Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyöränkulmat leveillä 19" renkailla (e92/e93)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46 Individual
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 57
    • Porvoo

Pyöränkulmat leveillä 19" renkailla (e92/e93)

Renkaiden vaihdossa huomasin, että takarenkaathan on mallille uskollisesti sisäreunasta aivan kaljut. Millaisilla pyöränkulmilla saisi ongelman ratkaistua?
    Kyseessä e93 ja rengastuksena 235/35-19" ja 265/30-19".
    Alustana vakio M-sport, joten säädettäviä tukivarsia ei vissiin tarvitse?

Kiitoksia
    E93 335i M-sport -10
    Carlyllä onnistuu vikakoodien luku ja koodaukset
  • -juzzi-
    BTCF Member
    • May 2004
    • 525
    • Klaukkala

Jos pyöränkulmat tehdas arvoissa eli "vihreällä ja mitään väljää ei ole niin kyllä ne aika tasaisesti kuluu. Toki näissä ominaisuus että syövät sisäreunaa enemmän, jos säädöt liikkuu ja auto ei ole todella matala niin laittaa camberin niin pystyyn kun saa ja aurauksen sillein että auraa mahdollisimman paljon kuitenkin niin että vielä raja-arvoissa.

Yksi vaikuttava tekijä renkaiden sisäreunan kulumiseen on myös se että jos on "veny" renkaat niin se vaan kuluu herkemmin. Eli esim 255/30 19 rengas 9,5 vanteella edesauttaa jo sen sisäreunan kulumista. Omassa oli 9" vanteella 275/30 ja ne kului ihan tasaisesti
    530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
    https://www.instagram.com/juzzi1984/

Comment

• e46 Individual
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 57
      • Porvoo

Originally posted by -juzzi- View Post
      Jos pyöränkulmat tehdas arvoissa eli "vihreällä ja mitään väljää ei ole niin kyllä ne aika tasaisesti kuluu. Toki näissä ominaisuus että syövät sisäreunaa enemmän, jos säädöt liikkuu ja auto ei ole todella matala niin laittaa camberin niin pystyyn kun saa ja aurauksen sillein että auraa mahdollisimman paljon kuitenkin niin että vielä raja-arvoissa.

Yksi vaikuttava tekijä renkaiden sisäreunan kulumiseen on myös se että jos on "veny" renkaat niin se vaan kuluu herkemmin. Eli esim 255/30 19 rengas 9,5 vanteella edesauttaa jo sen sisäreunan kulumista. Omassa oli 9" vanteella 275/30 ja ne kului ihan tasaisesti
      Mulla takana 9.5" ja 265 renkaat. Ei sattuisi olemaan säätölappua jakaa, jos kerran kuluu tasaisesti, niin varmaan säädöt aika kohdillaan,
      E93 335i M-sport -10

Comment

• fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

Omassa exautossa kulmat tehdasspekseissä säädettynä ja kuluivat sisälaidasta myös kaljuksi. Laittaisin itsekin camberin pystyyn.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• -juzzi-
          BTCF Member
          • May 2004
          • 525
          • Klaukkala

Originally posted by e46 Individual View Post
          Mulla takana 9.5" ja 265 renkaat. Ei sattuisi olemaan säätölappua jakaa, jos kerran kuluu tasaisesti, niin varmaan säädöt aika kohdillaan,
          Voin yrittää kaivaa, toi 265 on merkistä riippuen myös vähän veny jo mutta senhän näkee jo silmällä että onko liian kapea rengas vanteelle.

Nämähän on yllättävän painavia autoja millä ihan suora vaikutus siihen.

Ja semmoisen asian olen itse huomannut että kun kilsat alkaa lähenee 300tkm ja ei ole vielä mitään heloja taakse vaihdettu niin ne vaan ilmeisesti antaa periksi ja aiheuttaa sen että renkaat kuluu nopeammin.
          530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
          https://www.instagram.com/juzzi1984/

Comment

• e46 Individual
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 57
            • Porvoo

Originally posted by -juzzi- View Post
            Voin yrittää kaivaa, toi 265 on merkistä riippuen myös vähän veny jo mutta senhän näkee jo silmällä että onko liian kapea rengas vanteelle.

Nämähän on yllättävän painavia autoja millä ihan suora vaikutus siihen.

Ja semmoisen asian olen itse huomannut että kun kilsat alkaa lähenee 300tkm ja ei ole vielä mitään heloja taakse vaihdettu niin ne vaan ilmeisesti antaa periksi ja aiheuttaa sen että renkaat kuluu nopeammin.
            Joo toi rengas vois olla vähän leveämpikin/ vanne kapeampi.
            Mulla ajokissa vasta 65tkm ;-)
            E93 335i M-sport -10

Comment

• makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

Renkaanpaineet vaikuttaa myös paljon.
              Minkälaisia paineita olet pitänyt?
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• e46 Individual
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 57
                • Porvoo

Originally posted by makkis View Post
                Renkaanpaineet vaikuttaa myös paljon.
                Minkälaisia paineita olet pitänyt?
                Enpä muista ulkoa. Olen netistä etsinyt suosituksia tuolle rengaskoolle ja käyttänyt niitä. Olisiko parempi käyttää korkeampia vai matalampia paineita, kuin suositukset sanoo? Millaisia paineita olet itse kyttänyt?
                E93 335i M-sport -10

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎