Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 -07 M57 moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anspu
    BTCF Member
    • Jul 2015
    • 2
    • Finland

    E91 -07 M57 moottorin vikavalo

    Potilaana siis E91 vm. -07 M57 motilla. Autossa oli ennestään ongelmana huono käynnistyminen vähänkin kovemmalla pakkasella. Koodit luettiin ja auto antoi kaikille hehkuille vikakoodit. Hehkut + ohjainyksikkö vaihdettiin, joka auttoi käynnistymis ongelmaan.

    Muutaman kymmenen kilometrin ajamisen jälkeen kun hehkut + ohjainyksikkö oli vaihdettu syttyi autoon moottorin vikavalo.
    Koodit luettiin ja sieltä löytyi seuraavaa:

    003F35 - Charge air hose monitoring idle
    004212 - Glow pug cylinder 1, control
    003FF1 - Air flow sensor
    0042DE - BDS-communication with participant (glow pug)
    0042CE - BDS-communicate with subscriber 6 (generator)
    00426E - BDS-communicate with subscriber 0 (intelligent Battery Sensor)
    00483D - throttle
    003EED - Power management quiescent current (Layer PMRUHVERL)
    003F25 - Charge air hose monitoring

    Jokunen päivä sitten oli yhtenä pakkasaamuna taas ongelmaa käynnistymisessä, mutta muita oireita autossa ei ole ilmaantunut moottorin vikavaloon liittyen.

    Mistä nyt lähtisi ongelmaa etsimään?
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #2
    Originally posted by anspu View Post
    Potilaana siis E91 vm. -07 M57 motilla. Autossa oli ennestään ongelmana huono käynnistyminen vähänkin kovemmalla pakkasella. Koodit luettiin ja auto antoi kaikille hehkuille vikakoodit. Hehkut + ohjainyksikkö vaihdettiin, joka auttoi käynnistymis ongelmaan.

    Muutaman kymmenen kilometrin ajamisen jälkeen kun hehkut + ohjainyksikkö oli vaihdettu syttyi autoon moottorin vikavalo.
    Koodit luettiin ja sieltä löytyi seuraavaa:

    003F35 - Charge air hose monitoring idle
    004212 - Glow pug cylinder 1, control
    003FF1 - Air flow sensor
    0042DE - BDS-communication with participant (glow pug)
    0042CE - BDS-communicate with subscriber 6 (generator)
    00426E - BDS-communicate with subscriber 0 (intelligent Battery Sensor)
    00483D - throttle
    003EED - Power management quiescent current (Layer PMRUHVERL)
    003F25 - Charge air hose monitoring

    Jokunen päivä sitten oli yhtenä pakkasaamuna taas ongelmaa käynnistymisessä, mutta muita oireita autossa ei ole ilmaantunut moottorin vikavaloon liittyen.

    Mistä nyt lähtisi ongelmaa etsimään?
    Ensimmäinen, 2. ja viimeinen koodi. Onko ahtoputki kunnolla kiinni kaasuläpällä/imusatsi paikoillaan kuten pitääkin?

    BSD on väylä minkä kesken ibs, laturi, öljynmääräanturi ja muistaakseni hehkujen boksi höpöttelee moottorinohjaukselle. Ettei olisi jotain johtoja vaurioitunut remontissa? Toki voi myös koittaa ottaa bsd narua irti niiltä main missä epäilee vian piilevän ja katsoa muuttuvatko koodit tai jääkö jotain pois.

    bsd: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...supply/XCItyYH

    väylä ja kytkentä:
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎