Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engine start fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Voima
    Newbiemmer
    • Oct 2019
    • 24
    • Finland

    Engine start fault

    2010 E91 330d xdrive automaatti. Toimi normaalisti ja sitten about vuorokauden seisomisen jälkeen kun painaa start nappia niin tulee;

    Engine start fault!
    Please open and close the drivers door. Remove and insert the remote control into the ignition lock. In case of repeat occurrence, have the system checked by your BMW service.

    En pääse halpis obd pulikalla lukemaan koodeja kun ei saa autoa käyntiin.

    Mitä itse katselin niin comfort access on mahdollinen vian aiheuttaja.

    In my case, this was caused by the Comfort Access Module not allowing the Car Access System (CAS) to deactivate the immobiliser hence no crank, no fuel pump and no steering column unlock.
    Disabling the Comfort Access Module allowed the CAS to function as normal.


    Mutta miten tuo temppu tehdään että otetaan comfort access moduuli pois käytöstä?

    Tuossa video kyllä comfort accessin releen vaihdosta


    Onko jotain muuta mitä kannattaa yrittää/tarkastaa ennen pajalle hinautusta?
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Voima View Post
    2010 E91 330d xdrive automaatti. Toimi normaalisti ja sitten about vuorokauden seisomisen jälkeen kun painaa start nappia niin tulee;

    Engine start fault!
    Please open and close the drivers door. Remove and insert the remote control into the ignition lock. In case of repeat occurrence, have the system checked by your BMW service.

    En pääse halpis obd pulikalla lukemaan koodeja kun ei saa autoa käyntiin.

    Mitä itse katselin niin comfort access on mahdollinen vian aiheuttaja.

    In my case, this was caused by the Comfort Access Module not allowing the Car Access System (CAS) to deactivate the immobiliser hence no crank, no fuel pump and no steering column unlock.
    Disabling the Comfort Access Module allowed the CAS to function as normal.


    Mutta miten tuo temppu tehdään että otetaan comfort access moduuli pois käytöstä?

    Tuossa video kyllä comfort accessin releen vaihdosta


    Onko jotain muuta mitä kannattaa yrittää/tarkastaa ennen pajalle hinautusta?
    Voi olla Comfort Accessin kahva oikarissa ja polttaa sulakkeen, aiheuttaa juurikin tuon ilmiön.
    Eli katso ensiksi hanskalokeron takaa comfort accessiin liittyvät sulakkeet, ja jos palaneita niin vaihda. Jos palaa heti uudelleen, niin voi irroittaa etuovista ulkokahvat (kiinni yhdellä ruuvilla) ja irroittaa niistä liittimet ja kokeilla taas uudella sulakkeella.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Voima
      Newbiemmer
      • Oct 2019
      • 24
      • Finland

      #3
      Kiitos vastauksesta.
      Sain sen verran selville että nr. 61 sulaketta polttaa toistuvasti. Syytä en vielä saanut selville.

      Vikakoodeja yli 10. Jotai car access system juttuja siellä on. Tosiaan rattilukko esim ei vapaudu kun avaimen laittaa virtalukkoon.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Eiköhän siellä ole jompi kumpi kahvoista oikosessa, kuten edellä jo arveltiin.

        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Voima
          Newbiemmer
          • Oct 2019
          • 24
          • Finland

          #5
          Joo. Kiitos tuosta linkistä.
          Tsekkaan ovien kahvat.

          Unohtui mainita että autossa ei ole toiminut avaimeton käynnistys aiemminkaan ja comfort accessia ovissa en ole testannutkaan. Luin että koko comfort access systeemin voisi disabloida jolloin se ei häiriköi ollessaan rikki. Tehdäänkö tuo temppu ohjelmallisesti? Vai tarkoittaako juuri liittimen irroitusta kahvoista?

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5151
            • Kuopio

            #6
            CA moduulista johdot irti.
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • Voima
              Newbiemmer
              • Oct 2019
              • 24
              • Finland

              #7
              Originally posted by jani View Post
              CA moduulista johdot irti.
              Sori tyhmä kysymys. Meinaatko että vika on siinä että CA moduulista johdot irti vai korjausehdotuksena sitä että ottaa CA moduulista johdot irti?

              Kerkesin hinauttaa auton Laakkoselle kun ei huvittanut ulkona rueta näpit jäässä rueta turaamaan. Eivät jostain syystä heti löytäneet vikaa ja 2 viikon päähän pidempi aika varattu. Voihan perse.

              Comment

              • Voima
                Newbiemmer
                • Oct 2019
                • 24
                • Finland

                #8
                Laakkonen tutki asiaa paljon. Lopputulema oli että Comfort Access aiheutti probleeman ja se ohitettiin ohjelmallisesti. Ehdotin tätä heti alkuun muttei jostain syystä onnistunut niin helposti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎