Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i OBD mittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • billie
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 60
    • Pääkaupunkiseutu

    325i OBD mittaus

    Kävinpä tässä teettämässä OBD mittauksen (Motonet) tulevaa katsastusta varten. Lambda? (katalysaattori, ecu id 232)) pomppasi ekassa testissä. Toisella testerillä läpäisi, mutta siinäkin oli välillä suoraa viivaa, kaasun polkaisulla tuli eloa mittarille.
    Kummallista, vai onko?
  • tiakri
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 208

    #2
    Originally posted by billie View Post
    Kävinpä tässä teettämässä OBD mittauksen (Motonet) tulevaa katsastusta varten. Lambda? (katalysaattori, ecu id 232)) pomppasi ekassa testissä. Toisella testerillä läpäisi, mutta siinäkin oli välillä suoraa viivaa, kaasun polkaisulla tuli eloa mittarille.
    Kummallista, vai onko?
    Mulla oli samanlaista ongelmaa joulukuussa, kirjoittelin silloin tonne

    https://www.btcf.fi/forum/showthread...=373596&page=2

    Katin jälkeisten lambdojen vaihto auttoi.
    E90lci'09

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17845
      • PKS

      #3
      Ei siinä ihmeellistä ole, takalambda ei taida vaan pelata kunnolla tyhjäkäynnillä -> vaihtoon. Noita jää nykyään kiinni katsastuksessa kun päästöt "mitataan" tuon ikäisestä seuraamalla lambdan arvoja.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • billie
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 60
        • Pääkaupunkiseutu

        #4
        Kiitos infosta kummalekkin.

        Autossa taitaa olla kaksi lambda-anturia, molemmatko vaihtoon kuten 'tiakri'?
        Millaisissa hinnoissa liikkuvat?


        Mulla on nyt kuitenkin hyväksytty lappu ja sillä katsastetaan. Jatko sitten erikseen.
        Last edited by billie; 02-04-2019, 15:03.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #5
          Poikkeaako näiden laihaseos moottoreiden lambdojen arvot perinteisistä moottoreista? Olen ymmärtänyt, että takimmaisten lambdojen jännite nimenomaan pysyy vakaana jos katalysaattori toimii oikein ja moottorin kuormitus pysyy vakaana. Miten tuo mittaus katsastuksessa nykyisin suoritetaan? Poletaanko siinä kaasua ja samalla seurataan jännitteitä?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #6
            Originally posted by markok View Post
            Poikkeaako näiden laihaseos moottoreiden lambdojen arvot perinteisistä moottoreista? Olen ymmärtänyt, että takimmaisten lambdojen jännite nimenomaan pysyy vakaana jos katalysaattori toimii oikein ja moottorin kuormitus pysyy vakaana. Miten tuo mittaus katsastuksessa nykyisin suoritetaan? Poletaanko siinä kaasua ja samalla seurataan jännitteitä?
            Ei se saa silti näyttää nollaa ja pysyä siinä koko minuutin testisyklin ajan. Kaasua ei anneta, tyhjäkäynnillä mittaus.

            Lambdoje arvoista on ihan virallinen maahantuojan ohjeistus katsastajille.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Dualfun View Post
              Ei se saa silti näyttää nollaa ja pysyä siinä koko minuutin testisyklin ajan. Kaasua ei anneta, tyhjäkäynnillä mittaus.

              Lambdoje arvoista on ihan virallinen maahantuojan ohjeistus katsastajille.
              Eli tässä olikin kyse siitä, että jännite oli nolla. Sittenhän asia on selvä. Tuossa ekassa postauksessa puhuttiin vain suorasta viivasta. Näköjään näissä uudemmissa myös jännitearvot ovat korkeammat kuin aikaisemmin.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • billie
                Bimmer Rookie
                • Oct 2014
                • 60
                • Pääkaupunkiseutu

                #8
                Originally posted by markok View Post
                Eli tässä olikin kyse siitä, että jännite oli nolla. Sittenhän asia on selvä. Tuossa ekassa postauksessa puhuttiin vain suorasta viivasta. ..
                En tiedä oliko jännite nolla vai jotain muuta, mutta mittaaja sanoi että pitäisi vaihdella ja autoni puski suht suoraa viivaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎