Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 jarrupalojen huoltovalon nollaus ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tkkaisla
    Bimmer Rookie
    • Sep 2017
    • 30
    • Vantaa

    E92 jarrupalojen huoltovalon nollaus ei onnistu

    E92 alkoi huutelemaan takajarrujen kulumissensorista. Käytin renkaan irti niin ilmeni, että sensorin johto oli kulunut poikki. Vaihdoin tilalle uuden sensorin ja tarkistin palojen kunnon, joissa oli pintaa vielä hyvin jäljellä. Sensoriherja kuittaantuikin näillä toimenpiteillä.

    Samalla auto huuteli, että etujarrut olisi huolto-ohjelman mukaan huoltoa vaille. Katsoin niiden kunnon niin pintaa oli kyllä vielä sen verran jäljellä, että ei vielä viitsisi paloja vaihdella. uudet levyt ja palat on kyllä jo ostettu sekä eteen, että taakse, mutta vaihdellaan ne sitten vasta keväthuollon yhteydessä.

    Aloin sitten nollailemaan huoltovaloja ja tässä kohtaa homma rysähti kiville. Nyt auto huutelee, että sekä etu, että takajarrujen kohdalla, että palat olisivat finaalissa vaikka näin ei ole. Näyttää seuraavaan huoltoväliin vain ----- km sekä edessä, että takana.

    Aluksi yritin nollata huoltovaloja painamalla trippimittaria pohjassa muutaman sekunnin ja sitten valitsemalla vasemmalla viiksellä haluttu huolto ja painamalla tämän jälkeen reset. Tuo ei kuitenkaan auttanut. Tämän jälkeen yritin vielä tuolla Bimmer geaksin tekemällä android pro tool apilla, mutta tämäkään ei toiminut.

    Mitenköhän nuo jarrujen huoltovalot saisi oikeaoppisesti nollattua?
    BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
    JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
    Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition
  • kautsi300
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 219
    • Järvenpää

    #2
    Pitää vaihtaa etupalojen anturi uuteen ja sitten kuitata huolto tehdyksi.

    Tunnistin vaihdettava aina palojen vaihdon yhteydessä (maksaa noin 15€).

    Comment

    • tkkaisla
      Bimmer Rookie
      • Sep 2017
      • 30
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by kautsi300 View Post
      Pitää vaihtaa etupalojen anturi uuteen ja sitten kuitata huolto tehdyksi.

      Tunnistin vaihdettava aina palojen vaihdon yhteydessä (maksaa noin 15€).
      En vaihtanut vielä eteen paloja tai levyjä. Siksi myös sensori on koskematon. Uusia sensoreitakin löytyy omasta hyllystä jo valmiiksi parikin kappaletta, mutta kokeillaan, että korjautuuko sillä.
      BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
      JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
      Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1821
        • N/A

        #4
        Originally posted by tkkaisla View Post
        En vaihtanut vielä eteen paloja tai levyjä. Siksi myös sensori on koskematon. Uusia sensoreitakin löytyy omasta hyllystä jo valmiiksi parikin kappaletta, mutta kokeillaan, että korjautuuko sillä.
        Ongelmasi johtuu juurikin siitä, että yritit resetoida jarrupalojen huoltovaloja vaikka auto tunnisti, että paikallaan on kuluneet anturit. Jarrujen huoltovalojen nollaus onnistuu vain uusilla antureilla.

        Saat tilanteen korjattua kun vaihdat uuden anturin ja resetoit huoltovalot sitten. Uuden anturin vaihtaminen voi olla haasteellista jos palat ovat jo kovasti kuluneet.

        Ehkä tästä voi oppia sen, ettei niitä huoltovaloja kannata nollailla jos autoa ei ole oikeasti huollettu.

        Ps. Jos nollailet huoltovaloja mittariston kautta, niin kuskin oven kannattaa olla kiinni.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • tkkaisla
          Bimmer Rookie
          • Sep 2017
          • 30
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          Ongelmasi johtuu juurikin siitä, että yritit resetoida jarrupalojen huoltovaloja vaikka auto tunnisti, että paikallaan on kuluneet anturit. Jarrujen huoltovalojen nollaus onnistuu vain uusilla antureilla.

          Saat tilanteen korjattua kun vaihdat uuden anturin ja resetoit huoltovalot sitten. Uuden anturin vaihtaminen voi olla haasteellista jos palat ovat jo kovasti kuluneet.

          Ehkä tästä voi oppia sen, ettei niitä huoltovaloja kannata nollailla jos autoa ei ole oikeasti huollettu.

          Ps. Jos nollailet huoltovaloja mittariston kautta, niin kuskin oven kannattaa olla kiinni.
          Tämä selvä. Ei tullut mieleen, että siinä olisi noin paljon "älyä". Omaan korvaan vaan särähtää se, että uusitaan jarruja vain huolto-ohjelman km arvion perusteella jos pintaa on hyvin jäljellä. Samalla ei kuitenkaan huvita katsoa service-valoa ihan vain huvin vuoksi.

          Takana on ihan uusi anturi, mutta eipä tuo silti nollaantunut. Tehdään nyt sitten se jarruremppa kumpaakin päähän suunniteltua aiemmin. Levyt, palat ja sensoritkin on jo hankittu niin eipä siitä kustannuksiakaan tule.

          Kiitokset ohjeista.
          BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
          JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
          Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Tuli mieleen, kun itsellä e90:ssä aikoinaan murtui anturin liitin ja uutta odotellessa jouduin tovin ajamaan kuitenkin. Ajotietokone rullaili jäljellä olevat kilsat melko nopeesti loppuun(en muista tuliko jopa miinus merkki) ilman vastusta.
            Sitten kun sain uudet levyt/palat/anturin paikalleen, nollaus ei onnistunu autossa tai piuhan päässä maksimiin millään, ~viikon päästä antoi 15tkm, sitten ajelin xxx kilometriä alkoi jäljellä oleva matka nousta muutamilla tuhansilla vielä. Omalla omistusajalla kilsat ei kuitenkaan laskeneet siitä x tuhannen aikana pienemmäksi.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎