Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d kova vauhtipyörä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bandiitti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 188
    • Suomi

    330d kova vauhtipyörä.

    Onkos kukaan laittanu näihin kovaa vauhtipyörää? Voiko hajottaa jotain? Jos joku on laittanut niin mistä ja millasta ja millasella kytkimellä?
  • -juzzi-
    BTCF Member
    • May 2004
    • 527
    • Klaukkala

    #2
    Ei kai se suoranaisesti hajoita muuta kuin hermoja.

    Eli vaihteiston ääni/kolina alkaa ja saattaa olla rajuakin, verrattavissa usein rikkinäisen moottorin kolinaan etenkin tyhjäkäynnillä.

    Toki saattaa myös ajosta aavistuksen vähemmän pehmeää kun jää paljon joustoa pois voimanuiirrosta
    530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
    https://www.instagram.com/juzzi1984/

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      #3
      Sama kiinnostais tai ainakin pitäisi saada kytkin mikä ei lipsu, nyt autossa 370hv ja rajattuna 715nm mutta kesäkumeilla alkaa kytkin lipsumaan, mitä nyt kannattaisi laittaa tilalle jotta alkas pitämään ,saatika kun ja jos väännöt tulee nousemaan 800-900nm paikkeille jossain vaiheessa

      ja mun auto on e91 330d vm2006

      Comment

      • Hcet
        BTCF Member
        • Oct 2018
        • 124
        • Tampere

        #4
        Mulla on kevyt sorvissa tehty vauhtipyörä ja 765 asetelma massalevyllä 530d e39. Tyhjäkäynnillä ehkä himppa kolisee ja jos vedättää 1500 korvilta tai alempaa niin kuuluu epämiellyytävää jurinaa. Eli ei käytännössä haittaa ollenkaan. Tyhjäkäynnin kolinat on pieniä ja ei kuulu kuin kytkin ylhäällä. Valoissa ollessa muutenkin oottelee kytkin pohjassa valmiina ampaiseen niin normiajossa ei tyhjäkäynnin helinät paljoa vaivaa. Taas tuo alta 1500 vedättäminen nyt ei tee hyvää vaikkei ääntäskään.

        Edittiä sen verta että kytkimen pidosta en uskalla vielä kehua kun on säätämättä uudelle ahtimelle.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          PO metallilla on kovalle pyörälle ja 765 srelle mitat.

          Mihinkään käyttöautoon tuollaista ei voi laittaa, vaihteisto kolisee niin ettei sitä jaksa kyllä kuunnella.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • 530daa
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 231
            • ks

            #6
            no mikäs se ois hyvä kytkin että pitäisi ja olikos jonkun mallin x5 massapyörä kestävämpi kuin 330d oma?

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Minulla olisi myynnissä Sachsin sre asetelma ja kytkinlevyjä (sre massalevy sekä 6-lapainen sintteri)
              Bolt-on asetelma.
              Myös uusi Sachsin kaksoismassa vauhtipyörä olisi ylimääräisenä, tosin e6x sopiva.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎