Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i MT kytkin luistaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerssön
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 18
    • .

    335i MT kytkin luistaa?

    Kierrokset hyppää yhtäkkiä kiihdyttäessä 6 vaihteella.
    Kuvasin videon ja siinä siis 6 vaihde päällä ja kaasu pohjassa kokoajan.


    Samanlaisia videoita katsellut ja näyttää vähän siltä, että mun kytkin luistaa? Auto siis manuaali.
    Autossa käytetty JB4 Map5 ja 25% E85. Muilla vaihteilla kiihdyttäessa en ole ainakaan huomannut, että tekisi samoin.

    Map4:llä ja pelkällä E98:lla ei tee vastaavaa.

    Pitääkö tässä lähteä suunnittelemaan jotain kytkinremonttia, vai voiko autolla jatkaa normaalisti ajoa näillä modeilla (DP:t oli ajatus myös hommata tulevaisuudessa), jos ei muilla vaihteilla vedättäessa luistata?
  • Markojs
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 160
    • Kirkkonummi

    #2
    Originally posted by bimmerssön View Post
    Kierrokset hyppää yhtäkkiä kiihdyttäessä 6 vaihteella.
    Kuvasin videon ja siinä siis 6 vaihde päällä ja kaasu pohjassa kokoajan.


    Samanlaisia videoita katsellut ja näyttää vähän siltä, että mun kytkin luistaa? Auto siis manuaali.
    Onhan tuo aika yleistä, itsellä oireili samoin tavoin eka 6 vaihteella ja sitten
    myöhemmin paheni että luisti kytkin jo 3 sekä 4 vaihteella aina kun antoi happea.

    335is/550i kytkimen vaihdoin tilalle ja nyt on ainakin pelittänyt hienosti. (kop kop)

    Mutta joo, kyllähän tuossa selvästi kytkin alkaa luistamaan ja tuohan vain pahenee
    sitten ajanmyötä.

    E: tuossa vielä linkki omaan postaukseen missä aikoinaan kyselin mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla yms.
    Last edited by Markojs; 11-09-2019, 10:41.

    Comment

    • bimmerssön
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 18
      • .

      #3
      Okei, ei kai siinä auta kun hankkia toi 335is/550i kytkin.

      Onko tällä miten kiire, eli voiko tuolta hajota jotain enemmän, jos ei korjaa tuota nyt ASAP?

      Ja löytyiskö täältä foorumilta joku, joka voisi katsoa ton vaihdettavien osien setin kuntoon / olisiko joku halukas tekemään ko. remontin korvausta vastaan tietenkin? Pori-Hki välillä tulee liikuttua.
      Vai tuleeko kovin kalliiksi jos ulkoistaa koko homman jollekkin korjaamolle?

      Ja mites se vauhtipyörä, jotain siitäkin luin, että tarvitsisi ehkä vaihtaa samalla..?

      Itsellä ei tosiaan yhtään ymmärrystä/kokemusta näistä jutuista

      Comment

      • Markojs
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 160
        • Kirkkonummi

        #4
        Originally posted by bimmerssön View Post
        Okei, ei kai siinä auta kun hankkia toi 335is/550i kytkin.

        Onko tällä miten kiire, eli voiko tuolta hajota jotain enemmän, jos ei korjaa tuota nyt ASAP?

        Ja löytyiskö täältä foorumilta joku, joka voisi katsoa ton vaihdettavien osien setin kuntoon / olisiko joku halukas tekemään ko. remontin korvausta vastaan tietenkin? Pori-Hki välillä tulee liikuttua.
        Vai tuleeko kovin kalliiksi jos ulkoistaa koko homman jollekkin korjaamolle?

        Ja mites se vauhtipyörä, jotain siitäkin luin, että tarvitsisi ehkä vaihtaa samalla..?

        Itsellä ei tosiaan yhtään ymmärrystä/kokemusta näistä jutuista
        Itse ajoin kyllä muutaman kuukauden luistavalla kytkimellä ennen vaihtoa
        ja toimi ihan normaalisti kun ajeli hissukseen eikä lappu lattiassa.

        Vuosimalli kannattaa mainita, muistaakseni oli jotai eroa jossain osissa mm.
        vauhtipyörän pultteja 6 tai 8 kpl?

        Itsevaihdoin samalla vauhtipyörän pultit (8kpl mulla), sen muovinastan (clutch fork pivot pin),
        vaihdelaatikon pultit teräksisiin (orkkis alumiinisten uudestaan käyttöä ei suositella?)
        Tiivisteet downpipejen ja keskiputken väliin.

        Vauhtipyörää nyt ei ole pakko vaihtaa jos se on kunnossa (itsellä oli ja en vaihtanut)
        siihen löytyy netistä ohjeet en muista monta hammasta sai olla välystä kun kääntelee
        ääriasentoihin.

        Comment

        • bimmerssön
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 18
          • .

          #5
          Originally posted by Markojs View Post
          Itse ajoin kyllä muutaman kuukauden luistavalla kytkimellä ennen vaihtoa
          ja toimi ihan normaalisti kun ajeli hissukseen eikä lappu lattiassa.

          Vuosimalli kannattaa mainita, muistaakseni oli jotai eroa jossain osissa mm.
          vauhtipyörän pultteja 6 tai 8 kpl?

          Itsevaihdoin samalla vauhtipyörän pultit (8kpl mulla), sen muovinastan (clutch fork pivot pin),
          vaihdelaatikon pultit teräksisiin (orkkis alumiinisten uudestaan käyttöä ei suositella?)
          Tiivisteet downpipejen ja keskiputken väliin.

          Vauhtipyörää nyt ei ole pakko vaihtaa jos se on kunnossa (itsellä oli ja en vaihtanut)
          siihen löytyy netistä ohjeet en muista monta hammasta sai olla välystä kun kääntelee
          ääriasentoihin.
          Kiitti tiedoista!

          Muistatko arviolta paljon sulla meni kaikkiin osiin ja työhön aikaa?

          Onkohan ihan kohtuu helppo homma, että voisi tossa paikallisella kotikorjaamolla käyttää autoa remontissa, vai tarviiko tossa olla vähän kokemusta näistä bemareista ennen kun uskaltaa antaa tehtäväksi?

          Vuosimalli siis 2007, jos joku innostuu ottamaan työn vastaan

          Comment

          • works
            BTCF Member
            • Nov 2013
            • 123
            • Espoo

            #6
            2007 mallista kannattais alkaa miettiä myös vauhtipyörän vaihtoa. Omassa 140tkm 2007 mallissa se oli sen verran väljä että alkoi täysikaasulla väristä sen verran että cyl 5-6 alkoi antamaan misfire-koodia 6000rpm yläpuolella, joka kerta.

            Vaihdoin yksöismassaan ja jousittamattomaan 550i kytkimeen niin misfiret loppuivat. Jos tuplamassavauhtipyörän sielunelämään haluaa tutustua enemmän niin YouTube auttaa kuten aina, samalla selviää miksi se kuluu käytössä ja alkaa vibraamaan.
            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

            Comment

            • bimmerssön
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 18
              • .

              #7
              Originally posted by works View Post
              2007 mallista kannattais alkaa miettiä myös vauhtipyörän vaihtoa. Omassa 140tkm 2007 mallissa se oli sen verran väljä että alkoi täysikaasulla väristä sen verran että cyl 5-6 alkoi antamaan misfire-koodia 6000rpm yläpuolella, joka kerta.

              Vaihdoin yksöismassaan ja jousittamattomaan 550i kytkimeen niin misfiret loppuivat. Jos tuplamassavauhtipyörän sielunelämään haluaa tutustua enemmän niin YouTube auttaa kuten aina, samalla selviää miksi se kuluu käytössä ja alkaa vibraamaan.
              Itsellä 120tkm ajettu ja ei väristä tai anna misfireä. Oliskohan silti fiksua näillä kilometreillä vaihtaa silti tollanen setti sinne?

              Paljon sulla maksoi ko. setti? Ja kenen toimesta ne vaihdettiin?

              Comment

              • works
                BTCF Member
                • Nov 2013
                • 123
                • Espoo

                #8
                Autodoc:ilta tilasin 550i:n kytkimen ja muistaakseni suoraan valmistajalta M-Performance:n yksöismassavauhtipyörän. Voin illemmalla kaivaa vielä osanumeroita ja linkkejä.

                bemarihuolto.fi Espoossa pulttas kamat kiinni.
                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                Comment

                • mikaell
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 422
                  • Kla

                  #9
                  Joo tuossa oltiinkin aikaisemmin aika hyvin kaikki oleellinen käyty läpi jo ja kerrottu, suosittelisin vaihtamaan vauhtipyörän samalla (ei toki pakko) vaikka ei olis just tällä hetkellä menossakaan.
                  Ja varsinkin jos viritys palikkaa, softaa yms kiinni kuitenkin koko pakka levällään siinä.

                  2008 vm. asti on 8 pultilla ja siitä uudemmat --> 6 pultilla vauhtipyörä.

                  Itsellä 550i kytkin myös ja kesällä tullut parit ratapäivät ajettua kytkimellä ehkä 10tkm tms nyt kilometrejä ja hyvin tuntuis edelleen pitävän.
                  550i kytkin, painelaakeri, kaksoismassavauhtis, pultit jne itsellä kustansi osien osalta 900euron nurkille.
                  Last edited by mikaell; 11-09-2019, 19:13.
                  BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                  ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                  p. 040 166 7576 / Whatsapp

                  Comment

                  • bimmerssön
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 18
                    • .

                    #10
                    1. Vauhtipyörä LuK / 627€ / 21207542984


                    2. 550i kytkin LuK / 230€ / 21207603248


                    3. Ruuvisarja, vauhtipyörä LuK / 8€


                    4. Vaihdelaatikon alumiini pultit 5kpl / 23001222887 / 7.5€


                    5. Flywheel ball bearing 15X24X26 / 21207536792 / 23€
                    Flywheel ball bearing 15X24X26 - 21207536792, 21 20 7 536 792, 7536792, 21-20-7-536-792 - Sopii malleihin: E81 E82 E87 E87LCI E88 F20 F20LCI F21 F21LCI F22 F22 LCI F23 F23 LCI E46 E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E92LCI E93 E93LCI F30 F30 LCI F31 F31 LCI F34GT F35 F35 LCI F32 F32 LCI F33 Cabrio F36 F36 LCI E60 E60LCI E61 Touring E61LCI Touring F10 F10 LCI F11 Touring F11 LCI Touring F18 E63 E63LCI E64 Cabrio E64LCI Cabrio F06 GC F06 GC LCI F12 Cabrio F12 LCI Cabrio F13 Coupe F13 LCI Coupe X1 (E84) X3 (E83) X3LCI (E83LCI) X3 (F25) X4 (F26) X5 (E53) X5 (F15) Z4 E85 Z4 E86 Z4 E89


                    6. Clutch fork pivot pin / 21511223328 / 11€
                    Clutch fork pivot pin H=20MM - 21511223328, 21 51 1 223 328, 1223328, 21-51-1-223-328 - Sopii malleihin: E92


                    7. Kytkimen keskitystyökalu / 35£


                    Markon listaa vähän lainaten sain kerättyä tälläisen setin. Arvostaisin kovasti, jos joku voisi katsoa noi läpi, että on varmasti oikeat ja että tossa on kaikki tarvittava.

                    1000€ about tulisi hinnaksi noille. Onko teillä mennyt osat samaan hintaluokkaan vai saiskohan tosta vielä nipistettyä tilaamalla jostain muualta?:think

                    Clutch fork pivot pinnistä olisi vissiin pronssinenkin versio tarjolla, mutta tarvitsisi tilata sitten eri sivulta, kun ei schmiedmannilta tai autodocista löytynyt. Onkohan tarvetta tälläiselle vai meneekö ihan tolla muovisella?

                    Ja Downpipe / midpipe tiivisteitä en varmaan tarvitse, kun ei downpipejä ole. Tarviinko jonkun vastaavan orkkisputkille?
                    Toisaalta katittomien DP:n vaihto kävis tässä samalla varmaan aika helposti? Sellaset ollut kuitenkin suunnitelmissa jossain kohtaa laittaa tohon..

                    Comment

                    • mikaell
                      BTCF Member
                      • Jul 2017
                      • 422
                      • Kla

                      #11
                      Putki otetaan downpipejen liitoksesta irti välillä näissä jäätävän ruosteessa ne mutterit niissä (pinnapultit orkkis downpipeissä kiinni) riippuen vähän onko availtu jne miten helposti lähtee.
                      Eli niiden downpipe-putkisto välinen tiiviste olisi myös hyvä vaihtaa samalla (ei pakollinen jos vanhat lähtee ehjänä).

                      Gasket between front catalysts / center pipe - 18307553603, 18 30 7 553 603, 7553603, 18307553603 - Sopii malleihin: E82 E88 E90 E90LCI E91 Touring E91LCI Touring E92 E92LCI E93 E93LCI E60LCI E61LCI Touring F01 F02 X1 (E84) X6 (E71) Z4 E89


                      Myös asetelman pultit tarvitset tuohon settiin viellä, ei tule kytkin sarjan mukana.

                      6kpl
                      Screw M8x18-10.9-ZNS3 for installing the pressureplate on the flywheel - 21207548052, 21 20 7 548 052, 7548052, 21-20-7-548-052 - Sopii malleihin: E92
                      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                      p. 040 166 7576 / Whatsapp

                      Comment

                      • bimmerssön
                        Newbiemmer
                        • Nov 2014
                        • 18
                        • .

                        #12
                        1. Vauhtipyörä LuK / 627€ / 21207542984


                        2. 550i kytkin LuK / 230€ / 21207603248


                        3. Ruuvisarja, vauhtipyörä LuK / 8€


                        4. Vaihdelaatikon alumiini pultit 5kpl / 23001222887 / 7.5€


                        5. Flywheel ball bearing 15X24X26 / 21207536792 / 23€


                        6. Clutch fork pivot pin / 21511223328 / 11€


                        7. Kytkimen keskitystyökalu / 35£


                        8. Downpipe-keskiputki tiiviste 2kpl / 18307553603 / 22€


                        9. Asetelman pultit 6kpl / 21207548052 /10€



                        Jees, nämä nyt lisätty listaan

                        Jos ei muita kommentteja tule niin lähtee sitten tälläisenään tilaukseen.

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          Jos viet sen jonnekin vaihdettavaksi, niin työkalusta on turha maksaa.


                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎