Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolahdus jarrua painettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teemuu8
    Newbiemmer
    • Oct 2015
    • 19
    • Hamina

    Kolahdus jarrua painettaessa

    Autona E91 330 xd. Ei kolise montuissa ja menee kuin juna kiskoilla. Ongelmana kuitenkin sellainen, että kun painaa jarrun nopeasti pohjaan niin kolahtaa etupäässä. Pakilla ei kolahda. Vauhdilla ei väliä. Jos painaa ensin kevyesti, ja sitten nopeasti pohjaan, ei kolahda. Mistä voisi lähtä vikaa etsimään? Katsastuksessa ei löytynyt mitään, eikä nelipyöräsuuntauksen jälkeen.
  • mirrinmurkina
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 161
    • Tuusula

    #2
    Itselle tulee ensimmäisenä mieleen alatukivarren laakerointi.
    f10 535xi vm2011
    ---
    ex:
    e92 335i vm2007
    e90 320i vm2005
    e46 328CiA vm1999

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Myös jarrusatulan kiinnitys kannattaa tarkastaa, tullut vastaan löystyneet kiinnityspultit
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Auton etuakselista ja moottorin ja vaihteiston tuennasta.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #5
          Kristallipallosta katsottuna taaemman alatukivarren helat molemminpuolin.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Itsellä oli kerran saman tyyppistä vikaa, tosin takapäässä, mutta ongelmana oli anti rattle clip puuttuminen.

            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Happyhands
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 71
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Kristallipallosta katsottuna taaemman alatukivarren helat molemminpuolin.
              Tämä oli itsellä. Ihan sukkasillaan jarruttaessa oli äänetön, mutta yhtään enempää painaen jysähti. Oli aika pelottava ajeltava loppupuolella jo.
              E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

              Comment

              • Teemuu8
                Newbiemmer
                • Oct 2015
                • 19
                • Hamina

                #8
                Originally posted by Happyhands View Post
                Tämä oli itsellä. Ihan sukkasillaan jarruttaessa oli äänetön, mutta yhtään enempää painaen jysähti. Oli aika pelottava ajeltava loppupuolella jo.
                Eli osa nro 9?
                Attached Files

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16421
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Teemuu8 View Post
                  Eli osa nro 9?
                  Se on reaktiotangon pusla, tukivarsi on 15 eikä saa puslaa erikseen.

                  Comment

                  • alfaromeo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2019
                    • 258
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Happyhands View Post
                    Tämä oli itsellä. Ihan sukkasillaan jarruttaessa oli äänetön, mutta yhtään enempää painaen jysähti. Oli aika pelottava ajeltava loppupuolella jo.
                    Täällä oli myös nuo helat täysin revenneet, kovaa jarruttaessa mutkaan oli aika mielenkiintoinen ajaa Pystyy testaa hyvin silleen, että vaihde päälle nopea kiihdytys ja heti jarru pohjaan ns. "nitkuttaa" ja jos etupyörä heiluu edestakaisin reilusti, on takahelat täysin hajalla.. Mulla etupyörät heilahtelivat tolla jo aika rajusti, varmaan jotain 5-10cm edestakaisin..
                    E92 335ia
                    F11 535ia

                    Comment

                    • -juzzi-
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 525
                      • Klaukkala

                      #11
                      Sivutuotteena usein myös ravistavat etujarrut, kahteen omaan 330xd olen vaihtanut strongflexit vakioiden tilalle ja tuntuu ihan eri autolta sen jälkeen
                      530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                      https://www.instagram.com/juzzi1984/

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎