Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 325i N53 vikavalo syttyy kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juks
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 11
    • Sastamala

    E91 325i N53 vikavalo syttyy kiihdyttäessä

    Moro

    N53 tekee sellaista että kiihdyttäessä vähän rivakammin syttyy moottorin vikavalo. Bensanpaineita herjaa kun vikakoodeja katseltiin. Korkeapainepumppu vaihdettu 127tkm ja nyt 208tkm mittarissa.

    Bensanpaineita kun katselee ajossa niin ensin tippuu tankissa olevan pumpun ja korkeapainepumpun välinen paine ja vasta sitten rail paine. Kysymys kuuluukin että onko näistä mennyt noita siirtopumppuja tai niitä paineantureita?

    Moottori käy nätisti ja vetää hyvin kylmänä sekä lämpöisenä. Mitään käyntihäiriöitä ei ole ilmennyt.
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #2
    Niin kumpaa painetta se vikakoodi antaa, matala- vai korkeapaine?

    Antureissakin on vikoja, mutta se selvinnee kun katsot vikakoodin logista mikä on ollut silloin ollut rekitseröity paine kun vikakoodi on tullut, viallinen anturi pitäisi selvitä loogisella päättelyllä.

    Mutta ei olisi ihme jos korkeapainepumppu olisi finaalissa uusiksi.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Juks
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 11
      • Sastamala

      #3
      Antaa koodeja 2A2D eli Polttoainputkenpaine (matalapaine) ja 29F2 Korkeapaineohjaus (polttoaine)

      Ja tosiaan ajossa kun antaa happea koneelle niin tankissa olevalta pumpulta tuleva paine alkaa sahaamaan. Eli sen mitä näitä osaan tulkita niin aivan kuin siirtopumppu ei saisi siirrettyä tarpeeksi ainetta korkeapainepumpulle mutta voiko se silti olla se korkeapainepumppu? Ja ilmeisesti tuota siirtopumppuakin ohjataan jotenkin eikä tuota vain tasaista painetta. Ja jos korkeapainepumpussa olisi vikaa niin eikös se yleensä aiheuta käyntihäiriöitä?

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17845
        • PKS

        #4
        Kyllä se matalapaineelle näyttää. Mikä on vikakoodiin jäänyt (matala)paine tuon koodin yhteydessä?

        Korkeapainepumppu yleensä oireelee kahdella tavalla:
        -Puolimoottorivalo kiihdystyksessä
        -Pitkä käynnistys
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Juks
          Newbiemmer
          • Apr 2015
          • 11
          • Sastamala

          #5
          Siis sen alla lukee katkonainen? Vai mitä tarkoitat?

          Toi kiihdyyttäessä puolimoottorivalo kyllä sopis tähän tapaukseen, mutta hämmentää että miksi se paine sahaa ennen sitä korkeapainepumppua? Eikö sen pitäis sahata sitten jakotukissa?

          Itse mietin asian niin että kun tankilta ei tule tarpeeksi tavaraa niin sen takia pumpun jälkeinenkin paine laskee kun pumppu lyö ns. tyhjää:think

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            #6
            Mulla aikoinaan n54 teki samaa ja näytti matalapainepuolen vikakoodia.
            Vaihdoin matalapaine puolen paineanturin, ei auttanut. Muutaman viikon päästä alkoi kylmäkäynnistyksessä käyntihäiriötä ja näytti vaan matalapainepuolen vikakoodia. Tarkistin bensanpaineet ja siellähän korkeapainepuolella oli paineet alhaiset, eli korkeapainepumppu oli tullut tiensä päähän.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • Juks
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 11
              • Sastamala

              #7
              Selvä homma. Tilasin jo tuon anturin ja siirtopumpun niin lähdetään sieltä päästä kohti sylintereitä josko se vika löytyisi.

              Jos se on se korkeapainepumppu niin onko vinkkiä että mistä sen halvimmalla saa

              Comment

              • Juks
                Newbiemmer
                • Apr 2015
                • 11
                • Sastamala

                #8
                Niin ja löytyykö Tampereen seudulta henkilöä kuka osaisi noita bensanpaineita lukea/tulkita? Korvausta vastaan toki!

                Comment

                • Juks
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 11
                  • Sastamala

                  #9
                  Vastataanpas itselle ettei tule taas yksi ketju missä ei ole lopputulemaa ollenkaan. Eli kuten tietäjät täällä sanoivat oli vika korkeapainepumpussa. Tai saattoi myös olla että tankkipumput alkoivat olemaan melko lopussa mutta suurin syyllien oli varmasti tuo korkeapainepumppu.

                  Jotain hyvääkin niin nyt kun ensimmäinen tankillinen remontin jälkeen on ajettu niin tuntusi että kulutus on pudonnut. Aika hajulla tuo aiemminkin meni mutta nyt tuntuu että menee vielä pienemmällä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎