Auto käynyt korjaamolla jakopää remontissa,koska moottorinvikavalo syttyi.Ketjukiristäjä rikkoutunut palasiksi ja osat tippuneet öljypohjaan.Jako siirtynyt yhden hampaan,ketju hieman venynyt.Remontissa vaihdettiin Ketju,kiristäjä,vtt raattaat,kaikki pultit sekä kampiakselin stefa ja tietysti öljyt.Öljy pumpun sihti ja vanoksen solenoidisihdit putsattu,sekä öljypohja pesty.Jakopääremontti suoritettu asiaan kuuluvilla jakopään korjaus työkaluilla ja jako tarkistettu pyörittämällä konetta muutaman kerran ja sovittamalla tapit reikiin,joten jako on kohdallaan. Moottori tärisi yhtälailla ennen jakopääremonttia, luulin sen johtuvan jakopäästä,mutta tärinä vaan jatkuu.ennen jakopääremonttia antoi kyllä koodin tuosta etummaisesta lämmitys lambdasta,sekä ensimmäisen katalysaattorin jälkeisestä lambdasta.Moottorissa kuitenkin tuntuisi ihan hyvin vetoja olevan,mutta täristää ja pitää sellaista ääntä,kuin olisi kutoskone,eli käy epäpuhtaasti neljäsylinteriseksi.
Oireet:
-Moottori täristää joka kierrosalueella,huomaa varsinkin suuremmilla kierroksilla.(paikallaan sekä ajossa)
-käy tyhjäkäyntiä humputtamalla,(huomaa pakoputkesta kun tärisee huomattavasti).
-Savuttaa sinistä,varsinkin oltuaan tyhjäkäynnillä jonka jälkeen nostattaa kierroksia.
-Kierrokset heittelee 500-700 välillä aika-ajoin tyhjäkäynnillä sekä käy epäpuhtaasti.(paikallaan kokeiltuna nopealla kierrosten laskulla myös sammunut parikertaa.
-Valvetronicin epäkeskoakselin moottori pitää lievää "säksätystä".
Tässä vikakoodit joita olen koneella saanut pihalle.
2A6F?
2C6D lambda anturi (katalysaattorin yksi jälkeen)
2CA2 lambda anturi etummainen(lämmityksen lambda)
Aijemmin herjasi myös:
2A59 sekä vtt:n joku toinen anturi,koodia en muista.
Nämä vikakoodit ei ole uusinut,kun koodit poistettu ekakerran ja liitin putsattu öljykorkin vierestä.
Että mistähän kannattaa aloittaa,voiko lambda anturit sekoittaa valvetroniccia vai toisinpäin.Eli voisiko nuo lambda anturit ja valvetronicci vaikuttaa toisiinsa vai onko lähdettävä uusimaan kaikkia?
Oireet:
-Moottori täristää joka kierrosalueella,huomaa varsinkin suuremmilla kierroksilla.(paikallaan sekä ajossa)
-käy tyhjäkäyntiä humputtamalla,(huomaa pakoputkesta kun tärisee huomattavasti).
-Savuttaa sinistä,varsinkin oltuaan tyhjäkäynnillä jonka jälkeen nostattaa kierroksia.
-Kierrokset heittelee 500-700 välillä aika-ajoin tyhjäkäynnillä sekä käy epäpuhtaasti.(paikallaan kokeiltuna nopealla kierrosten laskulla myös sammunut parikertaa.
-Valvetronicin epäkeskoakselin moottori pitää lievää "säksätystä".
Tässä vikakoodit joita olen koneella saanut pihalle.
2A6F?
2C6D lambda anturi (katalysaattorin yksi jälkeen)
2CA2 lambda anturi etummainen(lämmityksen lambda)
Aijemmin herjasi myös:
2A59 sekä vtt:n joku toinen anturi,koodia en muista.
Nämä vikakoodit ei ole uusinut,kun koodit poistettu ekakerran ja liitin putsattu öljykorkin vierestä.
Että mistähän kannattaa aloittaa,voiko lambda anturit sekoittaa valvetroniccia vai toisinpäin.Eli voisiko nuo lambda anturit ja valvetronicci vaikuttaa toisiinsa vai onko lähdettävä uusimaan kaikkia?
Comment