Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drifter
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 48
    • Tampere

    N54 ongelma

    Autoni on vm. 2008 335i ja ajettu 110 tkm. Siihen on vaihdettu 43 tkm kohdalla viisi suutinta ja yhtä ei jostain syystä silloin vaihdettu. Se on välillä nykinyt kiihdytyksessä ja joskus sahaa pitkään ennen kuin moottori käynnistyy. Välillä taas ei ole mitään ongelmaa kiihdytyksessä tai käynnistymisessä. Autosta katsottiin kaverin kanssa suuttimien osanumerot ja yhdessä oli 13537565138-05 ja muissa 13537585261-09. Katsotiin tulpat siitä missä oli vanha suutin ja yhdestä missä oli uudempi suutin ja tulpat näytti värin puolesta aika samanlaisilta. Foorumilta olen lukenut että viallisen suuttimen tulpasta näkee helposti että jos vika on suuttimessa. Mitään vikakoodeja ei ollut. Autossa ei ole virityksiä täällä hetkellä kiinni.

    Nyt tänään kun kiihdytin täydellä kaasulla niin jossain 4500 kierroksen kohdalla auto nykäisi voimakkaasti ja rupesi käymään huonosti, ihan kuin kävisi viidellä sylinterillä. Kuitenkaan moottorivaloa ei syttynyt. Uudelleen käynnistyksen jälkeen toimi taas normaalisti mutta jos kiihdytti voimakkaasti niin taas nykäisi ja kone rupesi käymään huonosti. Kannattaisiko kokeilla vaihtaa kaikki suuttimet uusiin vai onko muita veikkauksia mikä voisi olla ongelma?
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Siinä olet oikeassa, että N54 kanssa suutinviat ovat suhteellisen tavallisia, mutta en itse lähtisi pelkästään arvailemalla vaihtamaan yhtäkään suutinta, vaan selvittäisin ensin onko niissä tai jossain muussa suuttimiin liittyvässä järjestelmässä tunnistettavissa toimintahäiriötä. Käytännössä siis livedatan seuraamista ja testerillä järjestelmiä läpi, ja havaintojen perusteella vasta harkintaa mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Dusty
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 112
      • Vantaa

      #3
      Tämmösel näät et vuotaako
      https://youtu.be/DIZCN8ieg1k
      Kolhujen oikasut maalaamatta.

      Comment

      • drifter
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 48
        • Tampere

        #4
        Kiitos vastauksista! Tuo livedatan seuraaminen voisi olla hyvä vaihtoehto aluksi. Laitan Janilap sinulle privaa.

        Comment

        • drifter
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 48
          • Tampere

          #5
          Auto oli korjaamolla ja vika olikin polttoainepumpussa eli matalapainepumppu vaihdettiin ja nyt pelittää taas. Suuttimet oli siis kunnossa vaikka kovasti niitä epäilin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎