Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53b30 öljy ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mp94
    Newbiemmer
    • Sep 2017
    • 11
    • Finland

    N53b30 öljy ongelma.

    Mistä öljy pääsee tulpan reikään? Tietyn väliajoin tulee misfireä, yleensä sylinteri 3 ja puolan kun irrottaa se öljystä märkä ja tulpan päällä sentti öljyä. Venttiilikoppa vaihdettu muista syistä aiemmin eikä öljyä ole muualla kuin tulppien päällä, ei näy mitään vuotamisen merkkejä venttiilikopan tiivisteissä. Öljyn kulutus on melko suurta, noin 3000km välein pyytää lisäämään litran. Myös tyhjäkäynti varsinkin kylmänä heittelee, mutta ei ihmekään kun puolat uiskentelee välillä öljyssä.
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Ei siinä kauheasti ole vaihtoehtoja,

    1. venakopan kansi halki, tai siinä oleva huohotin
    2. venakopan kannen tiiviste on rikki (ota huomioon, että tulpanrei'issä on omat tiivisteensä - olihan nekin kunnossa ja siis onhan siis tiiviste nyt vaihdettu?)
    3. öljykorkin tiiviste vuotaa
    4. tulppa rikki tai löysällä (onhan tulpat käytetty irti? käytäthän momenttiavainta kun kiristät tulpan?)
    (5. kansi halki )
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Mp94
      Newbiemmer
      • Sep 2017
      • 11
      • Finland

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Ei siinä kauheasti ole vaihtoehtoja,

      1. venakopan kansi halki, tai siinä oleva huohotin
      2. venakopan kannen tiiviste on rikki (ota huomioon, että tulpanrei'issä on omat tiivisteensä - olihan nekin kunnossa ja siis onhan siis tiiviste nyt vaihdettu?)
      3. öljykorkin tiiviste vuotaa
      4. tulppa rikki tai löysällä (onhan tulpat käytetty irti? käytäthän momenttiavainta kun kiristät tulpan?)
      (5. kansi halki )
      On joo tiiviste vaihdettu, samalla kun venttiilikoppa vaihdettiin (Vaihdettiin juurikin huohottimen takia). Tulpanreikien tiivistettä en oo huomannut kattoo, täytyy se tarkastaa nyt ensimmäisenä.

      Juu tulpat on käytetty irti ja myös vaihdettu.

      Jos kansi olis halki niin eiks olis enemmän käyntihäiriöitä ja muita ongelmia?:think

      Comment

      • JanskiAWD
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 192
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by Dualfun View Post
        3. öljykorkin tiiviste vuotaa
        Jos korkin tiiviste vuotaa niin taitaa valua juuri 3. pytyn kohdalle, eli kannattaa tarkastaa
        e92 "330"xiA M-sport
        Mini Cooper R50

        Comment

        • Mp94
          Newbiemmer
          • Sep 2017
          • 11
          • Finland

          #5
          Originally posted by JanskiAWD View Post
          Jos korkin tiiviste vuotaa niin taitaa valua juuri 3. pytyn kohdalle, eli kannattaa tarkastaa

          Jees, täytyy kattoo sekin!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎