Elikkä ei pala kuskin puoleinen kontissa oleva takavalo. Poltin on ehjä. Jarruvalot palaa vasemmalla koko ajan. Onko johto ongelma vai frm module ongelma. Ilmeisesti takaluukussa olevat valot on niitä johto ongelmaisia, vai meenekö kontin valo johdotkin takaluukun kautta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 takavalo ongelma
Collapse
X
-
Tarkoitatko tuota korin puoleista takavaloa? Se ei mene luukon johtosarjan kautta. Jos on pidempään ollut palamatta niin voi olla frm lukinnut sen, jolloin ei yritä sytyttää vaikka vaihtaakin ehjän polttimon. Piuhan päässä käymällä selviää onko lukossa. Toki siellä voi olla maadoitus ongelmaakin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTarkoitatko tuota korin puoleista takavaloa? Se ei mene luukon johtosarjan kautta. Jos on pidempään ollut palamatta niin voi olla frm lukinnut sen, jolloin ei yritä sytyttää vaikka vaihtaakin ehjän polttimon. Piuhan päässä käymällä selviää onko lukossa. Toki siellä voi olla maadoitus ongelmaakin.
Comment
-
-
Jos käytössä on INPA, niin lukaise ensin sillä koodit niin tiedät onko lukossa vai ei. Maadoitus menee siinä valon johtonipussa. Maadoitus ongelma näkee yleensä kyllä kun vain katsoo liittimen kunnon. Jos haluat testata johtuu tuosta, niin esim hauenleualla vetää sinne valolle tilapäisen maan. Jos toimii vika on siinä. Korjaus on esim. juottaa sinne takavalo levylle johto ja toinen pää sitten koriin. Kannattaa käyttää riittävän paksua johtoa, niin ei tule uudestaan ongelma. Tältäkin foorumilta löytyy paljon keskustelua ja googlella sitten paljon lisää. Sama ongelma on myös E6x.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by mie View PostPutsaileppa näin aluksi siitä lampun pohjasta hapettumat. Oletko testannu sitä polttimoa johonkin toiseen paikkaan, saattaa olla rikki vaikka lanka näyttää ehyeltä. Meillä e91 alkaa juurikin polttaan jarruvaloa kun polttimo palanu tai kosketus häiriötä.
Comment
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostJoo kaikki asiat mitä mainitsit on tehty. Poltin oli kyllä aika hapettunut, mutta putsauksen jälkeen toimii toisessa paikassa. Se olis kiva tietää että jos frm lukossa polttaako jarruvaloa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos se luulee polttimon palaneen niin polttaa sitä jarruvaloa kuten edellä todettiin. Tuo on vaan varatoiminta, jos polttimo pimenee (auto tätä tarkkailee kokoajan). Jos se on ollut pidempää palamatta, niin luultavasti on lukossa. Sen onko lukossa vai ei tietää vain kun käyttää auton testerissä. Sielläkin monella foorumilaisella on laitteet.
Comment
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostOngelma edelleen päällä. Poltin on ehjä ja liittimessä ei näy mitään vikaa. Puhtaan jaa siistin näköinen. Frm resetoitu. Inpa lukee vikakoodit oudosti. Valittaa että ecu service not supported. Eli en ole varma onko frm edes lukossa, mutta tool32 kyllä löytää oikean polttimon missä vika. Mitäköhän tässä seuraavaks tekis. Inpa ei ole piraattiversio.
Tämä ongelma nyt on hyvin yksinkertainen ratkaista. 1) lukee ne koodit toimivalla inpa:lla/ista:lla. 2) nollaa laskurit, jos on lukossa 3) tarkistaa maadoitukset. Tämä siis olettaen, että polttimo on ehjä eikä siellä ole hapettumaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMiltä ne frm laskurit näytti, eli mitä lukeamia siellä oli? Näistä näkee onko se frm lukossa vai ei Mitä vikakoodeja löytyi frm:stä (näistäkin näkee onko se frm lukossa)? Milloin se inpa antoi tuo ecu service not supported herjan? Jos vikakoodienlukemisessa, niin silloin vika siinä piraatti inpassa. Vai ei inpa ollut piraatti. Auto sitten varmaan kävi BMW tehtaalla, jos inpa ei ollut piraatti? Suomesta ei ainakaan löydy yhtään aitoa inpa. Kaikki on piraatteja. Softa on käytössä vain tehtaalla, edes rahalla sitä ei saa tehtaan ulkopuolelle virallisesti.
Tämä ongelma nyt on hyvin yksinkertainen ratkaista. 1) lukee ne koodit toimivalla inpa:lla/ista:lla. 2) nollaa laskurit, jos on lukossa 3) tarkistaa maadoitukset. Tämä siis olettaen, että polttimo on ehjä eikä siellä ole hapettumaa.
Comment
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostSiinä olis inpan vikakoodit. Monta kertaa olen resetoinut frm70 moduulin mutta ei lähe valo palamaane39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
[QUOTE=HTK12;4177475]Lähteekö tuo alempi koodi pois kun nollaat? Mikä valomoduuli autossa on? Onko kokeiltu lisämaadoitusta?[/QUOTE
Ei lähe alempi koodi pois. Tuli tossa mieleen että toisessa sumarissa on kiinan paska ledi mikä on herjannu pidemmän aikaa, eli sekoittaako se jotain? Toi frm70 moduuli pitäis olla tai ainekin sen kautta sain vikakoodit luettua. Onkos se niin että inpa ja bmwtool32 ei voi olla yhtä aikaa päällä? Minulla ei ainekaan inpa toimi jos tool32 päällä
Comment
-
-
[QUOTE=JyriSalmi;4177476][QUOTE=HTK12;4177475]Lähteekö tuo alempi koodi pois kun nollaat? Mikä valomoduuli autossa on? Onko kokeiltu lisämaadoitusta?[/QUOTE
Ei lähe alempi koodi pois. Tuli tossa mieleen että toisessa sumarissa on kiinan paska ledi mikä on herjannu pidemmän aikaa, eli sekoittaako se jotain? Toi frm70 moduuli pitäis olla tai ainekin sen kautta sain vikakoodit luettua. Onkos se niin että inpa ja bmwtool32 ei voi olla yhtä aikaa päällä? Minulla ei ainekaan inpa toimi jos tool32 päällä. On kokeiltu valopaneelilta johdolla runkoon ei vaikutusta.
Comment
-
-
Katsoitko, että nollasit oikean laskurin? Eli tarkista ennen nollaamista laskurit ja nollaamisen jälkeen. Kun laskuri on nollattu, niin tuon koodin saa poistettua. Kun ei saa, niin luultavasti et saanut nollattua.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment