Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 -08 320d N47D20A - Stop/Start varoituskolmio - 416f

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ukir85
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 165
    • Sievi

    E90 -08 320d N47D20A - Stop/Start varoituskolmio - 416f

    Tervehdys.

    Pitkään tuli venytettyä viestiä, mutta ajattelin, että jos täältä jotain apua pian löytäisi. Kiitoksia jo tässä vaiheessa, jos apuja löytyy.

    Eli ensinnäkin, olis mukava kuulla, jos foorumilta löytyis todella kokeneita bemariasiantuntijoita, mahdollisesti jopa Pohjois-Pohjanmaan eteläkärjen alueelta, joilta vois privana kysellä jelppiä, vaikka korvaustakin vastaan! Jos koet olevasi avulias ja tietävä henkilö, niin pistähän privana vaikka infoa.

    Mutta nyt itse asiaan, eli tein moottorivaihdon tuollaiseen bemmiin. Aikani sähköpuolen ongelmia swapin jälkeen tutkiskelin kun pyyhkijät toimivat oudosti. Kaksi kertaa pystyi viiksestä pyyhkimään, kunnes vaati virtojen katkaisun. Molemmilla pyyhintäkerroilla, pyyhkijät pyörivät n. 4s ja pysähtyivät vain johonkin. Tutkin "kotipisteen" pyyhkijöiden moottorista - se oli OK - testasin myös toisella pyyhkijän viiksellä, JBE:llä sekä sulaketaululla. Sillä irtoreleiden lisäksi bokseista löytyy kiinteästi juotettuja pyyhkijöiden releitä. Hyvää infoa löytyi esim. Googlella, kun etsii dokkaria:

    6b E90 GENERAL VEHICLE ELECTRICAL II.pdf
    SBT Junction box electronics_ E87, E90, E91, E92.pdf

    Noh, loppuviimein tutkin vielä pyyhkijämoottorilta tulevan kotipaikan tiedon JBE:lle välittävän piuhan ja totesin piuhan olevan poikki. Tämän korjaamalla pyyhkijät alkoivat pelaamaan.

    Tämä hieman taustainfona, jos jollain vastaavantyylisiä ongelmia. Ilmeisesti usein ongelmat liittyvät viikseen tai pyyhkijämoottorin kotipaikan hukkaamiseen.

    *****************

    Mutta nyt tuli vielä toinen vika päällensä.
    Virrat ku laittaa päälle tai sammuttaa, ilmestyy näyttöön ilmeisesti Stop/Start varoitusvalo. Keltainen kolmio, jonka ympärillä pyöreä nuoli ja vieressä huutomerkki, nuoli kiertyy myötäpäivään.

    Löytyisikö keltään infoa, mihin tämä vika voisi liittyä?

    Projektin aikana on akku käynyt todella tyhjänä (akku uusittu kuitenkin syksyllä), lisäksi olen käyttänyt rattia/viiksipaketin piuhoja irti, sit JBE ym. irroitettu. En oikein osaa sanoa, missä vaiheessa vika sitten tuli. Olen koittanut Inpalla/toolset32:lla akun kalibrointia ym., mutta voi olla, että olen tehnyt sen väärinkin. Delphi näyttää, että vaihdekeppi ei olisi neutraaliasennossa, prosentuaalisesti anturi kuitenkin toimii ja näyttää kepin sijainnin. Kalibrointia en saanut millään systeemillä tehtyä.

    Vikakoodeista löytyy 0x416f

    Löytyisikö esim. osaavia värkkääjiä läheltä, joilla olisi varmasti toimivat ohjelmistot näitä varten?

    Arvostaisin, jos joku osaisi jotain tähän vinkata?

    Thanks.
    ex. 316 E36 -96
    ex. 316 E30 -89
    325i E92 -07
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Originally posted by ukir85 View Post
    Tervehdys.

    Pitkään tuli venytettyä viestiä, mutta ajattelin, että jos täältä jotain apua pian löytäisi. Kiitoksia jo tässä vaiheessa, jos apuja löytyy.

    Eli ensinnäkin, olis mukava kuulla, jos foorumilta löytyis todella kokeneita bemariasiantuntijoita, mahdollisesti jopa Pohjois-Pohjanmaan eteläkärjen alueelta, joilta vois privana kysellä jelppiä, vaikka korvaustakin vastaan! Jos koet olevasi avulias ja tietävä henkilö, niin pistähän privana vaikka infoa.

    Mutta nyt itse asiaan, eli tein moottorivaihdon tuollaiseen bemmiin. Aikani sähköpuolen ongelmia swapin jälkeen tutkiskelin kun pyyhkijät toimivat oudosti. Kaksi kertaa pystyi viiksestä pyyhkimään, kunnes vaati virtojen katkaisun. Molemmilla pyyhintäkerroilla, pyyhkijät pyörivät n. 4s ja pysähtyivät vain johonkin. Tutkin "kotipisteen" pyyhkijöiden moottorista - se oli OK - testasin myös toisella pyyhkijän viiksellä, JBE:llä sekä sulaketaululla. Sillä irtoreleiden lisäksi bokseista löytyy kiinteästi juotettuja pyyhkijöiden releitä. Hyvää infoa löytyi esim. Googlella, kun etsii dokkaria:

    6b E90 GENERAL VEHICLE ELECTRICAL II.pdf
    SBT Junction box electronics_ E87, E90, E91, E92.pdf

    Noh, loppuviimein tutkin vielä pyyhkijämoottorilta tulevan kotipaikan tiedon JBE:lle välittävän piuhan ja totesin piuhan olevan poikki. Tämän korjaamalla pyyhkijät alkoivat pelaamaan.

    Tämä hieman taustainfona, jos jollain vastaavantyylisiä ongelmia. Ilmeisesti usein ongelmat liittyvät viikseen tai pyyhkijämoottorin kotipaikan hukkaamiseen.

    *****************

    Mutta nyt tuli vielä toinen vika päällensä.
    Virrat ku laittaa päälle tai sammuttaa, ilmestyy näyttöön ilmeisesti Stop/Start varoitusvalo. Keltainen kolmio, jonka ympärillä pyöreä nuoli ja vieressä huutomerkki, nuoli kiertyy myötäpäivään.

    Löytyisikö keltään infoa, mihin tämä vika voisi liittyä?

    Projektin aikana on akku käynyt todella tyhjänä (akku uusittu kuitenkin syksyllä), lisäksi olen käyttänyt rattia/viiksipaketin piuhoja irti, sit JBE ym. irroitettu. En oikein osaa sanoa, missä vaiheessa vika sitten tuli. Olen koittanut Inpalla/toolset32:lla akun kalibrointia ym., mutta voi olla, että olen tehnyt sen väärinkin. Delphi näyttää, että vaihdekeppi ei olisi neutraaliasennossa, prosentuaalisesti anturi kuitenkin toimii ja näyttää kepin sijainnin. Kalibrointia en saanut millään systeemillä tehtyä.

    Vikakoodeista löytyy 0x416f

    Löytyisikö esim. osaavia värkkääjiä läheltä, joilla olisi varmasti toimivat ohjelmistot näitä varten?

    Arvostaisin, jos joku osaisi jotain tähän vinkata?

    Thanks.
    Naapurikunnasta käyttäjältä buksin-1 saattaisi löytyä apua..
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • ukir85
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 165
      • Sievi

      #3
      Kiitoksia,

      Minäpä koitan tavoitella.
      ex. 316 E36 -96
      ex. 316 E30 -89
      325i E92 -07

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎