autoon on kertaalleen NOx-anturi vaihdettu, kun autolla oli ajettu 37tkm. Nyt mittarissa 110tkm. Joko se on muka taas paskana?
Itsellä ei isompaan ihmettelyyn ole tiloja, joten asiantuntevat ja osaavat tyypit esim. Tampereen suunnalla voivat myös ilmoittautua...kiitos.
Comment