Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kasvojenkohotus ja N52

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kp21121
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 240
    • Tampere

    E90 kasvojenkohotus ja N52

    Onko 3-sarjan kasvojenkohotusta saatavilla N52-moottorilla?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Mielenkiintoisesti muotoiltu kysymys

    325i R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B25 2497 cm3 160 kW (218 hv) @ 6500 r/min 270 Nm @ 2400–4200 r/min 2005–2007
    325i / 325xi (US) R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 160 kW (218 hv) @ 6100 r/min 270 Nm @ 2400–4200 r/min 2007–2012
    328i (US) R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 170 kW (230 hv) @ 6500 r/min 270 Nm @ 2750 r/min
    330i / 330Ci / 330xi R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 190 kW (258 hv) @ 6600 r/min 300 Nm @ 2500 r/min 2005–2006
    330i R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 200 kW (272 hv) @ 6700 r/min 320 Nm @ 2750–3000 r/min 2007–2012

    LCI vuonna 2009.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6722
      • PK-seutu

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Mielenkiintoisesti muotoiltu kysymys

      325i R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B25 2497 cm3 160 kW (218 hv) @ 6500 r/min 270 Nm @ 2400–4200 r/min 2005–2007
      325i / 325xi (US) R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 160 kW (218 hv) @ 6100 r/min 270 Nm @ 2400–4200 r/min 2007–2012
      328i (US) R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 170 kW (230 hv) @ 6500 r/min 270 Nm @ 2750 r/min
      330i / 330Ci / 330xi R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 190 kW (258 hv) @ 6600 r/min 300 Nm @ 2500 r/min 2005–2006
      330i R6 DOHC 24V Valvetronic Dual VANOS N52B30 2996 cm3 200 kW (272 hv) @ 6700 r/min 320 Nm @ 2750–3000 r/min 2007–2012

      LCI vuonna 2009.
      Lienee virhe tuossa. Alin rivi on jo N53 moottoria. Eli vastaus on ei. Ei ole saanut LCI:tä N52:lla paitsi jenkeissä.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Originally posted by pyroz View Post
        Lienee virhe tuossa. Alin rivi on jo N53 moottoria. Eli vastaus on ei. Ei ole saanut LCI:tä N52:lla paitsi jenkeissä.
        Eikö mihinkään internetissä voi enää luottaa
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • kp21121
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 240
          • Tampere

          #5
          Ai ai, onpa sääli. Ulkonäöllisesti uudemmat olisi niin nättejä, mutta teknisesti haluaisin N52:n. Kiitos vastauksista.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            #6
            Originally posted by kp21121 View Post
            Ai ai, onpa sääli. Ulkonäöllisesti uudemmat olisi niin nättejä, mutta teknisesti haluaisin N52:n. Kiitos vastauksista.
            Miksi ihmeessä? N53 on kaikin puolin parempi kone. Toki suotavaa olisi että suuttimet + korkeapainepumppu olisivat jo vaihdettu, mutta eipä noidenkaan kanssa työssäkäyvä konkurssiin mene.

            Comment

            • kp21121
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 240
              • Tampere

              #7
              Originally posted by rizzo View Post
              Miksi ihmeessä? N53 on kaikin puolin parempi kone. Toki suotavaa olisi että suuttimet + korkeapainepumppu olisivat jo vaihdettu, mutta eipä noidenkaan kanssa työssäkäyvä konkurssiin mene.
              Niin no joo, jos ne olisi jo vaihdettu niin sitten voisi olla hetken huoleton. Mutta kun ne menee, puhuttaneen toki nelinumeroisista summista 2000€+?
              Kyllähän se turhalta tuntuu jos vanhan ajankin tekniikkaa olisi, joskin valtameri välissä.

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                #8
                Originally posted by kp21121 View Post
                Niin no joo, jos ne olisi jo vaihdettu niin sitten voisi olla hetken huoleton. Mutta kun ne menee, puhuttaneen toki nelinumeroisista summista 2000€+?
                Kyllähän se turhalta tuntuu jos vanhan ajankin tekniikkaa olisi, joskin valtameri välissä.
                Väitän että lähes kaikissa 200tkm pintaan ajetuissa ne on vaihdettu. Mutta joo tuota luokkaahan se on jos kerralla napsahtaa molemmat.

                Comment

                • kp21121
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 240
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by rizzo View Post
                  Väitän että lähes kaikissa 200tkm pintaan ajetuissa ne on vaihdettu. Mutta joo tuota luokkaahan se on jos kerralla napsahtaa molemmat.
                  Tuolloinkin toki joutuu asennoitumaan siten, että mokomat vaihdetaan 5 vuoden välein :think

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17841
                    • PKS

                    #10
                    Kyllä jokaisessa konetyypissä on omat ongelmansa, aivan samaan tapaan N52 on esim. vanos-, disa- ja nostajaongelmat. Itse ainakin pyrkisin ostamaan mahdollisimman uutta tekniikka, mutta se on vain oma mielipide.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • kp21121
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 240
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Kyllä jokaisessa konetyypissä on omat ongelmansa, aivan samaan tapaan N52 on esim. vanos-, disa- ja nostajaongelmat. Itse ainakin pyrkisin ostamaan mahdollisimman uutta tekniikka, mutta se on vain oma mielipide.
                      Itse järkeilin tuon niin, että disan voi vaihtaa samantein, vanos vissiin on huollollinen toimenpide ja nostajat pitävät lähinnä harmitonta nakutustaan. (Jos sama asia kuin M50-moottorissa, ei vaikutusta puoleen miljoonaan kilometriin). Mutta hieman näyttää siltä, että N52-moottorivalinta pakottaisi ostamaan jonkun 2007 auton niin menee valitettavasti aika vanhaksi. Toki silloin ostaisinkin E60:n.

                      Comment

                      • kp21121
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 240
                        • Tampere

                        #12
                        Ai harmi, radikaalimpi kasvojenkohotus koskikin lähinnä coupe-versiota. Olisihan se hieno, mutta kaksiovisuus on vähän liian epäkäytännöllistä..

                        Comment

                        • juha77
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 749
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by kp21121 View Post
                          Ai harmi, radikaalimpi kasvojenkohotus koskikin lähinnä coupe-versiota. Olisihan se hieno, mutta kaksiovisuus on vähän liian epäkäytännöllistä..
                          Omaan silmään taas sedan/touring muutos silmiinpistävämpi. Onhan noita jenkkiversioita välillä myynnissä tuolla n52 koneella niin voi saada 2011 malliakin.
                          e90 330ia
                          E36 328i touring
                          Ex:
                          e46 330i touring facelift
                          e46 318ci facelift
                          e36 320i cab M-Sport
                          e36 325i coupe
                          e30 318i

                          Comment

                          • kp21121
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 240
                            • Tampere

                            #14
                            Kaikki nuo E90:t hienoja autoja toki ovat. En tiedä millä hakuehdoin esim. Saksasta hakisi, jotta N52 eli USA-tuonnit erottuisi :think Suomesta löytämisessä saa olla jo vähän tuuriakin. E. Kappas, taitaa tuolla mobile.de olla valintana import hakuehdoissa. E2. Unohdin, että kaikki jenkit ovat tietysti automaatteja..
                            Last edited by kp21121; 28-08-2019, 10:36.

                            Comment

                            • JarppiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2010
                              • 284
                              • Pori

                              #15
                              Piti oikein googlata e92/e93 LCI:hin tulleet muutokset kun en vieläkään erota niitä toisistaan. Olihan siellä pari pientä taitosta eri kohdassa ja valot muuttuneet hieman.
                              Tosiaan mielestäni e90/e91 LCI:hin tulleet muutokset teki mallista sellaisen kun se alusta asti piti olla. Pre-LCI on toivottoman muodoton sämpylä
                              BMW 325i E91 LCI "330i" -09
                              BMW 530i E39 M-Sport -01
                              Alfa Romeo GT 3.2 -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎