Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 takavalo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JyriSalmi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 45
    • Jyväskylä

    E91 takavalo ongelma

    Elikkä ei pala kuskin puoleinen kontissa oleva takavalo. Poltin on ehjä. Jarruvalot palaa vasemmalla koko ajan. Onko johto ongelma vai frm module ongelma. Ilmeisesti takaluukussa olevat valot on niitä johto ongelmaisia, vai meenekö kontin valo johdotkin takaluukun kautta.
    Attached Files
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tarkoitatko tuota korin puoleista takavaloa? Se ei mene luukon johtosarjan kautta. Jos on pidempään ollut palamatta niin voi olla frm lukinnut sen, jolloin ei yritä sytyttää vaikka vaihtaakin ehjän polttimon. Piuhan päässä käymällä selviää onko lukossa. Toki siellä voi olla maadoitus ongelmaakin.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JyriSalmi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 45
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Tarkoitatko tuota korin puoleista takavaloa? Se ei mene luukon johtosarjan kautta. Jos on pidempään ollut palamatta niin voi olla frm lukinnut sen, jolloin ei yritä sytyttää vaikka vaihtaakin ehjän polttimon. Piuhan päässä käymällä selviää onko lukossa. Toki siellä voi olla maadoitus ongelmaakin.
      Joo nimen omaan tota korin puoleista valoa tarkoitan. Saakos tota frm:ää inpalla lukosta auki?

      Comment

      • JyriSalmi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 45
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by JyriSalmi View Post
        Joo nimen omaan tota korin puoleista valoa tarkoitan. Saakos tota frm:ää inpalla lukosta auki?
        Missäköhän kyseisen valon tai valojen maadoitus sijaitsee?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Jos käytössä on INPA, niin lukaise ensin sillä koodit niin tiedät onko lukossa vai ei. Maadoitus menee siinä valon johtonipussa. Maadoitus ongelma näkee yleensä kyllä kun vain katsoo liittimen kunnon. Jos haluat testata johtuu tuosta, niin esim hauenleualla vetää sinne valolle tilapäisen maan. Jos toimii vika on siinä. Korjaus on esim. juottaa sinne takavalo levylle johto ja toinen pää sitten koriin. Kannattaa käyttää riittävän paksua johtoa, niin ei tule uudestaan ongelma. Tältäkin foorumilta löytyy paljon keskustelua ja googlella sitten paljon lisää. Sama ongelma on myös E6x.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • mie
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 219

            #6
            Putsaileppa näin aluksi siitä lampun pohjasta hapettumat. Oletko testannu sitä polttimoa johonkin toiseen paikkaan, saattaa olla rikki vaikka lanka näyttää ehyeltä. Meillä e91 alkaa juurikin polttaan jarruvaloa kun polttimo palanu tai kosketus häiriötä.

            Comment

            • JyriSalmi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 45
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by mie View Post
              Putsaileppa näin aluksi siitä lampun pohjasta hapettumat. Oletko testannu sitä polttimoa johonkin toiseen paikkaan, saattaa olla rikki vaikka lanka näyttää ehyeltä. Meillä e91 alkaa juurikin polttaan jarruvaloa kun polttimo palanu tai kosketus häiriötä.
              Joo kaikki asiat mitä mainitsit on tehty. Poltin oli kyllä aika hapettunut, mutta putsauksen jälkeen toimii toisessa paikassa. Se olis kiva tietää että jos frm lukossa polttaako jarruvaloa?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by JyriSalmi View Post
                Joo kaikki asiat mitä mainitsit on tehty. Poltin oli kyllä aika hapettunut, mutta putsauksen jälkeen toimii toisessa paikassa. Se olis kiva tietää että jos frm lukossa polttaako jarruvaloa?
                Jos se luulee polttimon palaneen niin polttaa sitä jarruvaloa kuten edellä todettiin. Tuo on vaan varatoiminta, jos polttimo pimenee (auto tätä tarkkailee kokoajan). Jos se on ollut pidempää palamatta, niin luultavasti on lukossa. Sen onko lukossa vai ei tietää vain kun käyttää auton testerissä. Sielläkin monella foorumilaisella on laitteet.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • JyriSalmi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 45
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Jos se luulee polttimon palaneen niin polttaa sitä jarruvaloa kuten edellä todettiin. Tuo on vaan varatoiminta, jos polttimo pimenee (auto tätä tarkkailee kokoajan). Jos se on ollut pidempää palamatta, niin luultavasti on lukossa. Sen onko lukossa vai ei tietää vain kun käyttää auton testerissä. Sielläkin monella foorumilaisella on laitteet.
                  Ongelma edelleen päällä. Poltin on ehjä ja liittimessä ei näy mitään vikaa. Puhtaan jaa siistin näköinen. Frm resetoitu. Inpa lukee vikakoodit oudosti. Valittaa että ecu service not supported. Eli en ole varma onko frm edes lukossa, mutta tool32 kyllä löytää oikean polttimon missä vika. Mitäköhän tässä seuraavaks tekis. Inpa ei ole piraattiversio.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by JyriSalmi View Post
                    Ongelma edelleen päällä. Poltin on ehjä ja liittimessä ei näy mitään vikaa. Puhtaan jaa siistin näköinen. Frm resetoitu. Inpa lukee vikakoodit oudosti. Valittaa että ecu service not supported. Eli en ole varma onko frm edes lukossa, mutta tool32 kyllä löytää oikean polttimon missä vika. Mitäköhän tässä seuraavaks tekis. Inpa ei ole piraattiversio.
                    Miltä ne frm laskurit näytti, eli mitä lukeamia siellä oli? Näistä näkee onko se frm lukossa vai ei Mitä vikakoodeja löytyi frm:stä (näistäkin näkee onko se frm lukossa)? Milloin se inpa antoi tuo ecu service not supported herjan? Jos vikakoodienlukemisessa, niin silloin vika siinä piraatti inpassa. Vai ei inpa ollut piraatti. Auto sitten varmaan kävi BMW tehtaalla, jos inpa ei ollut piraatti? Suomesta ei ainakaan löydy yhtään aitoa inpa. Kaikki on piraatteja. Softa on käytössä vain tehtaalla, edes rahalla sitä ei saa tehtaan ulkopuolelle virallisesti.

                    Tämä ongelma nyt on hyvin yksinkertainen ratkaista. 1) lukee ne koodit toimivalla inpa:lla/ista:lla. 2) nollaa laskurit, jos on lukossa 3) tarkistaa maadoitukset. Tämä siis olettaen, että polttimo on ehjä eikä siellä ole hapettumaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JyriSalmi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 45
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Miltä ne frm laskurit näytti, eli mitä lukeamia siellä oli? Näistä näkee onko se frm lukossa vai ei Mitä vikakoodeja löytyi frm:stä (näistäkin näkee onko se frm lukossa)? Milloin se inpa antoi tuo ecu service not supported herjan? Jos vikakoodienlukemisessa, niin silloin vika siinä piraatti inpassa. Vai ei inpa ollut piraatti. Auto sitten varmaan kävi BMW tehtaalla, jos inpa ei ollut piraatti? Suomesta ei ainakaan löydy yhtään aitoa inpa. Kaikki on piraatteja. Softa on käytössä vain tehtaalla, edes rahalla sitä ei saa tehtaan ulkopuolelle virallisesti.

                      Tämä ongelma nyt on hyvin yksinkertainen ratkaista. 1) lukee ne koodit toimivalla inpa:lla/ista:lla. 2) nollaa laskurit, jos on lukossa 3) tarkistaa maadoitukset. Tämä siis olettaen, että polttimo on ehjä eikä siellä ole hapettumaa.
                      Siinä olis inpan vikakoodit. Monta kertaa olen resetoinut frm70 moduulin mutta ei lähe valo palamaan
                      Attached Files

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by JyriSalmi View Post
                        Siinä olis inpan vikakoodit. Monta kertaa olen resetoinut frm70 moduulin mutta ei lähe valo palamaan
                        Lähteekö tuo alempi koodi pois kun nollaat? Mikä valomoduuli autossa on? Onko kokeiltu lisämaadoitusta?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • JyriSalmi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 45
                          • Jyväskylä

                          #13
                          [QUOTE=HTK12;4177475]Lähteekö tuo alempi koodi pois kun nollaat? Mikä valomoduuli autossa on? Onko kokeiltu lisämaadoitusta?[/QUOTE

                          Ei lähe alempi koodi pois. Tuli tossa mieleen että toisessa sumarissa on kiinan paska ledi mikä on herjannu pidemmän aikaa, eli sekoittaako se jotain? Toi frm70 moduuli pitäis olla tai ainekin sen kautta sain vikakoodit luettua. Onkos se niin että inpa ja bmwtool32 ei voi olla yhtä aikaa päällä? Minulla ei ainekaan inpa toimi jos tool32 päällä

                          Comment

                          • JyriSalmi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 45
                            • Jyväskylä

                            #14
                            [QUOTE=JyriSalmi;4177476][QUOTE=HTK12;4177475]Lähteekö tuo alempi koodi pois kun nollaat? Mikä valomoduuli autossa on? Onko kokeiltu lisämaadoitusta?[/QUOTE

                            Ei lähe alempi koodi pois. Tuli tossa mieleen että toisessa sumarissa on kiinan paska ledi mikä on herjannu pidemmän aikaa, eli sekoittaako se jotain? Toi frm70 moduuli pitäis olla tai ainekin sen kautta sain vikakoodit luettua. Onkos se niin että inpa ja bmwtool32 ei voi olla yhtä aikaa päällä? Minulla ei ainekaan inpa toimi jos tool32 päällä. On kokeiltu valopaneelilta johdolla runkoon ei vaikutusta.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Katsoitko, että nollasit oikean laskurin? Eli tarkista ennen nollaamista laskurit ja nollaamisen jälkeen. Kun laskuri on nollattu, niin tuon koodin saa poistettua. Kun ei saa, niin luultavasti et saanut nollattua.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎