Olen tässä osto aikeissa ko. ajoneuvoa. Muutenhan tuo on tuttua tekniikkaa, mutta tuo katon mekanismi mietityttää. Onko ollut ongelmia? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Peräkontti on pieni tiedetään, mutta tuleeko sen kanssa toimeen noin normi arkiajossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huomio! E93 cabrion omistajat
Collapse
X
-
Huomio! E93 cabrion omistajat
g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touringTags: None
-
-
Vuoden päivät tuollainen on ollut ja katon kanssa ei ole ollut mitään isompaa ongelmaa. Ihan aluksi oli takaluukussa olevan liikkuvan "jakolevyn" magneettitunnistimen kanssa ongelma, mutta se korjaantui laittamalla prikat sen magneettitunnistimen asennuspultteihin.
Katon osalta toki kuluvaa osaa ovat ne narut, joilla sisustan paneelit pysyy paikallaan.
Pieni? Mulla ei ole kuin kerran käynyt niin etteikö kaikki tarvittavat kamat olisi mahtuneet autoon katto auki. Se yksi kerta oli semmoinen kun autossa oli neljä henkeä ja kolmen matkalaukut. Mutta silloin sitten ajettiin katto kiinni ja kyytiin olisi vielä mahtunut yhtä ja toista. Mä pelaan myös jääkiekkoa maalivahtina ja mun kaikki pelikamat mahtuu myös autoon vaikka katto olisi auki. Takapenkki on iso tavaroiden kuljetukseen. Avoautoksi tämä on tilava.
Mutta toki isompien tavaroiden kanssa ongelmia voi syntyä. Lastenvaunuja ei varmaan saa kyytiin ja mm. Äitini rollaattori aiheuttaa harmaita hiuksia. Mutta mahtuu sekin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
-
Originally posted by baijerilainen View PostOlen tässä osto aikeissa ko. ajoneuvoa. Muutenhan tuo on tuttua tekniikkaa, mutta tuo katon mekanismi mietityttää. Onko ollut ongelmia? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Peräkontti on pieni tiedetään, mutta tuleeko sen kanssa toimeen noin normi arkiajossa?
Riippuu kyllä todella pitkälti siitä mihin käyttöön se on menossa kun meidän jokaisen normaali arkiajo on hieman erilaista.
Katon mekanismi vaatii toki huoltoa, mutta tässä on hyvä ohje niin liikkuviin osiin kuin tiivisteisiin: Ohje
Joiltain on hajoillut hydrauliikkapumppuja, itseltä hajosi rele joka ohjaa pumpun toimintaa. Vaihdoin kerralla ne molemmat (toinen ohjaa toimintoja kellonsuuntaan ja toinen päin vastoin).Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
Comment
-
-
Komppaan edellisiä. Yllättävällä tavalla tavarat ovat mahtuneet kyytiin, vaikka sitten katto kiinni. Mitään ongelmaa ei ole katon kanssa ollut.
Ostaessa katsoisin tiivisteiden kunnon tarkasti (maksaa +500e pala) sekä aikanaan huoltaisin tiivisteet ja mekanismit muutaman kerran vuodessa.E93 325i -07
Comment
-
-
Originally posted by Hilu View PostMitähän mahtaa maksaa koko kattomekanismi? Mulla hajos oikealta puolelta semmonen muovinen lipare jonka kautta se lanka kulkee. Ei tunnu löytyvän tuota osaa pelkältään mistään.
Ei kukaan haluais ostaa hyvää projektia talveksi? :-)
Liimaa osan kasaan ja ajaa 3D skannerin läpi ja tulostin tulostaa. Kai nykyään joku firma moisia palveluja tarjoaa.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by Hilu View PostMitähän mahtaa maksaa koko kattomekanismi? Mulla hajos oikealta puolelta semmonen muovinen lipare jonka kautta se lanka kulkee. Ei tunnu löytyvän tuota osaa pelkältään mistään.
Ei kukaan haluais ostaa hyvää projektia talveksi? :-)Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Ei kukaan haluais ostaa hyvää projektia talveksi? :-)
Se "lanka" on tässä kaaviossa numero 12: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...63#54377277475E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Ihan täysin tosta sun kuvasta en saa selvää, mutta onko tuossa kuvassa siis kaksi osaa ja kaipaamasi on se jousen varassa liikkuva paljon pienempi. Jousi on sitten tietty kolmas osa.
Ja kun sulla on se osa irti, niin siinä luultavasti on myös se varaosanumero jossain sivussa näkyvissä.
Noista realoem -kaavioista kannattaa copy&pasteta se varaosanumero ja hakea googlella kuvia ja lisätietoja.
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
Comment